MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ping Program
Fra : TechitBPC [6920]

Dato : 09-03-08 02:12

Hejsa..

Jeg søger et ping program der kan sættes til at pinge ip adresser med et
fast defineret mellemrum. og hvis en ipadresse ikke svarer skal den kunne
sende en mail.. der skal være mulighed for at tilføje flere forskellige
ipadresser den kan overvåge..

Nogle gode bud?

//Brian

Fra : John

Dato : 09-03-08 03:55

"TechitBPC [6920]" <techit.bpc@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg søger et ping program Nogle gode bud?

Ved ikke, hvor gode de er, men prøv at kigge her:

http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=ping&action=s&search=Find+it&lc=1

John :)

Fra : TechitBPC [6920]

Dato : 09-03-08 10:12

> Ved ikke, hvor gode de er, men prøv at kigge her:
>
> http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=ping&action=s&search=Find+it&lc=1
>
> John :)

Syntes ikke lige der er nogle af dem der kan sende en mail ved fejl..

//brian

Fra : John

Dato : 09-03-08 16:27

"TechitBPC [6920]" <techit.bpc@REMOVEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Syntes ikke lige der er nogle af dem der kan sende en mail ved fejl..

"Morten s HostAlive is a multi-ping tool to easily check the online status
of computers in a TCP/IP network like the Internet. It pings those hosts in
a configurable time interval and reports the online status. Reports can also
be exported to HTML or sent by email"
http://www.snapfiles.com/reviews/Mortens_HostAlive/mhostalive.html

"AlertPing allows you to ping a number of hosts and display their current
status (online/offline). The program can operate on a timer, e.g. ping a
server every 5 minutes and also send an alert via LAN, run a program or or
send an email if a server is down/up"
http://www.snapfiles.com/reviews/AlertPing/alertping.html

John

Fra : Benny Andersen

Dato : 09-03-08 02:31

On 9 Mar., 03:12, "TechitBPC [6920]" <techit....@REMOVEgmail.com>
wrote:
> [...]
> fast defineret mellemrum. og hvis en ipadresse ikke svarer skal den kunne
> sende en mail.. der skal være mulighed for at tilføje flere forskellige

Idet ping er indbygget i OS'et, er det lille programmeringsopgave -
kan laves i mange sprog, idet programmet blot skal kalde windows
ping.exe - snuppe tekstoutput og styre tiden.
F.eks. java:
http://www.velocityreviews.com/forums/t146589-ping-class-java.html -
indlæg fra Camel
--
Benny Andersen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-03-08 10:35

On Sun, 9 Mar 2008 02:12:06 +0100, "TechitBPC [6920]"
<techit.bpc@REMOVEgmail.com> wrote:

> [...]
>fast defineret mellemrum. og hvis en ipadresse ikke svarer skal den kunne
>sende en mail.. der skal være mulighed for at tilføje flere forskellige

http://www.ks-soft.net/hostmon.eng/index.htm
Den kan det du efterlyser og rigtig meget mere.

Det kræver at man bruget lidt tid til at konfigurerer det op, men så
spiller det også.

Opret en "Test" på ping, lav en action med "Send e-mail"

Og nej den er ikke gratis, trailudgaven køre længe og der kommer
nag-screens hvor programmet går i stå indtil man klikker "ok".
Op til 50 Tests koster 99US$

/Hans