MS Windows
briani 27239
Mærkelig (system?-) lyd
Fra : Henrik Kaalund

Dato : 11-03-08 00:32

Paa min Siemens Amilo laptop forekommer der somme tider en mærkelig lyd. Den
kommer gennem højttalerne eller hovedtelefonen, hvis den er sluttet til. I
lange perioder er den der ikke men dukker så op igen. Den hører ikke til
Windows systemlyde, som jeg alle har lyttet igennem. Jeg har optaget den og
lagt den på min hjemmeside, her:

http://www.kaalund.net/Audio/Strange_cricket_sound.mp3

Er der nogen som kan fortælle mig hvor den kommer fra og hvordan man kan
blive fri for den? Jeg bruger laptoppen til at spille musik til offentlige
theaterforestillinger og der det selv sagt meget upassende hvis den dukker
op.

Fra : Edmund

Dato : 11-03-08 07:55

> Er der nogen som kan fortælle mig hvor den kommer fra og hvordan man
> kan blive fri for den?

Det er den lille animerede hund der kommer når du søger efter noget
klik på hunden og vælg deaktiver
Lyder kommer når hunden har kedet sig i lang tid

--
Mvh Edmund

Fra : jama

Dato : 11-03-08 09:45

"Henrik Kaalund" <henrik.kaalund@freenet.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> theaterforestillinger og der det selv sagt meget upassende hvis den dukker

Du må simpelthen søge efter alle lyd filer på din PC, når den så er fundet
kan du tage stilling, hvad du vil slet/gemme? Jeg ser ikke andre
mugligheder, og den kan findes. Har du forresten været inde i
Start/indstillinger/Kontrolpanel/Lydenheder/lyde og slette lydtemaet(windows
standard) så din PC ikke giver lydmeddelelser ved start/slut af Windows
etc.?
Mvh.Jama

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-03-08 09:47

jama skrev:

> [...]
> standard) så din PC ikke giver lydmeddelelser ved start/slut af Windows

Det er noget af det første jeg slår fra. Magen til hjernedød idé
med Windows' systemlyde skal man da lede længe efter. Og hunden
får også af det oversavede ret hurtigt.

--
Bertel

Fra : jama

Dato : 11-03-08 09:59

> Det er noget af det første jeg slår fra. Magen til hjernedød idé
> med Windows' systemlyde skal man da lede længe efter. Og hunden
> [...]

Ja jeg sletter også lydskemaet, som noget af det første.
Mvh.Jama

Fra : KeNzO

Dato : 11-03-08 10:01

> Det er noget af det første jeg slår fra. Magen til hjernedød idé
> med Windows' systemlyde skal man da lede længe efter. Og hunden
> får også af det oversavede ret hurtigt.

100 % enig

Fra : jens jensen

Dato : 11-03-08 12:46

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er noget af det første jeg slår fra. Magen til hjernedød idé
> med Windows' systemlyde skal man da lede længe efter. Og hunden
> [...]

Det første jeg gør når jeg inst. win, er at slukke for højtalerne!!

Fra : Henrik Kaalund

Dato : 18-03-08 13:57

> Du må simpelthen søge efter alle lyd filer på din PC, når den så er fundet
> kan du tage stilling, hvad du vil slet/gemme? Jeg ser ikke andre
> mugligheder, og den kan findes.

Jeg kan ikke finde den. Har søgt paa alle mulige måder. Hvad hedder den,
hvis der er nogen der KAN finde den?

> Har du forresten været inde i
> Start/indstillinger/Kontrolpanel/Lydenheder/lyde og slette
> lydtemaet(windows standard) så din PC ikke giver lydmeddelelser ved
> start/slut af Windows etc.?

Ja, det har jeg og havde det også før jeg fik problemet. Lyden kommer
alligevel. Også selvom der ikke er et søgevindue åbent. En genstart kan løse
problemet.