Vedr. registrering af hund.
Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 16-07-01 15:22

Hej
Idag har jeg været hos dyrlægen for at bestille tid til at få Sara
chippet. Hun fortalte mig at det fra 1/7 er dyrlægen som ordner alt
papirarbejdet i forbindelse med registrering. DVS at jeg betaler
dyrlægen for chip + de 150,- det koster for registrering. Så kan det
vist ikke blive nemmere. Og så fortalte hun mig også at den chip hun
bruger kan læses af både politi, falck, grænsestationer og andre
dyrlæger. Jeg var ellers lidt i tvivl efter at have set den tidligere
tråd her om emnet.

--
Ghita Cecilie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-07-01 15:57

"Ghita Cecilie Jallow" <get2ghitacecilie@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:bIC47.445$5Z5.10097@news.get2net.dk...
Hun fortalte mig at det fra 1/7 er dyrlægen som ordner alt
> papirarbejdet i forbindelse med registrering. DVS at jeg betaler
> dyrlægen for chip + de 150,- det koster for registrering

Tak for oplysningen det lyder da som en dejlig nem måde for os ... og
vel også for hele systemet ... i al fald husker jeg at det sidste år i
marts var ret besværlig da jeg skulle have ny chip i Wupper fordi den
hun havde i da jeg fik hende fra DB i marts 2000 var vandret ned og
sad i nærheden af forbenet .. og dyrlæge og jeg valgte så at fjerne
den gamle chip og indsætte en ny mens hun alligevel var i narkose
grundet sterilisering ... det med ny chip gav i al fald en del besvær
med hunderegistreringskontoret ...

masser af takforoplysningenhils fra Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 16-07-01 17:47

Mon, 16 Jul 2001 16:22:16 +0200, Ghita Cecilie Jallow wrote:

> [...]
>bruger kan læses af både politi, falck, grænsestationer og andre
>dyrlæger. Jeg var ellers lidt i tvivl efter at have set den tidligere

ALLE dyrlæger, jeg kender, haren scanner! Den bruger de til at checke,
om chippen, de lige har sat i, virker.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de tre *
http://www.sonpet.com