Mandolin
Fra : Tue Linder

Dato : 16-07-01 17:24

Hej

Hvor mange typer mandoliner findes der?
I min lokale musikshop er der en med 4 strenge,
men jeg har set en med,omkring 12 strenge,
og jeg tror at det var samme princip som en 12-strenget guitar.
Det var lidt svært at se hvor mange strenge der var men det så ud som om der
var 6 skruer
på den øverste del af "hovedet"(Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal kalde
det),og 6 nederst,
eller osse var det 4.
Har du svaret så siger jeg tak.

Fra : Rick Madsen

Dato : 16-07-01 19:02

Mandoliner med andet end 8 strenge (4x2) er relativt sjældne.

hvm

Fra : Tue Linder

Dato : 16-07-01 19:21

Hej!
Tak for svaret.
hvordan stemmer de enkelte strenge?
Og hvilken prisklasse ligger en god 8-strenget mandolin i?
Mandolinen i min musikshop står til 1500 spir.
Er det så en god mandolin?

Rick Madsen <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B532C09.F3@mail.uni2.dk...

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 17-07-01 02:20

In message <3b53317e$0$381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
date 16 Jul, wrote a daemon named Tue Linder:

>Hej!
>Tak for svaret.
>hvordan stemmer de enkelte strenge?

Den er svjh stemt præcist som en violin (G-D-A-E).

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed