MS Windows
briani 27239
Backup program
Fra : RSL

Dato : 15-03-08 11:18

Hello

jeg søger et pgr. til at tage backup af mine data, som kan tage hele
harddisken eller kun det jeg vælger, og som kan køre aut. på et givende
tidspunkt (skal kun tage backup af ændrede/nye filer)
jeg har set på vista's egen backup funktion, men har forstået at det tager
backup af hele hdd'en
ps. det må gerne være gratis eller billigt

mvh rsl

Fra : Walter

Dato : 15-03-08 12:57

"RSL" <rsl@1thxhas.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> backup af hele hdd'en
> ps. det må gerne være gratis eller billigt

Synctoy fra MS og lav så en opgave i opgavestyring

Fra : Per

Dato : 15-03-08 13:08

RSL wrote:
> [...]
> tager backup af hele hdd'en
> ps. det må gerne være gratis eller billigt

Jeg ville vælge Cobian

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Jeg bruger selv version 8 på min Vista og der kører bare.

Det kan vist alt det du efterlyser.

mvh. Per

Fra : Jørgen

Dato : 15-03-08 14:30

RSL skrev:
> [...]
> tager backup af hele hdd'en
> ps. det må gerne være gratis eller billigt

hvad med "Stones kopi kontrol"

fra
Jørgen

Fra : Per

Dato : 15-03-08 17:10

Jørgen wrote:

> hvad med "Stones kopi kontrol"

Det virker desværre ikke under Vista.

/Per

Fra : Jørgen

Dato : 15-03-08 17:27

Per skrev:

> Det virker desværre ikke under Vista.
>
> /Per
Hvis du får den besked at der ingen diskette er i drevet, skal du bare
trykke 4 gange så kører den

fra
Jørgen

Fra : Per

Dato : 15-03-08 19:59

Jørgen wrote:

> Hvis du får den besked at der ingen diskette er i drevet, skal du bare
> trykke 4 gange så kører den

Har du prøvet med Vista og fået det til at virke ?

For det har jeg og jeg kunne ikke få den til at køre....

Jeg kender godt det der med "ingen diskette" det skrev den under min gamle
XP og man skulle bare sig ja et par gange så kørte den.

Den dialogboks kommer ikke op i Vista - jeg har endda skrevet og spurgt
Stone, men de skriver tilbage at den endnu ikke er lavet til at fungere
under Vista - det var iøvrigt derfor jeg selv ledte efter en afløser og
således fandt Cobian.

/Per

Fra : Jørgen

Dato : 16-03-08 09:45

Per skrev:

> [...]
> Stone, men de skriver tilbage at den endnu ikke er lavet til at fungere
> under Vista - det var iøvrigt derfor jeg selv ledte efter en afløser og

nej bruger ikke Vista

fra
Jørgen

Fra : AB

Dato : 15-03-08 15:14

"RSL" <rsl@1thxhas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> backup af hele hdd'en
> ps. det må gerne være gratis eller billigt

Jeg bruger Nero - og kører multisession. Det fungerer fint.

mvh
AB

Fra : RSL

Dato : 15-03-08 19:25

> [...]
> backup af hele hdd'en
> ps. det må gerne være gratis eller billigt

mange tak for jeres foreslag, prøver mig frem

mvh rsl

Fra : Walter

Dato : 15-03-08 23:17

> "RSL" <rsl@1thxhas.dk> skrev i meddelelsen

> mange tak for jeres foreslag, prøver mig frem
>
> mvh rsl

Igen vil jeg foreslå SyncToy fra MS, men jeg blir dog usikker da der ikke en
nogen kommentarer om dette prog.

Er der nogen der har erfaring med SyncToy fra MS, og hvilke?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 16-03-08 08:32

"Walter" <hemlig@nem.lig> skrev i en meddelelse
> "RSL" <rsl@1thxhas.dk> skrev i meddelelsen

> Igen vil jeg foreslå SyncToy fra MS, men jeg blir dog usikker da der
> ikke en nogen kommentarer om dette prog.
>
> Er der nogen der har erfaring med SyncToy fra MS, og hvilke?
PC World har en anmeldelse af programmet her
http://www.pcworld.dk/art/8406 og den er positiv
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Per

Dato : 16-03-08 08:49

Walter wrote:
> "RSL" <rsl@1thxhas.dk> skrev i meddelelsen

> Igen vil jeg foreslå SyncToy fra MS, men jeg blir dog usikker da der
> ikke en nogen kommentarer om dette prog.
>
> Er der nogen der har erfaring med SyncToy fra MS, og hvilke?

Jeg synes man generelt skal være varsom med Sync programmer, hvis man ikke
hele tiden holder øje med processen.

For hvis der sker noget på hoved-pc´en og alle ens billeder af en eller
anden grund forsvinder, ja så forsvinder de også på backupdrevet. Der
foretages jo en synkronisering.

Så hellere have et program der kun kan køre den ene vej - altså fylde på
backuppen uden at kunne fjerne.

mvh. Per

Fra : Mogens

Dato : 16-03-08 12:33

Per frembragte:

> [...]
> en synkronisering.
>
> Så hellere have et program der kun kan køre den ene vej - altså fylde på

Allway sync kan du selv bestemme hvilken vej du vil syncronisere, og
det kører stille og roligt i baggrunden.

http://allwaysync.com/da/?a=1

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Walter

Dato : 16-03-08 15:52

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> foretages jo en synkronisering.
>
> Så hellere have et program der kun kan køre den ene vej - altså fylde på

enig - men synctoy kan netop sættes til flere ting, herunder kun at sende
den ene vej.

ST kan synkronisere, lave echo, subscribe, contribute og combine, hvor jeg
så bruger contrinute.

det der med at synkronisere kan blive til noget værre noget.....

Fra : Per

Dato : 16-03-08 17:34

Walter wrote:
> [...]
> hvor jeg så bruger contrinute.
>
> det der med at synkronisere kan blive til noget værre noget.....

Ok - fair nok - så lyder det som et godt værktøj

mvh. Per

Fra : Walter

Dato : 16-03-08 19:26

> Ok - fair nok - så lyder det som et godt værktøj
>
> mvh. Per

brugte stones med stor tilfredshed indtil jeg kom på vista. men synctoy er
lettere at overskue (bedre brugerinterface) og har flere faciliteter.

cobian har jeg haft store probs med på vista - den hoppede hele tiden ud af
processen så det blev skrottet.

Walter

"Vidste Vista hvad verden ved, ville Vista være væk"

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-03-08 09:25

On Sat, 15 Mar 2008 11:18:29 +0100, "RSL" <rsl@1thxhas.dk> wrote:

> [...]
>backup af hele hdd'en
>ps. det må gerne være gratis eller billigt

Acronis True Image kan det du vil lave.

Hvis du har en Seagate eller Maxtor harddisk, kan du downloade det i en gratis version som Maxblast fra Seagate.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen