MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
USB+Strømspare/bærbar
Fra : Peter Pedal

Dato : 15-03-08 11:41

Kan man få en USB adapter som kan styre en tænd/sluk 220V kontakt ( altså et
trådløs sæt) til bærbar
Jeg har min lader tilsluttet 80 % af tiden jeg bruger PCén. Og når jeg ikke
er hjemme eller slukker min Bærbare
vil jeg gerne den også slukker for min lader og tænder den igen auto når jeg
tænder pcen Ellers står den tændt 365 dage om året da jeg altid glemmer og
slukke laderen.
En spareskinne med usb kan nok det jeg søger. Men jeg vil ikke have alle de
ledninger tilslutter min bærbare.
Ellers kunne jeg jo bare bruge min stationære med 5 kg ledninger
Nogen der har et link til sådan en dims hvis det findes

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-03-08 18:25

Peter Pedal skrev:
> [...]
> Ellers kunne jeg jo bare bruge min stationære med 5 kg ledninger
> Nogen der har et link til sådan en dims hvis det findes

Jeg kender ikke lige til noget der opfylder lige det du beskriver, men du
kan da hjemmestrikke noget.

Hvis du sidder det samme sted med den bærebar altid så lav en
forlængerledning op til en arbejdsplads hvor du på en lillle kontakt kan
slukke for alt edb-udstyr.
eller
køb et ur til kontakten, så sæt den til at slukke i nattetimerne og når du
er på arbejde, så den da slukket en del timer om ugen. Den her løsning
plejer jeg også gerne at anbefale til venner der får kabel-model og/eller
trådløsrouter. De ure kan gerne købes for ca. 50kr hvis det er de
almindelige "gammeldags" eller ca. 100 kr hvis den er digital.
eller
den dyre løsning er at købe de der sæt hvor man får en fjenbetjening til
stikkontakterne, så man kan slukke for kontakter der ikke lige er til at få
fat på(eller hvis man ikke gider rejese sig fra sofaen/sengen.

Spørgsmålet hører nok heller ikke helt til i den her gruppe, da det jo ikke
er et windowsprogram du søger. Så hvis du vil have større chance for et
bedre svar skulle du nok prøve en anden gruppe.

Bare et par forslag.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...