MS Windows
briani 27239
Clone fra USB
Fra : Hagar

Dato : 14-03-08 14:19

Hej

Kan jeg sætte en USB harddisk med mit styresystem til at blive klonet over
på min nye harddisk ?
Jeg skal have opgraderet min gamle harddisk til noget stører, så tænkte jeg
på at sætte den jeg har nu i min USB-boks, boote fra den og klone over til
den nye harddisk, men kan man det ?
Det er i øvrigt XP Pro.

Hagar

Fra : Rado

Dato : 14-03-08 18:04

On Fri, 14 Mar 2008 14:19:20 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Jeg skal have opgraderet min gamle harddisk til noget stører, så tænkte jeg
>på at sætte den jeg har nu i min USB-boks, boote fra den og klone over til
>den nye harddisk, men kan man det ?

Det kan du med CopyWipe, den har USB support, er meget let at bruge,
og gratis:

http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

--
Rado

Herren lade sit fjernsyn lyse på dig
og gøre dig søvnig.

Fra : Ole C

Dato : 14-03-08 18:05

Hagar skrev blandt andet:

> [...]
> tænkte jeg på at sætte den jeg har nu i min USB-boks, boote fra den
> og klone over til den nye harddisk, men kan man det ?

Næppe på den beskrevne måde, men hvis du begynder med at lave et image
af den bestående harddisk - som jo godt kan lægges på den samme disk,
hvis der ellers er plads - så kan du derefter hente det image fra den
gamle harddisk som nue er i en USB-boks og lægge det på den nye disk.
Harddiskproducenterne har som regel software til download, som klarer
problemet.

--
vh
Ole C