Silicone Hvilken??
Fra : michael

Dato : 16-07-01 16:53

Jeg overvejer at lave mig selv et lille yngle akvarie, men er lidt i tvivl
om hvilken silicone jeg skal bruge, skal det være eddikebaseret eller
........?, jeg syntes det er ret dyrt det som forhandlet i
dyreforretningerne.

Fra : ole larsen

Dato : 16-07-01 17:31

michael skrev i meddelelsen ...
> [...]
>om hvilken silicone jeg skal bruge, skal det være eddikebaseret eller
>.......?, jeg syntes det er ret dyrt det som forhandlet i

Du går i byggemarkedet - de har til "akvariebrug" - og køb en lille pose med
ekstra lukkeskruer og spidser - så kan du benytte resten om 1/4 til 1/2 år

Ole

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-07-01 21:03

Og hvis du vil have det til at blive pænt, så tager du plastichansker med
LIDT opvaskemiddel på og køre langs fugerne, efter du har fuget.
Sæben skal skylles godt af bagefter.

Henrik

Fra : Torben Lange-Pederse~

Dato : 17-07-01 12:02

Silikone til akvarier hos byggemarkeder/trælast bør ikke koste over 50,- kr.
for en patron (vist nok med 330 ml ?).

Torben

Fra : Silverflame

Dato : 17-07-01 22:46

> Du går i byggemarkedet - de har til "akvariebrug" - og køb en lille pose
med
> ekstra lukkeskruer og spidser - så kan du benytte resten om 1/4 til 1/2 år

Det hedder iøvrigt noget så simpelt som 'Glassilicone'...

Fra : Henrik Jensen

Dato : 19-07-01 09:03

"michael" <mwma@nne.dk> wrote in message
> [...]
> om hvilken silicone jeg skal bruge, skal det være eddikebaseret eller
> .......?, jeg syntes det er ret dyrt det som forhandlet i

Ja - det er det også. Køb det i Harald Nyborg 24 kr. for en tube
glassilikone, det kan vist ikke gøres billigere!

Henrik Jensen