MS Windows
briani 27239
Blå skærm i xp
Fra : Gunnar Pedersen

Dato : 09-03-08 17:58

Har for nylig installeret grafikkort FX 5200 samt 2 moduler 1 Mb Ram. Nu
kører Windows som vinden blæser!! - Blå skærm på vidt forskellige
tidspunkter, hvorefter Windows stopper. Den blå skærm angiver fra gang til
gang vidt forskellige forklaringer på miseren og nævner såvel hardware som
software som fejlen, men gennemgående dukker der samtidig et gråt skilt op
med texten: 'Instruktion ved "0x008aae8a" refererede hukommelse ved
"0x00000000". Hukommelsen kunne ikke "read". - Dette skilt dukker også op,
selv om Windows ikke ender i blå skærm.

Nogen, der kan hjælpe mig - jeg aner ikke, hvad jeg skal foretage mig. - Og
lige én ting til: hvis jeg re-installerer xp, ryger alle mine
programopsætninger så eller bliver de bevaret?

Mvh

Gunnar

Fra : Henning

Dato : 09-03-08 19:24

On Sun, 9 Mar 2008 17:58:25 +0100, "Gunnar Pedersen"
<gunnar@lyngsletten.dk> wrote:

> [...]
>med texten: 'Instruktion ved "0x008aae8a" refererede hukommelse ved
>"0x00000000". Hukommelsen kunne ikke "read". - Dette skilt dukker også op,

Defekt ram? Sæt de gamle i igen, test. Er fejlen forsvundet har du
synderen

Fra : Frandsen

Dato : 11-03-08 09:43

"Henning" < @> skrev i meddelelsen

> Defekt ram? Sæt de gamle i igen, test. Er fejlen forsvundet har du
> synderen

Jeg ville også brokke mig, hvis der kun er 2MB RAM Opgradér til windows
311.

Fra : Calle.

Dato : 11-03-08 12:51

"Frandsen" <a@b.c> skrev i meddelelsen
> "Henning" < @> skrev i meddelelsen

> Jeg ville også brokke mig, hvis der kun er 2MB RAM Opgradér til
> windows 311.

Mon ikke han mener Gb

--
Venlig hilsen