MS Windows
briani 27239
Log for tiden på opstart i XP ?
Fra : Olsen

Dato : 18-03-08 13:47

Kan man få XP til at lave en logfil som viser hvor lang tid den er om
at finde de enkelte opstartsfiler ?

Har fået rodet for meget med XP så den nu er for lang tid om at
starte. Har mistanke om at det er et bestemt sted den halter.

\Olsen

Fra : Brian K

Dato : 19-03-08 04:46

"Olsen" <keyboarddk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>Har fået rodet for meget med XP så den nu er for lang tid om at
>starte. Har mistanke om at det er et bestemt sted den halter.

Ja - der var et ret fedt program til WIN95 der vist nok hed "startup 95" -
når windows var færdig med at loade, fik man en liste over alle programmer
der var blevet loaded og samtidig stod der ud for hvert program(fil)
hvorlangtid det havde taget at lode dem.

Har selv ledt og ledt efter et tilsvarende program til XP - har ledt
forgæves indtil videre.

Håber nogen har en løsning

mvh
brian

Fra : emj

Dato : 19-03-08 06:59

Brian K skrev:

> [...]
>hvorlangtid det havde taget at lode dem.
>
>Har selv ledt og ledt efter et tilsvarende program til XP - har ledt
prøv
http://www.snapfiles.com/get/startdelay.html

hilsen emj

Fra : Brian K

Dato : 20-03-08 07:28

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> prøv
> http://www.snapfiles.com/get/startdelay.html

Hej

Det program har jeg kikket på - det eneste det kan er at man kan sætte
længere loade time på enkelte programmer - man får intet af vide omkring
hvor lang tid de enkelte programmer er om at loade.

Dette program viser også kun de programmer som bliver indlæst via startup.

Det program som jeg havde til win98 - viste en liste over ALT som blev
indlæst (netværksdrivere, osv, osv) - listen var på flere hundrede processer
(dll, filer osv) - så kunne man bagefter bede programmet om at liste filerne
i den rækkefølge man ville, feks se de langsomeste først - det fede var at
hvis man kunne se at ens netværksdriver var 126 sekunder om at blive loadet,
så var man jo ikke længere i tvivl om hvem sønderen var for den lange boot
tid - bagefter afinstallere man bare netværksdriveren og installerede den
igen - vupti - så var problemet løst - programmet viste iøvrigt også om der
var drivere som konfliktede.

Ufatteligt at man ikke har lavet det samme til win xp !

Men tak for forsøget

mvh
brian

Fra : Brian K

Dato : 20-03-08 18:36

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> netværksdriveren og installerede den igen - vupti - så var problemet
> løst - programmet viste iøvrigt også om der var drivere som konfliktede.

Det var iøvrigt denne her:

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,22895-order,1-page,1-c,alldownloads/description.html

virker vist kun til Win 9X

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 07:34

Olsen wrote:
> [...]
>
> Har fået rodet for meget med XP så den nu er for lang tid om at
> starte. Har mistanke om at det er et bestemt sted den halter.

Bootvis

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 20-03-08 10:34

> Bootvis

Jeg har tidligere brugt Bootvis, men siden jeg fik ny PC med Satadisk, har
det ikke fungeret. Nogen der har tips om det?

Mvh. Jørgen.

Fra : Micky

Dato : 20-03-08 12:32

Olsen har bragt dette til os:
> [...]
>
> Har fået rodet for meget med XP så den nu er for lang tid om at
> starte. Har mistanke om at det er et bestemt sted den halter.

Jeg har ikke kigget på det, men måske noget du kan bruge.
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_starttrack.htm
http://www.greatis.com/security/bootlog.htm

--
/Micky