Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma optiker til Canon?
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 22:17

Hejsa med jer!

Nogen der har noget erfaring med Sigma optiker til Canon?
Jeg har kigget lidt på Sigma 18-50 MM 2,8 EX DC og Sigma 24-70 MM 2,8 EX
Asp. DG.

Der er jo en del penge at spar i forhold til canon's optiker med samme spec.
Men hvis kvaliteten falde i samme med prisen! Så er der måske ikke den fede
ide i det!;)

Optikken skal bruges på et Canon 400D og sener nok også et 40D.

vh
Dan

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-03-08 23:47

"Dan" <torskerogn**A**hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> fede ide i det!;)
>
> Optikken skal bruges på et Canon 400D og sener nok også et 40D.

Hej
Så længe der står EX på dem er de næsten lige så gode som Canon's.

Mvh
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 08:00

> Hej
> Så længe der står EX på dem er de næsten lige så gode som Canon's.
>
> Mvh
> Kurt

Okay!
Hvad er EX da i samling med Canon ?

vh
Dan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-03-08 09:07

"Dan" <torskerogn**A**hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvad er EX da i samling med Canon ?

Man kan se forklaring på Sigma's benævnelser på

http://www.sigmaphoto.com/popup.asp

Sigma's EX betegnelse er vel nærmest sammenlignelig med Canon's L
betegnelse.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : CanonBonke

Dato : 10-03-08 17:47

"Dan" <torskerogn**A**hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke den fede
| ide i det!;)
|
| Optikken skal bruges på et Canon 400D og sener nok også et 40D.

Sigmas 18-50 EX har jeg netop gennemprøvet på mit 40d og 350d, og
det er helt eminent. Det tegner skarpt overalt, men fortegner
"noget" ved 18-20mm, som de fleste vidvinkler gør.
mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 23:59

> Sigmas 18-50 EX har jeg netop gennemprøvet på mit 40d og 350d, og
> det er helt eminent. Det tegner skarpt overalt, men fortegner
> "noget" ved 18-20mm, som de fleste vidvinkler gør.
> mvh Knud

Okay! Det lyder lovene!
18-50 er jo en meget brændevide nu hvor man skal gang den med 1,6!;)
Hvad med autofokusen? Er den hurtig, præcis og lydløs?

1000tak udmeldningen!

vh
Dan

Fra : jakob

Dato : 12-03-08 07:50

> Okay! Det lyder lovene!
> 18-50 er jo en meget brændevide nu hvor man skal gang den med 1,6!;)
> Hvad med autofokusen? Er den hurtig, præcis og lydløs?

mener det er 1.5 på canon ellers er det 1.6 :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Claus Sikora

Dato : 13-03-08 09:51

jakob skrev:

> mener det er 1.5 på canon ellers er det 1.6 :0)
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob
Det er 1.6 på canon og 1.5 på nikon..

Fra : CanonBonke

Dato : 13-03-08 20:21

| Hvad med autofokusen? Er den hurtig, præcis og lydløs?
|
| 1000tak udmeldningen!
|
| vh
| Dan

Jeg er tilbøjelig til at bruge det midterste fokuspunkt, næsten
altid, og jeg har ikke konstateret nogen unøjagtighed der. Hvad
lyden angår, så er der næsten ingen, men motoren har jo heller
ikke så meget gods at bevæge. Både min EF100-400 IS USM og min
EF28-105 USM siger f. eks. væsentligt mere.
Køb du roligt Sigmaen.
mvh Knud

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-03-08 20:36

Hej!

> Nogen der har noget erfaring med Sigma optiker til Canon?

Jeg har stort set ikke andet (kun 50mm/1,8 fra Canon).

> Jeg har kigget lidt på Sigma 18-50 MM 2,8 EX DC og Sigma 24-70 MM 2,8 EX
> Asp. DG.

Jeg har en Sigma EX 24-70 / F2.8 som jeg er yderst tilfreds med. Tegner
rigtig skarpt og pænt. Autofokus er desværre ikke med HSM (svarende til
Canons USM) og sammenlignet med Canons 24-70 er AF derfor både
langsommere og mere støjende på Sigma'en. Men prisen taget i betragtning
har jeg valgt at leve med dét

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 00:04

> [...]
> og mere støjende på Sigma'en. Men prisen taget i betragtning har jeg valgt

Okay ja jeg har prøvet canons, den er super fed! Men er lidt mange penge:(

Du siger den er langsommer og støjer mere?
Er det så man kan høre at den fokuser f.eks. i en "stille" kirke?
Og langsomt autofokus?...kan den nå at fokuser på f.eks en flyvene fugl?

Ellers 1000 tak for din udtalser!

vh
Dan

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-03-08 22:15

Dan wrote:
> Okay ja jeg har prøvet canons, den er super fed! Men er lidt mange penge:(
> Du siger den er langsommer og støjer mere?
> Er det så man kan høre at den fokuser f.eks. i en "stille" kirke?

Tja, jeg har da brugt den til 2 bryllupper i kirke uden at blive hverken
smidt ud eller tysset å

> Og langsomt autofokus?...kan den nå at fokuser på f.eks en flyvene fugl?

Har jeg ikke prøvet - hverken 24 eller 70 mm er i min verden ikke
velegnet til flyvende fugle.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 23:00

> [...]
> mvh Kim Jensen
> blog.werx @ http://kim.litewerx.dk
> Port80.biz // ColorBlender.com // LiteWerx.dk

Hehe ja det kan jeg nok godt give dig ret i...;)

Men ellers tak for svaret!

vh
Dan