MS Windows
briani 27239
Vista lukker ned !*¤%¤?
Fra : Sørensen

Dato : 13-03-08 10:25

Bedst som man sidder og arbejder på en opgave så syntes Vista lige at den
vil lukke alle programmer, hente en opdatering og genstarte uden at spørge,
alt arbejde er tabt.

Jeg kan afhjælpe problemet..men det var ikke nødvendigt i XP, den lukkede
ikke ned uden at få lov selv om den stod til aut. opdatering.

Kontakter HP-support som også syntes det er tåbeligt men "sådan er det bare"

Ærgeligt at man skal have Vista trukket ned over hovedet, for så senere at
blive nød til at opgradere til XP.

Kære Microsoft: Giv os et valg eller find på noget bedere i en fart.

--
vh.
Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 10:47

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive nød til at opgradere til XP.
>
> Kære Microsoft: Giv os et valg eller find på noget bedere i en fart.

Ja, og valget hedder stadig XP.
Der er alt for mange børnesygdomme i vista.
Min hypotese er at XP overlever vista

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-03-08 11:41

"Michael" <JADa> skrev i meddelelsen

> Ja, og valget hedder stadig XP.
> Der er alt for mange børnesygdomme i vista.
> Min hypotese er at XP overlever vista

Sådan var det også da XP kom på gaden..
Folk skreg "98 FTW" da XP udkom med diverse børnesygdomme.
Siden blev XP langt bedre med hver opdatering og SP.

Sådan bliver det også med Vista.
Jeg har endnu ikke haft problemer med min Vista installation, den kører bare
derudaf.
Faktisk er jeg gået hen og blevet så glad for Vista at jeg er blevet
overbevist om at XP kan undværes i mit tilfælde.
Ingen problemer med spil eller programmer af nogen art endnu, så jeg klager
ikke.

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-08 12:01

Den 13-03-08 11.40 skrev Laziter [9440] følgende:

> Sådan var det også da XP kom på gaden..
> Folk skreg "98 FTW" da XP udkom med diverse børnesygdomme.
> Siden blev XP langt bedre med hver opdatering og SP.

Egentlig tror jeg, du har ret, men dit argument holder ikke helt. For
efter Windows 98 kom Windows ME. Og der skreg folk også op - og 98'eren
overlevede da vist ME på temmelig mange computere. Endda så meget, at du
helt glemte, at ME kom mellem 98'eren og XP

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 12:53

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> overlevede da vist ME på temmelig mange computere. Endda så meget, at du
> helt glemte, at ME kom mellem 98'eren og XP

ME og 2000 var cirka samtidige. ME var noget værre lort som dog
på enkelte tilfældige computere kørte problemfrit (f.eks. på dem
min søster vedligeholdt på en skole).

Hverken 2000 eller XP var/er så dødssyge som Vista (i
standardopsætning).

--
Bertel

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-03-08 13:15

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> overlevede da vist ME på temmelig mange computere. Endda så meget, at du
> helt glemte, at ME kom mellem 98'eren og XP

Ja det er rigtigt nok at ME fik folk på tæerne, men den solgte så skidt at
jeg med vilje "glemte" den.
98'eren var det foretrukne indtil XP fik overtaget.

Jeg tvivler på at Vista nogensinde får overtaget, specielt nu da MS har
noget nyt i støbeskeen.
Men indtil da er jeg ganske tilfreds med Vista
Måske er det bare mig, men jeg synes faktisk at MS for een gangs skyld har
fået lavet et OS der fungerer ordenligt.
Jeg har ihvertfald aldrig oplevet fejl på min installation, den er 4-5 mdr.
gammel og kører som var den lige lagt ind.
I samme tidsrum med XP havde jeg allerede haft 3-6 BSODs og tydeligt
langsommere opstart af programmer.
Det er endnu ikke sket på min Vista, men måske har jeg bare været heldig..

Nu glæder jeg mig bare til SP1 udkommer på dansk, der er dog et par enkelte
ting der nager mig i Vista, såsom fil-overførsel der er lige vel langsom nok
i forhold til XP.
Det er ganske vist ikke noget der sætter min tålmodighed på prøve, men det
ville da være rart hvis filerne kunne ramme destinationen lidt hurtigere.
Men det skulle der jo blive rettet op på med SP1, så jeg venter tålmodigt

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-08 14:31

Den 13-03-08 13.15 skrev Laziter [9440] følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tvivler på at Vista nogensinde får overtaget, specielt nu da MS har
> noget nyt i støbeskeen.

Det har de altid. Lad os nu se, hvornår der kommer noget nyt. Jeg vil
ikke blive overrasket, hvis der går lige så lang tid som mellem XP og
Vista. Det var jo heller ikke planlagt, at der skulle gå cirka fem år
mellem XP og Vista.

> Måske er det bare mig, men jeg synes faktisk at MS for een gangs skyld har
> fået lavet et OS der fungerer ordenligt.

Så heldig er jeg ikke. Faktisk kan jeg slet ikke komme ind i Vista i
øjeblikket på grund af en fejl i bootmanageren. Heldigvis kan jeg godt
boote i XP.

> I samme tidsrum med XP havde jeg allerede haft 3-6 BSODs og tydeligt
> langsommere opstart af programmer.
> Det er endnu ikke sket på min Vista, men måske har jeg bare været heldig..

Jeg har haft flere blå skærme den første uge med Vista end i flere år
med XP. Hovedårsagen var problemer med dvd-driveren, så computeren gik
ned hver femte gang (sådan cirka), jeg ville brænde en dvd. Der var dog
også andre ting, der udløste en blå skærm.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tag på opdagelsesrejse i fantastisk flotte fraktaler.

Fra : Rado

Dato : 13-03-08 16:47

On Thu, 13 Mar 2008 13:15:18 +0100, "Laziter [9440]"
<laziter@gmail.com> wrote:

> [...]
>gammel og kører som var den lige lagt ind.

>I samme tidsrum med XP havde jeg allerede haft 3-6 BSODs og tydeligt

Tror jeg har haft 1 BSOD på hver af mine XP maskiner, siden de blev
installeret for 7-8 måneder siden.

7 år med Win2000 på tre maskiner = sammenlagt 6-7 BSOD ialt tror jeg.
Og det er regnet lige fra Win2000 udkom, dvs. før fejlrettelser og
servicepacks.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-03-08 18:07

> [...]

> overlevede da vist ME på temmelig mange computere. Endda så meget, at du
> helt glemte, at ME kom mellem 98'eren og XP

Der var så lige det med ME, at den kunne mindre end -98.
Man kunne f.eks. ikke køre PWS (Personal Web Server) på ME, hvilket var den
eneste forskel, jeg umiddelbart kunne se på -98 og ME.
I øvrigt samme problem med mit pre-installerede XP Home, hvilket var den
primære årsag til, at jeg skiftede til Vista (jeg skulle betale nogenlunde
det samme for at skifte til XP Pro).

XP rørte jeg heller ikke med en ildtang de første par år, før jeg i 2004 fik
en computer, der var pre-installeret med det, og jeg kunne se, at det
faktisk virkede. Jeg prøvede det lige kort i 2002, men flygtede efter 6 dage
tilbage til win98 dengang, fordi der var alt for meget, der ikke spillede.
Vista virkede derimod ret hurtigt efter, selv om jeg kom med på vognen få
uger efter udgivelsen. - Når jeg altså lige havde slået UAC fra.

Jeg har ikke oplevet, at Windows (hverken XP eller Vista) lukker ned
umotiveret.

En anden lille forskel på XP og Vista:
Da jeg havde XP og -98 formaterede jeg C-drevet ca. en gang om året, fordi
min computer blev for langsom, eller der skete for mange "mærkelige" ting.
Det lader ikke umiddelbart til at gå lige så hurtigt ned ad bakke denne
gang.
Det kan der selvførlgelig være helt andre grunde til. Det ved jeg ikke.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 12:10

Laziter [9440] skrev:

> Folk skreg "98 FTW" da XP udkom med diverse børnesygdomme.

Måske, men de børnesygdomme betød ikke at den lukkede umotiveret
ned eller poppede op i tide og utide med "Er dette dit endelige
valg?".

--
Bertel

Fra : FT

Dato : 13-03-08 12:19

Bertel Lund Hansen tastede følgende:

> Måske, men de børnesygdomme betød ikke at den lukkede umotiveret
> ned eller poppede op i tide og utide med "Er dette dit endelige
> valg?".

Du kan jo bare slå Brugerkontrolstyringen fra, hvis du er utilfreds med
den.

FT

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 12:55

FT skrev:

> Du kan jo bare

Ja, selvfølgelig kan jeg bare det. Det ændrer ikke ved at en rå
Vista er en byld i røven i modsætning til XP.

Og mange brugere kan ikke bare den slags. De forstår ikke at
systemet er så åndssvagt, og så beder de mig om at ordne det.

> slå Brugerkontrolstyringen fra, hvis du er utilfreds med den.

Hvorfor må jeg ikke slå Vista fra hvis jeg er utilfreds med det?

--
Bertel

Fra : FT

Dato : 13-03-08 13:32

> Hvorfor må jeg ikke slå Vista fra hvis jeg er utilfreds med det?

Er der nogen der der forhindre dig i det??

FT

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-08 14:33

Den 13-03-08 12.09 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Måske, men de børnesygdomme betød ikke at den lukkede umotiveret
> ned eller poppede op i tide og utide med "Er dette dit endelige
> valg?".

Hæ, måske man skulle foreslå Microsoft, at Service Pack 1 skal tilføje
suspense-musik til dialogboksen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-08 14:55

Kim Ludvigsen skrev:

> Hæ, måske man skulle foreslå Microsoft, at Service Pack 1 skal tilføje
> suspense-musik til dialogboksen.

Ja, og "Fasthold valg: tryk 1 - Vælg om: tryk 2" osv.

--
Bertel

Fra : Rado

Dato : 13-03-08 16:51

On Thu, 13 Mar 2008 14:32:38 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Hæ, måske man skulle foreslå Microsoft, at Service Pack 1 skal tilføje
>suspense-musik til dialogboksen.

Eller hvis der ikke er forbindelse til Internettet: "Alle linjer er
desværre optaget - vent venligst" (baggrundsmusik i 2 minutter) "Alle
linjer er desværre optaget - vent venligst" etc. etc.

Fra : Hans

Dato : 13-03-08 17:14

Rado wrote:

> Eller hvis der ikke er forbindelse til Internettet: "Alle linjer er
> desværre optaget - vent venligst" (baggrundsmusik i 2 minutter) "Alle
> linjer er desværre optaget - vent venligst" etc. etc.

Ønsker du at ignorere denne meddelelse tryk: shift+alt+esc+1+a+ctrl+scroll
lock.

Hans

Fra : Rado

Dato : 13-03-08 16:36

On Thu, 13 Mar 2008 11:40:51 +0100, "Laziter [9440]"
<laziter@gmail.com> wrote:

>"Michael" <JADa> skrev i meddelelsen

>Sådan var det også da XP kom på gaden..

Men ikke med Win2000, den blev rost til skyerne af alle. XP var
nærmest en nedgradering fra Win2000, er selv for nylig skiftet til XP
efter at have kørt Win2000 i 7 år, og har nu jævnligt problemer med
manglende ressourcer - det havde jeg aldrig i Win2000, selvom jeg kun
havde 1/3 RAM af hvad jeg har nu.

Fra : FT

Dato : 13-03-08 12:04

Den 13-03-2008, skrev Sørensen:
> [...]
> blive nød til at opgradere til XP.
>
> Kære Microsoft: Giv os et valg eller find på noget bedere i en fart.

Min Vista agere fuldstændig som XP hvad angår opdateringer.
Jeg får et ikon nede proceslinjen der viser at der er nye opdates, og
først når jeg slukker, opdateres Vista inden den lukker ned.
Det må være en "lokal" indstilling hos dig der skal ændres.

FT

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-03-08 21:21

Gå til Control Panel | Windows Update.
Vælg Change Settings.
Mulighederne er temmelig indlysende.

Du blev iøvrigt spurgt om det da Vista blev installeret/aktiveret.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 09:44

Meget indlysende for den almindelige nye bruger!

Mange kommer her med deres nye Vista, hjælp mig lige .......
Ja, men gå så ned i butikken hvor du købte den og få den opgraderet
til XP, for jeg vil aldrig aldrig aldrig spilde tid på at sætte mig
ind i Vista, har nok andet at lave.
Bare det at skulle justere uret - hahahah fåg!

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-03-08 12:46

Hvis du ikke gider sætte dig ind i Vista burde du ikke give folk råd
om den.
Du har jo ikke engang fundet ud af at det at stille tiden foregår på
præcis samme måde som i XP.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 13:33

Jo hvis de vil ha' mig til at hjælpe skal det ikke være en vista.

Fra : Sørensen

Dato : 16-03-08 23:07

"Jens > skrev ...
> Gå til Control Panel | Windows Update.
> Vælg Change Settings.
> Mulighederne er temmelig indlysende.
>
> Du blev iøvrigt spurgt om det da Vista blev installeret/aktiveret.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Du fatter 0(nul) self. skal windows selv opdatere,,, men den skal krafte....
ike selv pludeselig lukke ned uden af spørge om lov.

Skifter til linux.

regards.
Soerensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-08 15:59

Hvis du har den sat til automatisk at installere opdateringer
genstarter den også automatisk. (hvis det kræves)
Skift tidspunktet til et tidspunkt hvor du ikke sidder ved maskinen.

Hvordan vil et skift til Linux hjælpe dig? Du siger at du vil have
opdateringer automatisk installeret men den mulighed har du jo ikke
der!

Regards Jens Peter Karlsen.