Besat af at finde drømmekvinden.
Fra : bare mig

Dato : 16-07-01 21:36

Hej med dig.

Hvad skal jeg gøre....

jeg har haft en del forskellige både meget smukke men også meget almindelige
kvinder. Jeg er aldrig tilfreds. Der er altid noget der kunne være bedre.
mentalt eller fysisk. Måske er det mig. Måske er jeg bare uheldig. Hvorfor
er der nogle som finder en de bare er hammerforelsket i og hænger sammen
forever. Det er sgu mærkeligt. Jeg kan slet ikke forholde mig til det. Det
er ikke virkeligheden. Mit længste forhold varede i 3 år. Nu er jeg blevet
gift..( hvor dum kan man være) Hun er en køn og hengiven kvinde, men jeg
elsker hende ikke. Jeg er end ikke tiltrukket af hende. Jeg tænker på at
finde en yngre, smukkere og mere livlig pige. Jeg har kun en ting i hovedet.
At finde drømmekvinden. Måske er jeg skør, men jeg føler jeg går på
kompromis med mit liv og bedrager min kone i fantasien. Hun lever jo også i
en illusion om at jeg elsker hende. Hvad fanden skal jeg gøre. Det værste er
at hun er rejst omkring 10.000 km væk fra sit hjemland, sin familie osv for
at leve sammen med mig. Det er ikke bare at gå ud af døren. Hun fortjener en
ordentlig behandling.

Jeg leder stadig.

håber nogen har et råd - seriøst tak.

Fra : Chokmak alias Rabias~

Dato : 16-07-01 21:58

On Mon, 16 Jul 2001 22:35:55 +0200, "bare mig" <amalienborg@privat.dk>
wrote:

> [...]
>kvinder. Jeg er aldrig tilfreds. Der er altid noget der kunne være bedre.

ja det ku tænkes hvis du starter forhold med nogen som der i
virkligheden ikke siger dig noget ....

> Måske er jeg bare uheldig. Hvorfor
>er der nogle som finder en de bare er hammerforelsket i og hænger sammen
>forever. Det er sgu mærkeligt.

egentligt ikke fordi sådan funegre virkligheden sgu ikke - nå 2
mennesker smelter sammen på den måde - så sluger man jo et helt
menneske og omvendt de sluger en til man med tiden bliver en slags
symbiose - men der skal man godt nok gå galt af hianden MANGE gange
det er det hårdeste arbejde på jorden at elske et andet menneske - men
på den anden side så er det også det enste imo fornuftige man kan nå
at udrette som menneske alt andet er bare lal der svæver omkring det -
hvor *det* er tyngde r kaften

> [...]
>gift..( hvor dum kan man være) Hun er en køn og hengiven kvinde, men jeg
>elsker hende ikke. Jeg er end ikke tiltrukket af hende.

Roflmao :) jeg troede sgu ikke der var nogen der havde taget Albert
Camus novel prisbeløned Roman den fremmed så bogstaveligt
fedets ... du har min afgrunds dybe respekt - hvis man vil gå så lang
for kunsten - så fortjener man det sgu også I salut u og du for på
steden en medalije for ravens sindsyge sygeligt selvoptagethed og en
menneske foragt - i almindelighed der når langt ud over det
standareden for klasifikation af boaderline.

> Jeg tænker på at
>finde en yngre, smukkere og mere livlig pige. Jeg har kun en ting i hovedet.
>At finde drømmekvinden. Måske er jeg skør,

Ingen tvil du rablene fra forstanden det er pragtfuldt !!!

> [...]
>at leve sammen med mig. Det er ikke bare at gå ud af døren. Hun fortjener en

jamen hwa fan hvi sdu har trugget hende hjem fra den 3 verden og hun
ellers for det hun gerne vil ha så tror jeg sgu ikke du skal hænge dig
i hvad hun fortjener så længe du ikke desideret gør hende fortræd.
ansvaret er jo ikke dit aflene hun har jo også valgt dig.

>Jeg leder stadig.

jamen happy hunting

>håber nogen har et råd - seriøst tak.

søg akut pysikiatrisk hjælp !
MvH
Bo

Fra : bare mig

Dato : 17-07-01 10:39

> ja det ku tænkes hvis du starter forhold med nogen som der i
> virkligheden ikke siger dig noget ....
Det gør de også - i starten.

> [...]
> på den anden side så er det også det enste imo fornuftige man kan nå
> at udrette som menneske alt andet er bare lal der svæver omkring det -

Det var store ord. Men jeg tror godt jeg kan følge dig. Det er bare lidt
abstrakt i hverdagen.

> Roflmao :) jeg troede sgu ikke der var nogen der havde taget Albert
> Camus novel prisbeløned Roman den fremmed så bogstaveligt
Desværre - kender den ikke. Er den god?

> [...]
> menneske foragt - i almindelighed der når langt ud over det
> standareden for klasifikation af boaderline.

Menneskeforagt? Jeg tror du har misforstået noget. Jeg ønsker det bedste for
hende og det er at hun får en med de samme følelser som hun.

> Ingen tvil du rablene fra forstanden det er pragtfuldt !!!

Det er måske nok som de fleste har det en gang i mellem - jeg har det bare
sådan hver dag .

> [...]
> i hvad hun fortjener så længe du ikke desideret gør hende fortræd.
> ansvaret er jo ikke dit aflene hun har jo også valgt dig.
Hun kommer fra et rigt land - en god uddannelse - har rejst mere end jeg.
Der er ingen der har lovet hende guld og grønne skove. Slet ikke. Hun blev
hængende her under en af hendes mange rejser. Hun blev måske nok forelsket i
Danmark mere end i mig. Folks afslappede facon - naturen, hvad ved jeg.

> søg akut pysikiatrisk hjælp !
Det er da et forslag !

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 17-07-01 08:04

d. 16/07/01 22:35 skrev bare mig på amalienborg@privat.dk i artiklen
3b534e53$0$69730$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> at leve sammen med mig. Det er ikke bare at gå ud af døren. Hun fortjener en

Seriøst eller ej... Jeg synes, du skal erkende, at drømmekvinden ikke
findes, og beholde den kvinde, der elsker dig højt nok til at rejse så
langt. På den anden side skal du måske overveje, om det er dig eller din
materielle velstand, hun elsker...

Drømmekvinden findes ikke, fordi alle mennesker har både gode og dårlige
sider, og derudover er der ingen, der forbliver unge, med mindre de dør
unge.

Sørger du forresten for, at din udenlandske kæreste får en ordentlig
behandling i form af danske sprogkurser og mulighed for uddannelse eller job
i landet?

Med venlig hilsen

Børge

Fra : bare mig

Dato : 17-07-01 10:22

- Tak for indlægget.

> [...]
> findes, og beholde den kvinde, der elsker dig højt nok til at rejse så
> langt. På den anden side skal du måske overveje, om det er dig eller din

Faktisk har jeg kun forsørget hende i halvanden års tid - derefter fik hun
arbejde som hun ønskede. Hun har rejst meget og først nu hvor hun er kommet
til et af verdens dyreste lande mærker hun at man er nødt til at spare. Jeg
tror bare hun har manglet et fast holdepunkt og så hager hun sig fast.

> Drømmekvinden findes ikke, fordi alle mennesker har både gode og dårlige
> sider, og derudover er der ingen, der forbliver unge, med mindre de dør
> unge.

Det har du ret i, men måske er det ikke meningen at vi alle skal leve til vi
er firs i det samme hus, med den samme kvinde uden at opleve en skid. Jeg
tror bare der er andre muligheder.

> Sørger du forresten for, at din udenlandske kæreste får en ordentlig
> behandling i form af danske sprogkurser og mulighed for uddannelse eller
job
> i landet?

Hun har lært dansk på rekordtid, har arbejde og stortrives med det.

mvh.
mig

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 17-07-01 10:43

d. 17/07/01 11:22 skrev bare mig på amalienborg@privat.dk i artiklen
3b5401fa$0$359$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det har du ret i, men måske er det ikke meningen at vi alle skal leve til vi
> er firs i det samme hus, med den samme kvinde uden at opleve en skid. Jeg
> tror bare der er andre muligheder.

Der er flere andre muligheder.

Man kan opleve meget og bo forskellige steder sammen med den samme kvinde.

Man kan blive ved med at være enlig og uafhængig, mens man bliver mere og
mere frustreret i sin søgen efter den store kærlighed.

Personligt er jeg nu snart 40 år, enlig, har aldrig haft en kæreste og har
efterhånden opgivet at finde den store kærlighed. Det giver meget frihed,
men det er ikke lykken at gøre alting alene. Jeg går gerne i biografen,
teateret, zoologisk have eller på museum alene for at opleve lidt, men jeg
mangler ofte én at dele oplevelserne med, og det er ikke særlig sjovt.

Man kan selvfølgelig opleve meget sammen med forskellige partnere, men jeg
tror heller ikke, det er lykken i det lange løb. Der er en risiko for, man
bliver følelseskold af den stadige tagen afsked, og man bliver meget
forsigtig med at involvere sig følelsesmæssigt i et forhold, som man ved kun
holder meget kort tid. Det er jo følelsesmæssigt hårdt at tage afsked og
blive forladt af én, man holder af eller elsker.

> job
>
> Hun har lært dansk på rekordtid, har arbejde og stortrives med det.

Det glæder mig meget, også at hun åbenbart er faldet godt til i Danmark. Det
synes at være et problem for mange indvandrere.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 17-07-01 12:18

Hej igen, "bare mig".

Jeg kom pludselig til at tænke på, du også skal bør være opmærksom på, at
"problemet" med din udenlandske kæreste pludselig kan løse sig selv. ;-(

Den mulighed kan illustreres med en lille matematikopgave: Et godstog
starter fra Århus mod København H kl. 07.00 og kan køre 120 km/t. Et IC-tog
starter fra Århus mod København H kl. 09.15 og kan køre 180 km/t. Hvornår
overhaler IC-toget så godstoget?

Eller oversat til parforhold: Hvis du stadig er besat af at finde
drømmekvinden, og din kæreste udvikler sig personligt gennem job og andre
interesser, hvornår er hun så populært sagt vokset fra dig? Et symptom kan
være, at hun oplever meget, uden I egentlig har noget at snakke om, fordi du
ikke oplever noget særligt. Med andre ord mener jeg, det kan være en
udfordring for dig at følge med hende...

Med venlig hilsen

Børge
som vist har gået for meget i gruppeterapi ("kvindegruppe") tidligere

Fra : henning

Dato : 17-07-01 13:10

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
Hej Børge

> [...]
du
> ikke oplever noget særligt. Med andre ord mener jeg, det kan være en
> udfordring for dig at følge med hende...

Du har ret Børge, det har du jo langt hen af vejen, når du giver
din mening til kende, du har jo en sko der trykker ret så kraftigt,
så du om nogen, ved hvad det handler om

Tag min x kone feks. Hun gik hjemme og passede børn, mand og
hus, jeg gik på arbejde, så hun blev stående på samme sted, medens
jeg udviklede mig gennem et omfattende samvær på arbejdspladsen,
hvor der var masser af kollegaer, samt patiente. Min x og jeg havde
ikke ret meget at snakke om til sidst, mit arbejde hang hende ud af
halsen og hendes opofrelse for hus osv osv hang mig langt ud af
halsen, nullermænd og lorte-bleer var mig så totalt ligegyldige som
samtale emner *G*
Med min nuværende kone, har jeg tilgengæld oplevet angsten ved
ikke at kunne følge hende i hendes udvikling, hvor jeg startede med
at være overlegen i forhold til hende, på mange punkter især fagligt,
så oplevede jeg hun efter et par år "indhentede mig" og pludselig
opdagede jeg hun dæleme "løb fra mig" *GGGG* Så jeg følte jeg
tabte i værdi i parforholdet, i forhold til hendes udvikling, jeg blev
"nød til" at tage mig sammen og følge med, udelukkende for ikke
at tabe min selvrespekt, som ville havde været til skade for forholdet,
ballangsen og følelse af ligeværd er et must for mig, jeg kan ikke
fungere uden at føle mig lige med min partner.

> Med venlig hilsen
>
> Børge
> som vist har gået for meget i gruppeterapi ("kvindegruppe") tidligere

Nej det nyder andre jo godt af, det er en MEGET stor menneskelig
kvalitet hos dig, at du altid er parat til at hjælpe andre, med al den
vide og erfaring du har.
Godt gået Børge! *G*

MVH
Henning

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 17-07-01 14:44

d. 17/07/01 14:10 skrev henning på h2m65@hotmail.com i artiklen
9j1a1e$2htq$1@news.cybercity.dk:

> Nej det nyder andre jo godt af, det er en MEGET stor menneskelig
> kvalitet hos dig, at du altid er parat til at hjælpe andre, med al den
> vide og erfaring du har.
> Godt gået Børge! *G*

Ikke desto mindre var netop dette indlæg om et emne, jeg har været med til
at snakke om flere gange, når jeg har gået i gruppeterapi: Hvad sker der,
når balancen i et parforhold ændrer sig.

Forresten var det med god grund, jeg skrev "kvindegruppe", da der har været
noget med 4-5 gange så mange kvinder som mænd i de grupper, jeg har gået i,
og i lange perioder har jeg været ene mand om 4-6 kvinder. Dét vil jeg kalde
kvindegruppe.... Jeg lærte en del om kvinder, men det kan jeg ikke bruge til
så meget i den virkelige verden, også fordi der var et skarpt skel mellem
gruppen og virkeligheden udenfor.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 17-07-01 15:10

> [...]

> ballangsen og følelse af ligeværd er et must for mig, jeg kan ikke
> fungere uden at føle mig lige med min partner.

Hej igen.

Jeg glemte lige et noget kedeligt spørgsmål til dette emne - og uden
relation til tråden i øvrigt: Er det ikke en sådan ændring i forholdet, som
kan skabe et voldeligt forhold, hvor (normalt) manden prøver at banke
partneren på plads?

Med venlig hilsen

Børge
som i øvrigt lige har tilmeldt sig et begynderkursus i russisk.

Fra : henning

Dato : 20-07-01 08:51

> [...]
som
> kan skabe et voldeligt forhold, hvor (normalt) manden prøver at banke

Jeg tror følelser, som magtesløshed over for
en dum og indskrænket partner, er et af de tilfælde
jeg kunne finde på "at banke på plads" men jeg
finder løsningen " at forlade forholdet" langt
mere konstruktiv.

Magtesløshed og foragt, er de 2 følelser jeg lige
her og nu kan forestille mig førte til vold i et
parforhold.

MVH
Henning

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 20-07-01 09:06

d. 20/07/01 9:51 skrev henning på h2m65@hotmail.com i artiklen
9j8nvk$2r44$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> en dum og indskrænket partner, er et af de tilfælde
> jeg kunne finde på "at banke på plads" men jeg
> finder løsningen " at forlade forholdet" langt

Jeg tror selv, jeg lige så nemt kan finde på det ved magtesløshed overfor en
smart og klog partner, som altid vinder diskussioner enten med bedrevidende
eller henvisning til sine følelser.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : henning

Dato : 20-07-01 09:34

> [...]
en
> smart og klog partner, som altid vinder diskussioner enten med

Der har jeg det så omvendt, jeg ville beundre en sådan
kvinde, der har argumentationen i orden, hun kan sagtens
overbevise mig om, at hun har ret, men optræder hun
"nedladende/hoverende" så er hun hverken smart
eller klog, men dum og indskrænket, følelses
argumentet "falder" jeg ikke for, det vendes bare 180*
så dur det ikke.

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 17-07-01 13:47

"bare mig" <amalienborg@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3b534e53$0$69730$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hejsa

Har hun fået venner her og permanent opholdstiladelse?

Har hun begge dele er hun vel som enhver dansk kvinde og kan (jeg
skriver KAN ikke SKAL) vel forlades af dig. hvorfor skulle du tage
ekstra hensyn fordi hun kommer fra et andet land? Hun har vel selv
valgt at flytte hertil.

Hvis hun ikke har permanent opholdstilladelse og ikke har mulighed for
at rejse hjem uden at det koster hende både økonomisk og meneskeligt
skylder du hende at blive ved at være gift med hende i 3 år så hun kan
for permanent opholdstilladelse.

Ved hun at du ikke er vild med hende mere? Har du snakket med hende om
det her?

Hilsen
Tomas O. som ikke mener man skal tage ekstra hensyn til en kvinde frdi hun er fra et andel land. Hun overlever nok i Danmark hvis
hun har perm. opholdstilladelse

Fra : lori

Dato : 19-07-01 00:08

bare mig <amalienborg@privat.dk> wrote in message
Hejsa
så vil jeg lige blande mig lidt i gruppen for første gang :)

> [...]
almindelige
> kvinder. Jeg er aldrig tilfreds. Der er altid noget der kunne være bedre.>

tjaa, køn og almindelig er åbenbart begreber du i fremtiden skal gå langt
udenom!!!
Hvad med utraditionel, iderig, selvstændig er det noget der skræmmer dig,
for der findes jo masser af kvinder der ikke bare er kønne eller
almindelige.

> [...]
> elsker hende ikke. Jeg er end ikke tiltrukket af hende. Jeg tænker på at
> finde en yngre, smukkere og mere livlig pige. Jeg har kun en ting i

Er det et statussymbol eller en drømmekvinde du er på udkig efter???
Det lyder som om at dine kvinder keder dig, så hvis det ikke er et
statussymbol du kan vise frem i vennekredsen, som alle så kan få lov og
beundre, så skal du nok vende lidt i dit synspunkt angående alder, udseende
osv. Overskrid dine grænser i din søgen efter noget helt andet end det du
allerede har prøvet.

> [...]
for
> at leve sammen med mig. Det er ikke bare at gå ud af døren. Hun fortjener

Selvfølgelig fortjener hun en ordentlig behandling. Min personlige erfaring
siger at det gør MEGET mere ondt at få af vide flere år senere at
kærligheden ikke var gensidig i disse år. At alt hvad man har troet på og
elsket var en illusion. Vær ærlig !!!

> Jeg leder stadig.

Held og lykke

HIlsen Katrine