MS Windows
briani 27239
Dual boot
Fra : Kim

Dato : 16-03-08 18:38

Hej

Jeg bruger XP, men ville prøve Vista, så jeg lavede en dual boot.
Nu er tiden udløbet for Vista, og jeg har fundet ud af at Vista
overhovedet ikke er noget for mig. Så hvordan fjerner jeg Vista og
dual boot'en så den bare starter op i XP som før?

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-03-08 18:50

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i meddelelsen

> Så hvordan fjerner jeg Vista og
> dual boot'en så den bare starter op i XP som før?

Det er vel bare at formatere Vista-drevet?

Fra : Kim

Dato : 16-03-08 19:18

On Sun, 16 Mar 2008 18:49:53 +0100, "Philip Nunnegaard"
<philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote:

>"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i meddelelsen

>Det er vel bare at formatere Vista-drevet?

Vil den så bare opføre sig som før jeg installerede Vista?
Så er det jo nemt, men jeg troede at den så ville "fare vild" i dual
boot'en når nu vista er væk.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Frandsen

Dato : 17-03-08 09:41

> Vil den så bare opføre sig som før jeg installerede Vista?

Nej, det kan jeg ikke forestille mig. Din Vista er væk, men du vil stadigvæk
have en boot menu, hvor du så skal vælge XP hver gang. Jeg ved ikke, om man
kan få den til at vælge XP som default, og at den så vil boote op den
automatisk efter et vis antal sekunder. Bare at formatere Vista-partitionen
fjerne ikke boot menuen.

> Så er det jo nemt, men jeg troede at den så ville "fare vild" i dual
> boot'en når nu vista er væk.

Jeg tror, at boot menuen er ligeglad, men der sker næppe ret meget, hvis du
vælger Vista

Jeg ved ikke, hvordan man sletter boot menuer. Måske man skal skrive en ny
MBR?!

Fra : Dr.Xerox

Dato : 18-03-08 02:30

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse news:nuoqt3p410r28p60005eppe11bvjeeir68@4ax.com...

Boot op på din XP-CD
Tryk på R første gang du bliver tilbudt det
hvorefter du vælger 1 (C:/Windows) som du bliver tilbudt, tast 1 og Enter
herefter spørger den til en kode som du sikkert ikke har, her trykker du også Enter
herefter får du mulighed til at rette din boot, du skriver
FixBoot og taster Enter
Den kommer nu frem og siger du har lavet en ny boot,
herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den service-mode
Genstart nu maskinen, så er den Ged barberet.

Poul

Fra : Frandsen

Dato : 18-03-08 09:15

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> herefter spørger den til en kode som du sikkert ikke har, her trykker du

Hvad er det for en kode? Licens nøgle eller administrator password? Noget
tredje?

Sådan!

Fra : Dr.Xerox

Dato : 18-03-08 10:01

"Frandsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse news:47df7a12$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad er det for en kode? Licens nøgle eller administrator password? Noget tredje?

> Sådan!

Ja det er administrator password.

Poul.

Fra : Frandsen

Dato : 19-03-08 09:44

> Ja det er administrator password.

Så er det godt man selv installerer sin XP - og ja, jeg kan huske
passwordet. Jeg ved dog ikke med den oprindelige spørger.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 18-03-08 10:16

"Frandsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse news:47df7a12$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Du kan læse meget mere her på dette Link:

http://support.microsoft.com/kb/314058/da

Poul

Fra : Kim

Dato : 19-03-08 17:41

On Tue, 18 Mar 2008 02:29:59 +0100, "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> wrote:

> [...]
>herefter skriver du Exit og Enter for at komme ud af den service-mode
>Genstart nu maskinen, så er den Ged barberet.

Det lyder nemt, takker

Kim