Er der nogen der kender til flg. problemer, som jeg oplever med min Volvo
Penta 230 som er en i/o motor..
Motoren bliver meget varm når jeg sejler hurtigere end 5-6 knob. Ved
"normal" fart som er 18 - 20 knob ved 3300 rpm, så bliver den MEGET varm
(98 -100 grader) i tomgang er den 85 grader, som passer med at termostaten
skal åbne.
Motoren går ofte i stå når den er meget varm (koger dog ikke), og kan så
først starte igen efter et par minutter
Motoren har lukket kølesystem, som så igen bliver kølet ned af saltvand.
Hvis man kigger i køleren mens motoren kører, kan man se at kølevandet
bliver cirkuleret, altså virker vandpumpen
Jeg har checket impelleren, og den ser ok ud, og hvis jeg starter motoren på
land med motorbenet i et kar, så trækker pumpen også kølevand fra karret.
Kan impelleren være "træt" så den ikke arbejder med højt nok tryk eller er
kølesystemet mere eller mindre forstoppet??
Hvad gør jeg??
Hans
|