Hjælp sikkerheds hul i netværk
Fra : James

Dato : 16-07-01 22:03

Hej NG.
Har lige et lille spørgsmål til jer.
Jeg sider på et kollegie og køre win2k.
Vi på kollegiet tilhøre et domain (hvis vi vil være med på nettet og hvem
vil ikke det?) som netgruppen har oprettet. Til dette domain har vi
selvfølgelig fået et brugernavn og password.
Det hele er fint end til at jeg finder ud af at admin på domain'et har være
inde på min computer, heldigvis er det min overbo som har admin rettigheder
til domain'et som laver fis med mig og det kan jeg da også leve med.
Men det jeg ikke syntes om er at en admin kan se ALT hvad jeg har.
Min ven som er admin siger at dette kan stoppes ved at ændre på nogle
options, men kan ikke huske hvilken (siger han) og at det kun er på winnt
systemer det kan gøres.
Så er der nogle der ude der ved hvad jeg skal gøre for at lukke ALLE (oxo
admins) ude fra min computer ???
På forhånd TAK.
-James

Fra : Christian Precht Jen~

Dato : 16-07-01 22:40

du skal bare sætte remote admin rettigheder helt ned ved ikke hvordan det er
i 2000 men prøv inde i admin tools

slet win og kør linux eller freeBSD

Christian Precht Jensen

Fra : The Harvester

Dato : 16-07-01 22:55

Hej

"James" <james@talent.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> systemer det kan gøres.
> Så er der nogle der ude der ved hvad jeg skal gøre for at lukke ALLE (oxo

Hvad med at melde gruppen Domain Admins ud af den lokale administrator
gruppe, så har disse ihvertfald ikke administrator rettigheder til din pc.

--
Best Regards
TheHarvester@TeamHM.dk

Webmaster at www.TeamHM.dk
soon also www.HøstMode.com

Fra : Jens B.

Dato : 17-07-01 10:19

Vær desuden opmærksom på, at der automatisk er oprettet en "skjult" share
for hvert enkelt diskdrev, der giver administrator fuld adgang til disken.
Den "skjulte" share for drev C: hedder C$, skjult share for drev D: hedder
D$ osv. Dollartegnet "skjuler" share-navnet på nettet. Du kan let fjerne en
sådan share via Explorer.

-Jens B.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-07-01 14:12

"Jens B." wrote:

> [...]
> D$ osv. Dollartegnet "skjuler" share-navnet på nettet. Du kan let fjerne en

- Men de dukker op igen ved næste boot! I Windows-grupperne er der vist
jævnligt anvisninger på hvordan, man fjerner dem permanent (kan ikke lige huske
det i hovedet - det er en registry key, der skal ændres).

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Jens B.

Dato : 18-07-01 14:09

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> [...]
huske
> det i hovedet - det er en registry key, der skal ændres).

Så kommer den da bare her, når du nu ikke kan huske den:

HKeyLocalMachine\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters
AutoShareServer, REG_DWORD=0 (for server)
AutoShareWks, REG_DWORD=0 (for workstation)

Default shares kan desuden undgås ved at stoppe (disable) den service, der
hedder SERVER, men så er det selvfølgelig ikke længere muligt at stille
noget til rådighed fra sin PC. Man kan dog stadig få adgang til andre
maskiners shares, selvom SERVER er stoppet.

-Jens B.

Fra : James

Dato : 18-07-01 20:26

1000 tak for det Jens og alle jeg andre også selvfølgelig.
Lige et spørgsmål mere. Under shares kan jeg se at der er delt noget der
hedder "IPC$" under egenskaber står der noget med "Remote IPC" er der nogen
der ved hvad det er ????
-James

Fra : Jens B.

Dato : 19-07-01 07:49

"James" <james@talent.dk> wrote in message
> [...]
> Lige et spørgsmål mere. Under shares kan jeg se at der er delt noget der
> hedder "IPC$" under egenskaber står der noget med "Remote IPC" er der

IPC$ bruges til midlertidige forbindelser mellem servere, der "snakker"
v.hj.a. "named pipes" - altså en slags program-til-program- eller
proces-til-proces-kommunikation. Eksempelvis benyttes IPC$, hvis du
fjern-administrerer én server fra en anden. IPC betyder forresten
"InterProcess Communication"

-Jens B.

Fra : James

Dato : 19-07-01 17:11