MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Spøgelsesfiler.
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 18:59

Hej !

Jeg har en XPhome på en NTFS-harddisk.

Under en forårsrengøring fandt jeg en mappe der fyldte rigeligt.
Det var et efterladenskab fra Norton SystemWorks, som jeg på et tidspunkt
har haft installeret.
Det var vist noget med Nprotect.

Jeg kunne slette de fleste filer i mappen.
Men der er 4 tilbage.
Filnavnene er ottecifrede tal. Uden suffiks.
Og dem kan jeg ikke komme af med.
Prøver jeg på alm. vis får jeg beskeden, at 'Kildefilen eller disken kan
ikke læses.'
Det sker også, hvis jeg vil omdøbe.

Har uden held prøvet i 'Fejlsikret tilstand' og DOS-mode.
Filerne kan ses, men deres eksistens benægtes !

Har fundet en 'Dr.Delete' på nettet. Den kunne slet ikke se filerne.

Med Notesblok kan jeg oprette filer med samme navn.
Jeg bliver spurgt om jeg vil overskrive.
Men bagefter ligger der to filer med samme navn, hvor jeg selvfølgelig kun
kan slette den, jeg lige har lavet.

Er der nogen, der har en god idé ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Henning

Dato : 15-03-08 19:32

>Er der nogen, der har en god idé ?

Kør chkdsk på drevet.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 19:41

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Kør chkdsk på drevet.

Har jeg også gjort !

mvh

Abricosicus

Fra : John

Dato : 15-03-08 20:15

"Abricosicus" <abricosicus(a)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der har en god idé ?

Prøv om du med musen ka' trække de genstridige filer ud på skrivebordet,
genstart pc'en, og forsøg derefter at slette dem.

Det plejer at ku' få miraklet til at ske :)

John

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 20:53

> Prøv om du med musen ka' trække de genstridige filer ud på skrivebordet,
> genstart pc'en, og forsøg derefter at slette dem.
>
> Det plejer at ku' få miraklet til at ske :)
>
> John

Hej !

Det er også forsøgt.

Jeg får beskeden:

"Det er ikke muligt at flytte fil: Kildefilen eller -disken kan ikke læses."

mvh.

Abricosicus

Fra : jama

Dato : 15-03-08 22:54

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Prøv om du med musen ka' trække de genstridige filer ud på skrivebordet,
> genstart pc'en, og forsøg derefter at slette dem.
>
> Det plejer at ku' få miraklet til at ske :)
>
> John

Prøv med Eraser http://www.heidi.ie/eraser/
jama

Fra : Pico

Dato : 15-03-08 21:10

Abricosicus wrote:
> [...]
>
> Under en forårsrengøring fandt jeg en mappe der fyldte rigeligt.
> Det var et efterladenskab fra Norton SystemWorks, som jeg på et

Norton er noget møj der fylder og gør alt for meget. Mange gange kan man
heller ikke komme af med det igen
De ved det godt så de har lavet et værktøj, jeg har brugt det et par gange
og det virker.
Du kan finde det her:

http://service1.symantec.com/support/inter/tsgeninfointl.nsf/dk_docid/20050411155241924
--
MVH
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 21:36

> [...]
> heller ikke komme af med det igen
> De ved det godt så de har lavet et værktøj, jeg har brugt det et par gange

Hej !

Vi er helt enige om, at Norton er en tvivlsom fornøjelse.
Det var også derfor, den røg ud igen.

Jeg har også kørt det oprydningsværktøj, du henviser til.

Så Norton skulle være væk.

Men det jeg sidder med, er nogle filer, som XP ikke kan beslutte sig for, om
de eksisterer eller ej !

Der er på intet tidspunkt kommet meldinger om, at de skulle være i brug.

mvh.

Abricosicus

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 21:55

Abricosicus skrev:
> [...]
> Og dem kan jeg ikke komme af med.
> Prøver jeg på alm. vis får jeg beskeden, at 'Kildefilen eller disken kan

Svaret på dine bønner kan du finde i denne tråd:

Jeg havde fået et fil/mappe par med et kolon (":") i fil/mappenavnet,
hvilket ikke burde kunne lade sig gøre i Windows...

Som du kan se i tråden, fik jeg det udmærkede råd at boote på en
Linux-cd. Jeg valgte Ubuntu, da man let via menuen (Places) får adgang
til pc'ens Windows-drev.

Giv venligst en tilbagemelding!

Held & lykke

- michael

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 22:51

"Michael" <cybermike_AT_forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg valgte Ubuntu, da man let via menuen (Places) får adgang til pc'ens

Hej igen !

(Specielt til Michael)

Dit link duede ikke, men princippet var godt nok !

Jeg bootede på en Ubuntu-cd og famlede mig lidt frem.
Fik sendt de uønskede filer til 'Trash'.
Og væk var de, når jeg startede op i XP.

Så rigtig mange tak !
Også til de andre, der er kommet med indspark !

mvh

Abricosicus

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 17:04

Abricosicus skrev:

> [...]
> Og væk var de, når jeg startede op i XP.
>
> Så rigtig mange tak !
> Også til de andre, der er kommet med indspark !

Herligt at det virkede

Mht. til mit link: jeg kan godt se det ikke virker, men har siden prøvet
på forskellig vis uden held. Jeg bruger Mozilla Thunderbird som
nyhedslæser, men skal åbenbart have et kursus i hvordan man henviser til
en anden tråd. Prøvede ellers at højreklikke på indlægget og vælge
"Kopiere adresse på meddelelsen" - men det var så forkert. Ved nogen af
jer hvordan det skal gøres rigtigt?

- michael

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-03-08 18:14

"Michael" <cybermike_AT_forum.dk> skrev i meddelelsen

> Mht. til mit link: jeg kan godt se det ikke virker, men har siden prøvet
> på forskellig vis uden held.

Det kan også tænkes, at Abricosicus bare har samme problem som jeg har med
news:-links i nyhedsgrupper.
Jeg får typisk noget a la "Serveren blev ikke fundet" eller "Windows Mail
kunne ikke hente den ønskede meddelelse. Meddelelsen er muligvis udlæøbet,
eller den er blevet slettet fra serveren".

Af samme grund finder jeg altid tråden frem via Google og linker ad dén vej
i stedet.