MS Windows
briani 27239
XP kode
Fra : W.N

Dato : 09-03-08 11:54

Hej er det muligt at finde den xp kode som ligger på en maskine,'
Vi har en lile pillefinger som har fået sat adgangskontrol på en maskine og
der ved kan vi ikke komme ind i den, og XP koden vil jeg gerne have ud so
jeg kan lægge XP ind på ny......

Hilsen Willy

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 09-03-08 12:01

"W.N" <willy.nielsen@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og der ved kan vi ikke komme ind i den, og XP koden vil jeg gerne have ud

Denne her kan:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
men vist ikke når du ikke kan logge på PC'en.
Er der ikke et Microsoft klistermærke et eller andet sted på kabinettet?

Fra : Autocadster

Dato : 09-03-08 12:16

Karl Erik Nielsen:

> Denne her kan:
> http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
> men vist ikke når du ikke kan logge på PC'en.
> Er der ikke et Microsoft klistermærke et eller andet sted på kabinettet?

Øh mon ikke at WN mener adgangskode til windows bruger konto

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : W.N

Dato : 09-03-08 12:27

Nej for det har prenspillefinger også tage den af. men det program skal det
så køres på en maskine hvor xp virker og dan HD som man skal have lest kode
ud bliver sat til ??

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:47d3c373$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Henning

Dato : 09-03-08 12:19

On Sun, 9 Mar 2008 11:54:13 +0100, "W.N" <willy.nielsen@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>der ved kan vi ikke komme ind i den, og XP koden vil jeg gerne have ud so

Søg i stedet et program som kan fjerne koden Har du prøvet at logge
på som administrator i stedet? (Du brænder heller ikke huset ned og
bygger det op igen fordi hoveddøren er gået i baglås

Fra : W.N

Dato : 09-03-08 12:40

Jeg kan sige at der ikke før har være en kode på denne maskine og hvis jeg
kan bruge en bagdør så er det ok men, jeg kommer kun til logon menu,

Fra : Henning

Dato : 09-03-08 12:48

On Sun, 9 Mar 2008 12:39:49 +0100, "W.N" <willy.nielsen@tele2adsl.dk>
wrote:

>Jeg kan sige at der ikke før har være en kode på denne maskine og hvis jeg
>kan bruge en bagdør så er det ok men, jeg kommer kun til logon menu,

Det grafiske logon med et brugernavn? Tryk ctrl+alt+del to gange, så
får du almindelig tekst logon. Skriv administrator og det password du
gav denne konto da du installerede maskinen i sin tid. Oftest er pw
dog tomt?

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 14:07

> [...]
> får du almindelig tekst logon. Skriv administrator og det password du
> gav denne konto da du installerede maskinen i sin tid. Oftest er pw
Og Administrator som regel med stort, hvis ellers det betyder noget....

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-03-08 12:48

wrote:

> [...]
>der ved kan vi ikke komme ind i den, og XP koden vil jeg gerne have ud so

Her http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ kan hentes en bootdisk
eller et ISO image (til at brænde på en CD), denne booter man på på
den "fortabte" maskine. Det er en linux der starter og blandt mange
andre ting kan man nulstille password på de kontoer der eksisterer på
den "fortabte" PC.

Let og smertefrit, men det betaler sig at læse instruktionen, for man
kan også totalt ødelægge installationen hvis uheldet er ude.

/Hans