Blå Gurami problemer
Fra : David Sørensen

Dato : 16-07-01 22:31

Hej NG.

Jeg har et par blå guramier, men hannen jagter konstant hunnen. Hun har
mistet sine to sorte pletter, og er nermest blevet mørkeblå. Er hun legesyg,
eller stresset?
Bør jeg købe en eller to hunner mere til denne "vilde" han, eller er det
blot naturlig leg?

På forhånd tak.

Fra : Karsten Plesner

Dato : 16-07-01 23:57

> Jeg har et par blå guramier, men hannen jagter konstant hunnen. Hun har
> mistet sine to sorte pletter, og er nermest blevet mørkeblå. Er hun legesyg,
> eller stresset?

Hvis hun er 'legesyg', så bør du også kunne se, at hun er fuld af æg.

> Bør jeg købe en eller to hunner mere til denne "vilde" han, eller er det
> blot naturlig leg?

Sørg for, at hun kan gemme sig for hannen - også når hun skal bevæge sig helt op
til overfladen efter en mundfuld luft - så plejer det at gå fint.

M.v.h.
Karsten