Underlige tegn pludselig dukket op.
Fra : Jesper F

Dato : 10-03-08 09:49

Jeg er ved at redesigne mit site men pludselig får jeg nogle mystiske tegn
ind i mine tekster. Såsom disse:

på
strækjersey

Jeg har ikke ændret på mit tegnsæt som er
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

og

Ved I hvad der foregår?

/ Jesper

Fra : Jesper Lützen

Dato : 10-03-08 02:57

On 10 Mar., 09:48, "Jesper F" <jesperfjoel...@hotmail.com> wrote:

Henter du dine tekster ind fra en database og har den i givet fald
samme tegnsæt?

Jesper Lützen

Fra : Jesper F

Dato : 10-03-08 10:24

>Henter du dine tekster ind fra en database og har den i givet fald
>samme tegnsæt?

Ja det gør jeg. Det har ikke været et problem tidligere. Jeg har aldrig hørt
om at databasen skulle have et tegnsæt?

Fra : Jesper Lützen

Dato : 11-03-08 06:40

> Ja det gør jeg. Det har ikke været et problem tidligere. Jeg har aldrig hørt
> om at databasen skulle have et tegnsæt?

Jeg har ikke den store erfaring i andet end MySQL, men i den definerer
du om tekst-felter skal være Latin1 (danish ....) eller noget andet.
Hvis ikke du definerer det, så bruger den sin standard indstilling og
den er ikke altid lige tilfreds med danske karakterer (formentlig
UTF-8).

Hvis du får rettet standard indstillingen og derefter tekstfelternes
definition taler sandsynligheden for at du får løst dig problem.

God fornøjelse.

Jesper Lützen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-03-08 16:27

"Jesper F" <jesperfjoelner@hotmail.com> writes:

> på
> strækjersey

> Ved I hvad der foregår?

Din webserver sender UTF-8, og kalder det iso-8859-1.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching