"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
news:47cfed90$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jens Jespersen" <jens_jespersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47cfc3f8$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej.
>>
>> Jeg (og familien) købte sidste år en Granada 31. Nu nærmer tiden sig
>> forhåbentlig hvor der skal klargøres til sæssonen. Jeg har fra sidste
>> ejer fået at vide at bunden pt. er malet med "International Micron
>> Extra". Bunden var ikke specielt begroet da båden kom på land. Er her
>> nogle som vil anbefale en anden bundmaling, eller skal jeg bare fortsætte
>> med den nuværende ?
>
> Andet ville nok være dumt, da dette produkt jo lige netop har bevist sine
> god egenskaber i det vand båden har sejlet i.
>
> Men var det en ide at give båden "turen", altså nedslibning og oppreiming
> på ny. Jeg taler lidt af erfaring, da jeg har søgt netop efter en G31 i
> ca. to år, og en del af dem havde osmose i forskellige grader, og andre
> fejl i bunden har jeg også set. Skaderne kan du undgå/udsætte hvis du på
> ny gør bunden helt tæt igen, men spørg den tidligere ejer om det er gjort
> tidligere.
>
>> Er her evt. forslag til hvor maling købes billigst ?
>
> Jeg har hørt at Tyskerne er billigere, men har ikke undersøgt det, måske
> har andre et link til en webbutik?
>
>> Jeg skal samtidig have skiftet sejldrevsmembranen (Volvo-drev) - den
>> fyldte syv år i 2007.......
>> Nogle forslag til hvor den skaffes billigst (gerne udlandet via nettet) ?
>
> Jeg har læst i gruppen tidligere at 15 år gamle membraner er svære at
> skelne fra nye når de kommer ud, altså nok mere holdbare end det der er
> opgivet fra fabrikanten, men jeg vil ikke hænges op på noget
>
> Membranen skal du nok have i Sverige, prøv at søg på Google, hvis du har
> et typenummer eller anden identifikation.
>
> --
> Langgaard
>
www.megapixels.dk
>
>
>
Ja, det vil nok være smart at fortsætte med den "gamle" maling.
Mht. nedslibning, så må jeg indrømme at jeg ikke gider dette i år - båden er
tidligere osmosebehandlet på hele den ene side - den anden var ok. Er dog
klar over det nok snart skal gøres - malingslaget er ved at være lidt tykt
synes jeg
Mht. membranen.......
En kammerat som også har en G31 har været inde at ligge over motoren - af en
eller anden, for mig ukendt grund, havde han en del lettere ved denne øvelse
end jeg :) - han siger at min membran er temmelig hård i gummiet iforhold
til hans, så jeg tør ikke lade være med at skifte den.
Fandt du selv en G31, eller leder du stadig ?
Mvh. Jens