PHP og sende mails på mac os x server
Fra : TT

Dato : 13-03-08 20:15

Hej,

Jeg er nu nået så langt med mit server projekt, at jeg skal have min
10.5 server til at sende mails fra min drupal.org installation.
Når drupal prøver på at sende en mail får jeg af vide at den ikke kan.
Jeg går ud fra at det er fordi at postfix/sendmail ikke virker/sat op på
serveren. I drupal kan jeg ikke umiddelbart indsætte smtp.cybercity.dk,
så jeg skal have fundet på noget andet.

Kan det lade sig gøre at bruge postfix/sendmail til dette? serveren er
på et 10net bag en router. Det bedste er vel at den bare forwarde alt
mail til udbyderens smtp server.

Hilsen
TT

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 21:03

On 2008-03-13 20:15:01 +0100, TT <nomail@nomail.dk> said:

> [...]
>
> Kan det lade sig gøre at bruge postfix/sendmail til dette? serveren er
> på et 10net bag en router. Det bedste er vel at den bare forwarde alt

Har du sikret dig, at konfigurere+starte mail via Server Admin?

Hvis du har og du er sikker på, at den virker (også indgående så der er
sammenhæng imellem domænet der bliver brugt i mailadressen -
alternativt tænk på fejlhåndtering hvis f.eks. modtager adressen ikke
findes) så kan du bruge localhost

Fra : TT

Dato : 13-03-08 21:18

JHP skrev:

> Har du sikret dig, at konfigurere+starte mail via Server Admin?

Jeg skal KUN bruge den til udgående post og har sat den op til følgende:

Domain name: cybercity.dk
hostname port2060.ds1xxxxx.adsl

enable smtp
relay outgoing mail through host: smtp.cybercity.dk

Under relay fanebladet er den sat til at tillade 10.0.0.0./24 og 127.0.0.0/8

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 21:35

On 2008-03-13 21:18:05 +0100, TT <nomail@nomail.dk> said:

> [...]
> relay outgoing mail through host: smtp.cybercity.dk
>
> Under relay fanebladet er den sat til at tillade 10.0.0.0./24 og 127.0.0.0/8

Jeg ville undlade at skrive cybercity.dk i domainname. Hostname bliver
oplyst når man kobler op så forudsat at der er rdns (hvilket jeg gætter
på, med det hostname du har lavet) så ser det fornuftigt ud.
Jeg har glemt hvornår Domain name bliver brugt, men et gæt kunne være,
hvis du sender en mail hvor mailadressen mangler domænetinfo hvorefter
den selv sætter @cybercity.dk på (hvilket nok ikke er så smart, hvis
der er en mail der bouncer.

(jeg ville nok vælge at skrive mit eget subdomæne i begge felter - in
fact, det er det jeg har gjort - og defineret det med MX og som local
(og ikke virtual) domæne)

I relay vil jeg vælge 127.... da det netop er fra localhost du kommer.

Men sørg for, at du kan få svar hvis der går noget galt i afsendelsen
(jeg havde en bruger der ikke fik sat det korrekt op, hvorefter min
globale admin bruger modtog fejlmail med info om, at domænet ikke
fandtes).

Fra : TT

Dato : 14-03-08 09:31

TT skrev:

> [...]
> relay outgoing mail through host: smtp.cybercity.dk
>
> Under relay fanebladet er den sat til at tillade 10.0.0.0./24 og

Det virker nu. Jeg har sat domain name til et DNS navn jeg har og
hostname er bare sat til det som maskinen hedder, men som ikke findes i
nogen DNS, da jeg ikke har sådan en service på mit 10net.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-03-08 18:30

TT <nomail@nomail.dk> wrote:

> Det virker nu. Jeg har sat domain name til et DNS navn jeg har og
> hostname er bare sat til det som maskinen hedder, men som ikke findes i
> nogen DNS, da jeg ikke har sådan en service på mit 10net.

Det er bare at tænde for skidtet og skrive en zone:

man named