Bøvl med teks :o(
Fra : Thomas H.

Dato : 16-07-01 16:20

Er det nogle af jer der kende dette "fænomen"

http://home.worldonline.dk/~thhe/sjov.html

Har jeg sat teksten til at blive "fed" og en anden farve, når musen
kører hen over et hyberlink.

Men på det øverste link, insisterer den sgu på at rykke det hele, og
blive lidt større

Nogle forslag?

Mvh
Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-01 16:56

Mon, 16 Jul 2001 17:20:09 +0200, skrev "Thomas H."
<thhe@sol.dk>:

>Men på det øverste link, insisterer den sgu på at rykke det hele, og
>blive lidt større

Du roder rundt i fontstørrelserne, sæt den til det samme.

Iøvrigt bruger du "Calligraph421 BT" som font. det er ikke en
standardfont, så du kan ikke regne med at ret mange ser dine
sider med den font.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Thomas H.

Dato : 16-07-01 17:01

> Du roder rundt i fontstørrelserne, sæt den til det samme.

De står da alle til det samme?

> Iøvrigt bruger du "Calligraph421 BT" som font. det er ikke en
> standardfont, så du kan ikke regne med at ret mange ser dine
> sider med den font.

98 % af mine besøg er med IE 5x eller 6x, så jeg satser

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-01 22:40

Mon, 16 Jul 2001 18:00:49 +0200, skrev "Thomas H."
<thhe@sol.dk>:

>De står da alle til det samme?

Ved hover står der at fonten skal være 14pt.
fra din side:
Verdana; font-size: 14 pt; font-weight: bold}

og linkteksten i sig selv står til font-size 4
fra din side:
href="sjov/skipper/index.html"><br>
Skipper
&amp; Lille-Flemming</a></font>

>98 % af mine besøg er med IE 5x eller 6x, så jeg satser

Det har ikke noget med IE at gøre, der følger ingen fonts med
der.

Med min standard Win 98 installation, hvor der ikke er ændret
noget i skriftyper, er den ikke med.

Så jeg tvivler på, at der er mange, der har den pågældende font.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas H.

Dato : 16-07-01 23:54

> [...]
> fra din side:
> Verdana; font-size: 14 pt; font-weight: bold}
>
> og linkteksten i sig selv står til font-size 4

Okey, det kigger jeg lige på i morgen!
Der sker altså nogle underlige ting en gang i mellem, med
de tekststørrelser

> [...]
> noget i skriftyper, er den ikke med.
>
> Så jeg tvivler på, at der er mange, der har den pågældende font.

Okey, det var jeg sgu ikke klar over!
Det må jeg jo hellere ændre så!

Fra : Thomas H.

Dato : 17-07-01 10:45

> [...]
> fra din side:
> Verdana; font-size: 14 pt; font-weight: bold}
>
> og linkteksten i sig selv står til font-size 4

Hvad er forskellen på "pt" og ikke-pt ??
Hvis jeg i den øverste skriver "4" bliver teksten super lille, og
omvendt bliver den super stor
hvis jeg skriver 14 i det nederste eksempel
Det må være her det går galt

Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-01 19:20

Tue, 17 Jul 2001 11:44:34 +0200, skrev "Thomas H."
<thhe@sol.dk>:

>Hvis jeg i den øverste skriver "4" bliver teksten super lille, og
>omvendt bliver den super stor
>hvis jeg skriver 14 i det nederste eksempel

Det nemmeste ville være, hvis du brugte css til fontstørrelsen
over det hele.

Når du skriver font-size: 4 i hoveren bliver det opfattet som 4
pt og er derfor meget lille.

Men for ikke at gøre det alt for indviklet, så ret dit link
til:
<a style="font-family: Verdana; font-size: 14pt"
href="sjov/skipper/index.html">

og slet <font face="Verdana" size="4"> samt </font>, så bliver
det ens.

Synes du 14pt er for stort, så brug 10 eller 12, mindre end 10
bør det nok ikke være.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas H.

Dato : 17-07-01 19:32

> Det nemmeste ville være, hvis du brugte css til fontstørrelsen
> over det hele.

css? Jeg tror ikke jeg er god nok til denne gruppe, for jeg fatter
ikke
halvdelen

> [...]
> href="sjov/skipper/index.html">
>
> og slet <font face="Verdana" size="4"> samt </font>, så bliver

Jeg har erstattet det, og nu virker det.
Vis jeg sletter den linie, dur' det ikke

1000 tak for hjælpen, og undskyld min uvidenhed

Thomas

Fra : jopa

Dato : 17-07-01 20:10

Thomas H. skrev bla..
> css? Jeg tror ikke jeg er god nok til denne gruppe, for jeg fatter
> ikke
> halvdelen

Du stiller vel også spørgsmålene for at lære eller hvad ?

jopa

www.jp-web.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 17-07-01 21:27

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse

> Du stiller vel også spørgsmålene for at lære eller hvad ?

Jo da
Men når man ikke føler man lærer af det, så bliver man sgu lidt trist

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-01 20:42

Tue, 17 Jul 2001 20:32:17 +0200, skrev "Thomas H."
<thhe@sol.dk>:

>Jeg har erstattet det, og nu virker det.
>Vis jeg sletter den linie, dur' det ikke

Da du rettede linksene fik du lavet en lille fejl, så det nu
peger på din harddisk og så kan besøgende jo ikke se dine sider.

<a style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Verdana"
href="file:///D:/~thhe/sjov/skipper/index.html">

med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas H.

Dato : 17-07-01 21:28

> [...]
>
> <a style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: Verdana"
> href="file:///D:/~thhe/sjov/skipper/index.html">

Jeps, er rettet, tak

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-07-01 23:26

Thomas H. <thhe@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9j11g1$8gk$1@sunsite.dk...
> Hvad er forskellen på "pt" og ikke-pt ??

Forskellen er følgende - når du skriver pt bagefter, som betyder fx 14 punkt
skriftstørrelse - ligesom en 14 pt. tekst i Word.
Uden pt'et bagefter, så er det FrontPages (html'ens...? - se hvor "meget"
jeg ved ) standard-størrelse 14 du får vist, og det er ikke det samme!
Hold dig til at lave skriftstørrelser uden pt-betegnelsen, for der er nemlig
også forskel på, om det er en Times New Roman eller Verdana mv., der vises i
14 pt. - de er ikke lige store.
Om der er forskel på de forskellige typers skriftstørrelser når man bare
bruger fx betegnelsen "4", ved jeg ikke - det er der sikkert en anden, der
kan svare på

Du kan i øvrigt læse mere om HTML mv. på www.html.dk - det er smart at kunne
bare en smule, så man kender lidt til opbygningen "bag kulisserne" i
FrontPage.

Mvh. Camilla

Fra : Thomas H.

Dato : 18-07-01 09:54

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bare
> bruger fx betegnelsen "4", ved jeg ikke - det er der sikkert en anden,

Okey, men problemet er jo, at Frontpage selv laver nogle ting i pt ,
andre ting uden

Men jeg prøver at kigge på det.

Thomas

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-07-01 23:22

Thomas H. <thhe@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iv33l$sji$1@sunsite.dk...

> 98 % af mine besøg er med IE 5x eller 6x, så jeg satser

Har ikke noget med sagen at gøre - Calligraph er en Post Script-font, som
jeg tilfældigvis har via min Adobe Type Manager Deluxe, men hvor mange har
lige den installeret...? Ikke mange, så vidt jeg ved.

Mvh. Camilla

Fra : Thomas H.

Dato : 16-07-01 23:54

> [...]
har
> lige den installeret...? Ikke mange, så vidt jeg ved.

Hmm, det vidste jeg ikke, det får jeg lige ændret.
tak.

Thomas