Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et englebarn ?
Fra : lehd

Dato : 16-07-01 15:44

http://www.kirsten-lehd.dk/

Jeg har leget lidt med et portræt i Photoshop.
Kritik gode råd ?

mvh Lehd

www.kirsten-lehd.dk
www.slaegt.dk

Fra : Pia

Dato : 16-07-01 16:00

jeg synes du er gået lige tæt nok på med masken - prøv at bruge "Feather" -
så vil dit filter blive gradueret rundt om. Forskellen virker faktisk større
af at hun har bløde kanter.

I mine øjne naturligvis.

Men ellers er du jo ret god til det med børn.

:Pia

Fra : lehd

Dato : 16-07-01 17:44

[...]

Hej Pia
Her har jeg nok et problem, for når jeg leger i Photoshop aner jeg ikke
altid hvad jeg egentligt har foretaget mig.
Jeg syntes det blev meget *luftigt* og det kunne jeg godt lide, faktisk er
det et foto jeg har leget en del med.
Jeg har lagt det på siden som det så ud fra start, det er et sort/hvidt som
jeg fik fremkaldt som brunligt hos Japan Photo.

<I mine øjne naturligvis.
Det er rart at høre hvad andre øjne ser )

<Men ellers er du jo ret god til det med børn.
<:Pia

tak skal du have.
mvh Lehd

www.kirsten-lehd.dk
www.slaegt.dk

Fra : ab

Dato : 17-07-01 06:29

Tak for kikket.

"Mine øjne" siger mig, at du er for langt væk fra motiverne (eller bruger en
brændvidde, der ikke passer til afstanden) når du fotograferer / for
blufærdig eller måske for lidt pågående. Dermed bliver der for meget
uvedkommende med på billederne og resultatet bliver et gennemgående lidt
betragtende / uengageret fotografi.

Også dit s/h børnebillede mener jeg at du slet ikke skærer nok væk. Det gør
at de uskarpe dele bliver for dominerende - dele der ikke har nogen andel i
billedets helhed og som nemt kunne undværes.

For mig ser det ud som om du har brugt mange gode kræfter på at forbedre et
"halvgodt" billede i stedet for at tage det om og forbedre et i forvejen
godt billede.

MVH Arne Bruun

-----------------------------

Fra : lehd

Dato : 17-07-01 21:17

> [...]

<at de uskarpe dele bliver for dominerende - dele der ikke har nogen andel i
<billedets helhed og som nemt kunne undværes.

Hej Arne Bruun

Mange tak for din respons på mine billeder.
Jeg kan kun give dig helt ret, jeg er ikke god til at komme tæt på motiverne
..
Men med det sort/hvide barnebillede er sagen nu ikke som du beskriver, for
jeg har skåret næsten 2/3 af billedet væk, selvom det er taget tæt på )

Jeg vil prøve at gå tættere på når jeg fotograferer på gaden,
Tak
mvh Lehd
www.kirsten-lehd.dk
www.slaegt.dk