Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D200 focus-beep
Fra : Steen

Dato : 09-03-08 19:34

Jeg synes, at min D200 plejer at give et kort beep, når den har focuseret.
Men det gør den ikke mere. Hvordan kan jeg have slået det fra? Jeg kan ikke
se noget om det i manualen. Den kan godt beepe, når jeg bruger
selvudløseren, så det er næppe selve beeperen, som er i stykker.

/Steen

Fra : Steen

Dato : 09-03-08 19:37

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke se noget om det i manualen. Den kan godt beepe, når jeg bruger
> selvudløseren, så det er næppe selve beeperen, som er i stykker.

OK, jeg havde fået sat den på Continuous Servo. Så er det klart.

/Steen

Fra : /Peter

Dato : 09-03-08 20:32

> [...]
> fra? Jeg kan ikke se noget om det i manualen. Den kan godt beepe, når
> jeg bruger selvudløseren, så det er næppe selve beeperen, som er i

Er det fokus-beeb for de blinde fortografer?

Fra : AS

Dato : 10-03-08 15:28

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> "Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
>
> Er det fokus-beeb for de blinde fortografer?

Jeg tænkt lige det same. Den færaste tingjeg gør efter køb af et nyt
kamera - slukker beep.

Ellers det hjælper at læser manualen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 23:11

LOL bleeep nu kan du tage billedet :D

Beepet er faktisk ok at have tændt når man benytter manuelle
objektiver, da man hurtigt drejer forbi fokus punktet, samt det at
D200 ikke har udskiftelig matskive ...

Olrik Larsen
omd[AT]tra-tanr[DOT]dk
12foto.dk
_____________________

Fra : Kell Christensen

Dato : 13-03-08 16:25

<Oldorf> wrote:

> Beepet er faktisk ok at have tændt når man benytter manuelle
> objektiver, da man hurtigt drejer forbi fokus punktet, samt det at
> D200 ikke har udskiftelig matskive ...

http://www.katzeyeoptics.com/item--Katz-Eye-Focusing-Screen-for-the-Niko
n-D200--prod_D200.html

mvh Kell

Fra : Birger N. Thorsen

Dato : 28-03-08 18:26

Jeg synes ikke, at farvegengivelsen i mit Nikon D40 er helt naturtro.
Der er tendens til for meget rødt og blåt i billederne. Jeg har prøvet
at justere på hvidbalancen (automatisk), uden at det bliver bedre. Mit
gamle simple Konica Revio klarer dette langt bedre. Jeg har hørt, at der
er generel forskel mellem Canons og Nikons farvegengivelse. Har dette
noget på sig, eller er det mig, der ikke kan finde ud af at indstille
D40en korrekt.

Birger

Fra : Birger N. Thorsen

Dato : 29-03-08 23:07

Ups .. Optimize image var sat til vivid - der havde vi synderen. Nu har
jeg fulgt rådet fra Talkontar:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1034&message=24235068
og sat tone -2, saturation -, og color mode: sRGB Ia. Desuden følger jeg
nogle af Ken Rockwells anbefalinger
http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/d40-recommendations.htm
f.eks. eksponerings kompensation til -0.7 da D40 har en tendens til at
overeksponere, ISO: auto og WB: Auto (0 og ikke -3, som Ken foreslår).

Med disse indstillinger synes jeg at få en god balance og en realistisk
gengivelse.