Flytning af domæne
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-03-08 16:50

Hej gruppe

I forbindelse med lancering af et nyt website skal jeg implementere en
omdirigering fra siderne på det gamle website til forsiden på det nye.

Det gamle website findes her: http://cuc.mundoweb.org/. Er det muligt at
se om serveren er en apache eller en windows-server?

Hvilken metode til omdirigering er den mest praktiske?

Jeg har ftp-adgang til subdomænet på mundoweb men ikke
administratorrettigheder. Er det muligt at lave en omdirigering for
subdomænet med en ht_accessfil, hvis det er en apacheserver?

Alternativt skal jeg indsætte en omdirigering på hver enkelt side. (Det
er ikke så forfærdeligt mange sider det drejer sig om). Hvilken metode
er den mest anbefalelsesværdige nu om dage?

På forhånd tak for svar.

Xpost: dk.e.i.w.html og dk.e.i.w.serverside. Sæt venligst FUT til den
mest relevante gruppe.

Med venlig hilsen,

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-08 21:06

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Hvilken metode til omdirigering er den mest praktiske?

Den med en meta-linje i headeren der stiller om efter 20
sekunder, og så ellers bare en side hvor der står at siden er
flyttet og at man bør opdatere sit link. Angiv også en slutdato
efter hvilken denne side nedlægges. Den omstilling er uafhængig
af servertypen.

En automatisk omstilling skal jo vedligeholdes til universet går
under.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 14-03-08 21:32

On Fri, 14 Mar 2008 21:05:53 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> En automatisk omstilling skal jo vedligeholdes til universet går
> under.

Jeg bruger mest en rewrite i .htaccess, der sender en passende header
med, fx 302 moved permanently.
Er der noget PHP tila t styre det med gør jeg det samme.

Så er der en chance for at søgemaskinerne flytter med.

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-03-08 19:16

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> af servertypen.
>
> En automatisk omstilling skal jo vedligeholdes til universet går

Nu har jeg laest lidt mere - en 301 redirect ser ud til at vaere bedre
til at bevare (overfoere) placeringen i Google.

Mikkel

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-03-08 17:43

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev: