Favicon problemer
Fra : Mikkel

Dato : 18-03-08 19:31

Hej

Jeg har problemer med at få mit favicom frem på min nye hjemme
side, som jeg er ved at lægge sidste hånd på www.bigpic.dk og
jaja den er ikke valideret endnu, så i behøves ikke at tjekke det
:) Jeg har smidt det her kode ind i head sektionen:

<link href="../css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link rel="icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico"
type="image/x-icon">

og jeg har palceret faviconen i rod mappen, ja jeg har placeret i
alle mapper.
Faviconen har jeg lavet her : http://www.genfavicon.com/ og
photoshop.

Jeg har en anden hjemmeside hvor det virker fint, hvor jeg har
fuldt samme fremgangs metode, synes jeg. Der gik godt nok en dags
tid inden det virket på den anden hjemmeside. Faviconerne har
også samme størrelse 16 x16 og fylder lige meget.
Kan det have noget med af gøre at den nye hjemmeside ikke er
blevet fundet af googles søgerobotter endnu ?

Mvh.
Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 18-03-08 20:41

Mikkel <webinet2007@hotmail.com> skrev :

>Jeg har problemer med at få mit favicom frem på min nye hjemme
>side, som jeg er ved at lægge sidste hånd på www.bigpic.dk

Ser et fint »B« her.

Hvilken browser bruger du?

Har du prøvet at bogmærke siden eller trukket en genvej ud på
skrivebordet?

Ser du evt. siden fra browserens cache?
Prøv med [F5].
--
Kerim

Fra : jopa

Dato : 18-03-08 22:16

"Mikkel" <webinet2007@hotmail.com> skrev
> Kan det have noget med af gøre at den nye hjemmeside ikke er
> blevet fundet af googles søgerobotter endnu ?

Undskyld mig men det er jo ikke en webside du har bygget op, men et stort
billede hvor du blot har placeret noget tekst ovenpå.
Hvis så du havde gjort dig umage med at formatere teksten ordentligt for
søgemaskinerne havde du en chance.
Endvidere er det svært at placere elementerne så de bliver hængende i
forskellige opløsninger.
På en af dine sider er teksten ikke inde i "billedet"

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Mikkel

Dato : 19-03-08 00:59

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> forskellige opløsninger.
> På en af dine sider er teksten ikke inde i "billedet"

Kære John vil du ikke nok gøre mig en tjeneste at lad vær med at besvare
mine tråde, jeg er ved at være godt træt af dine ligegyldige kommentarer.
Du kommer jo altid bare med dine egne svar på alt muligt andet end der bliver
spurgt om, læser du overhovede spørgsmålene ?
Jeg har jo ikke lagt det her indlæg ind i gruppen Ros og Kritik !!!
Hjemmesiden er OPBYGGET på den måde fordi det umildbart var den nemmeste måde
for mig at gøre det på. jeg kunne da også hakket billedet den istykker og
lagt div billeder ind de respektive steder, men der jo ingen grund til at
gøre det mere besværligt end højest nødvendigt. Du må meget undskylde vi ikke
allesammen er ligeså hardcore programmører som dig, men man skal jo lærer det
ik. Jeg har lavet hjemmesider i ca.1 års tid nu, og jeg synes faktisk i den
betraktning at jeg slipper ok afsted med det.
Desuden fatter jeg ikke halvdelen af hvad du skriver, det er en nybegynder du
snakker til mester, som forresten ikke havde bet om din kommentar, du svare
overhovede ikke på det jeg spurgte om ???? Du er bare mærkelig tror jeg, du
virker i hvert fald sådan.
Nu vi er igang med ligegyldige kommentar, kan jeg da lige tilføje jeg har
kigget på din hjemmeside og dit galleri, hii haahahahaha hohohoho, så vil jeg
sku heller være dårlig til at kode, end lave så grimme sider som du gør.
Helt ærligt, det kan du da ikke mene, hvad bilder du dig egenligt ind, du kan
jo overhovede ikke selv lave hjemmesider eller grafik, det er jo det værste
lort for at sige det lige ud, og det mener jeg faktisk, pinligt for dig. Jeg
går ud fra du er en lille dreng på 11-12 år der bare sider herinde og spiller
smart på andres bekostning, brug dog din tid på at øve dig på at designet
noget ordenligt, for det der kommer du da ikke langt med.
Til jer andre der kom med svar, jeg kunne bruge til noget, TAK.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-03-08 02:10

Mikkel skrev:

> Kære John vil du ikke nok gøre mig en tjeneste
> at lad vær med at besvare mine tråde

Hvorfor dog det, har vi ikke ytringsfrihed? Det bliver
der snakket meget om for tiden.

> jeg er ved at være godt træt af dine ligegyldige
> kommentarer.

Ingen kommentarer er ligegyldige i den forbindelse,
og Johns kommentar er velvalgt her, han har jo ret

> Du er bare mærkelig tror jeg, du virker i hvert fald
> sådan.

Der er vist dig der er mærkelig, når du kan finde på
at lave hjemmesider til dine kunder med så mange
fejl at det bemærkes i validatoren.

> det er jo det værste lort for at sige det lige ud, og
> det mener jeg faktisk, pinligt for dig. Jeg går ud fra
> du er en lille dreng på 11-12 år der bare sider herinde
> og spiller smart på andres bekostning

Din holdning er nok mest pinlig for dig selv, nu kan du
jo ikke få hjælp nogen steder

Plonk!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mikkel

Dato : 19-03-08 11:03

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> at lave hjemmesider til dine kunder med så mange
> fejl at det bemærkes i validatoren.

> Din holdning er nok mest pinlig for dig selv, nu kan du

Ja naturligvis har man ytringsfrihed, men hvorfor vælge at
misbruge den som John gør. Hvorfor ikke bare svare på hvad der
bliver spurgt om ? Hvis jeg ville have haft hans mening om alt
muligt andet så kunne jeg da selv spørge ! Eller så havde jeg nok
lagt tråden ind under Ros og kritik !
Jeg mener på ingen måde hans tilsvinene måde at svare på, hører
hjemme her, ytringsfrihed eller ej, men den leg er vi heldigvis
to der kan lege.
Ja han har da ret i det er et stort billede der er lagt ind og
lagt tekst oven på, men prøv lige at kigge på billedet, det ville
faktisk være temlig besværligt at dele det op, pga. skygger og
runde hjørner, og der er ikke nogle steder hvor der er en ens
artet BG farve man kunne have lagt ind, så jeg har svært ved at
se andre måde at lave lige netop det side på, uden at ødelægge
det grafiske.Naturligvis kunne man godt have delt det op, men det
havde da været langt mere besværligt og jeg tror ikke billede
filerne havde fyldt mindre. Det fungere da også fint lige på nær
News siden i firefox, men jeg har ikke lige fået kigget på den
endnu, fordi der har været så meget andet der har været
vigtigere. Men det er jo også tydeligt at han ikke selv har
fattet noget om hvad grafik er. Så han er nok bare misundelig at
en kodenub som mig kan lave flotte sider uden at være specialt
godt til kodning, misundelse er en grim ting.
Jeg synes ikke det er pinligt for mig selv , men hold du bare
hånden over ham, i kender jo også hinanden godt herinde fra, så
andet kan man jo ikke forvente.
Mht. til hjælp, så går det nok, der findes jo andre hjælpe sider
puls et hav af bøger osv, så jeg overlever nok uden dig, John og
de andre der vælger at hoppe med på John tilsvinings galej.

Plonk! ??

Fra : Mikkel

Dato : 19-03-08 11:20

> Der er vist dig der er mærkelig, når du kan finde på
> at lave hjemmesider til dine kunder med så mange
> [...]

Mine kunder er alle meget tilfredse, deres hjemmesider virker jo
fint og ser godt ud. Desuden ved de alle jeg er studerene, så de
forventer nok ikke at jeg er en hardcore ekspert. Kunder er da
også temlig ligeglade om det validere, bare siden virker og det
gøre de jo.
Jeg ved godt at hardcore nørder går rigtig meget op i om deres
sider er valideret, men det er sku ikke noget der holder mig
søvnløs om natten, bare de virker.
Jeg kan helt ærligt heller ikke se hvilken betydning det har, når
nu siderne jo virker fint nok. Om de lige bliver et par mikro my
sekundær hurtigere betyder ikke det store for mig eller mine
kunder.
Validering er ikke guds gave til folket.

Fra : jopa

Dato : 19-03-08 11:38

"Mikkel" <webinet2007@hotmail.com> skrev > jopa wrote in
> [...]
> bliver
> spurgt om, læser du overhovede spørgsmålene ?

Jeg svarede faktisk på det du spurgte om.
Hvorfor findes mine sider ikke af google endnu.

Årsagen er den måde det er bygget op på med et stort billede og dårlig
formatering af tekst for robotterne med mere.
Jeg har vist ikke kritiseret siden ellers.

> [...]
> den
> betraktning at jeg slipper ok afsted med det.

Billedet kan sagtens opdeles og så smides ind i forskellige <div> og det
hele vil samles uden at det ses.
Sådan gør jeg da og derfor siger jeg det

> Desuden fatter jeg ikke halvdelen af hvad du skriver, det er en nybegynder
> du
> snakker til mester

Ok men du laver webdesign for andre så du kan vel ikke være nybegynder
http://www.webinet.dk/

> Du er bare mærkelig tror jeg, du
> virker i hvert fald sådan.

Der vil jeg give dig helt ret det er der mange der mener.

> [...]
> jeg
> sku heller være dårlig til at kode, end lave så grimme sider som du gør.

Fint nok men jeg tvivler efterhånden på hvem det er der er 12 år

Fantastiskt at du bliver mopset når man rent faktisk prøver at hjælpe dig

Når du skriver fra html.dk så vær opmærksom på dit sprogbrug. De banner folk
der ikke representerer dem på en sober måde.
Blot lige til orientering

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 19-03-08 13:05

Mikkel skrev:

> [...]

<klip>

> Kære John vil du ikke nok gøre mig en tjeneste at lad vær med at besvare
> mine tråde, jeg er ved at være godt træt af dine ligegyldige kommentarer.

Hvilke ligegyldige kommentarer?

> Du kommer jo altid bare med dine egne svar på alt muligt andet end der
> bliver
> spurgt om, læser du overhovede spørgsmålene ?

Ja, han svarede på spørgsmålet. Det var måske bare et andet svar, end du
havde forventet.

> Jeg har jo ikke lagt det her indlæg ind i gruppen Ros og Kritik !!!

Nej, men kritik kan løse dit problem.

> [...]
> svare
> overhovede ikke på det jeg spurgte om ???? Du er bare mærkelig tror jeg,

Det var da meget klart, hvad han mente.

> [...]
> jeg
> sku heller være dårlig til at kode, end lave så grimme sider som du gør.

Hvad var det lige du skrev med ris+ros-gruppen? Det er måske godt nok for
dig at kunne lave en side, der måske er pæn på din skærm men ligner det
skæve tårn i Pisa krydset med Ground Zero på vores andres.

> [...]
> smart på andres bekostning, brug dog din tid på at øve dig på at designet
> noget ordenligt, for det der kommer du da ikke langt med.

Det samme kunne man sige om dig.

> Til jer andre der kom med svar, jeg kunne bruge til noget, TAK.

Det tror jeg, folk har mistet lysten til. Og lad mig lige minde dig på det
med html.dk.

Plonk.

--
David Trasbo.
http://lki.dk - L u k K u n d e r n e I n d.

Fra : Jesper Lützen

Dato : 19-03-08 05:34

On 19 Mar., 11:02, Mikkel <cutthekidinh...@hotmail.com> wrote:
> Plonk! ??

Betyder sandsynligvis at du er røget i hans kill-filter og han slipper
for dine indlæg - og du dermed slipper for hans svar på dine indlæg.
Men med en ressource som Allan ville jeg personligt være fælt ked af,
hvis jeg var røget i filtret ;)

Venlig hilsen

Jesper Schlæger Lützen

Fra : Mikkel

Dato : 19-03-08 12:47

Jesper Lützen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> for dine indlæg - og du dermed slipper for hans svar på dine indlæg.
> Men med en ressource som Allan ville jeg personligt være fælt ked af,

Tja men jeg overlever nok jo, kode kan man altid lære også uden Allan,
John og resten af dette forum for den sags skyld. :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-03-08 01:34

Jesper Lützen skrev:

> Betyder sandsynligvis at du er røget i hans
> kill-filter

Ja, han skælder ud på alt og alle der forsøger
at hjælpe ham, men er fuldstændig uden for
pædagogisk rækkevidde.

Det kan da godt være at han en dag bliver en
af vennerne - det må han arbejde på

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 20-03-08 11:24

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

Fra : Jesper Lützen

Dato : 19-03-08 08:06

On 19 Mar., 12:47, Mikkel <cutthekidinh...@hotmail.com> wrote:

> Tja men jeg overlever nok jo, kode kan man altid lære også uden Allan,
> John og resten af dette forum for den sags skyld. :)

Det kan du formentligt. Ligesom du kan lære at køre bil uden en
kørelærer. Resultatet har blot en tendens til at blive derefter.
Enhver kan lære at lave en webside til én browser - kunsten er at lave
en webside som er ens over alt uden alle de uhensigtmæssigheder, som
de fleste af os fik elimineret i midt 90'erne, og den nemmeste måde at
undgå fejl, som har været kendt i 2 årtier er ved at være i dialog med
nogle at de personer, som har været med i processen gennem længere
tid.

Held og lykke med dit projekt.

Venlig hilsen

Jesper Schlæger Lützen

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-03-08 23:05

Mikkel skrev:

> Jeg har problemer med at få mit favicon frem på
> min nye hjemmeside, som jeg er ved at lægge
> sidste hånd på www.bigpic.dk

IE har lidt svært ved det, se http://html-faq.dk/1015.asp

Du har også lidt problemer http://bigpic.dk/news.html,
teksten rager ud ad boksen i venstre side. Set i Opera
og Firefox på 2 forskellige styresystemer. I IE ser det
godt nok ud.

> jaja den er ikke valideret endnu, så ...

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke skriver valid kode til
at starte med, så er der ikke noget der skal rettes
bagefter

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : OLE HARTIG

Dato : 18-03-08 23:52

Mikkel
skrevv bl.a.

> <link href="../css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
> <link rel="icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">
> <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico"
> type="image/x-icon">
måske ville det hjælpe, at validere!

Line 5, Column 11: there is no attribute "NEME".
<META NEME="TITLE" CONTENT="BigPic">

Det virker måske med "name"

mvh.
Ole