| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Reglerne for misset fly ? Fra : Stig Nielsen | 
  Dato :  05-03-08 13:47 |  
  |   
            Hej NG
 
 Er der nogen der kender reglerne for misset fly.
 
 Selvfølgelig er et flyselskab forpligtet til at sørge for at du kommer 
 videre i det tilfælde at du misser et internationalt fly, hvis du ankommer 
 for sent frem til næste lufthavn og du har købt rejsen i en færdig pakke med 
 selvskabet.
 
 Men hvad nu hvis man eksempelvis køber en tur med Mærsk eller SAS til London 
 på en billet og de så kommer for sent til flyvningen med British Airways ud 
 af London på trods af at man har sat eksempelvis 4 timer af til transfer.
 
 Skal SAS/Mærsk så erstatte den missede flybillet eller er det eventuelt 
 noget som en rejseforsikring skal dække ?
 
 På forhånd tak for svar
 
 Stig 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan (05-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan | 
  Dato :  05-03-08 13:59 |  
  |   
            th, og derefter til den Domminikanske Republik. På hjemturen blev vi 
 forsiknet 6 timer, og nåede derved ikke flyet til CPH. Årsagen var at der 
 var tekniske problemer med maskinen, og selv om vi havde et overlap på 4 
 timer kunne det ikke nås.
 
 Efter megen snak med begge flyselskaber, blev det SAS/Lufthansa, der 
 flyttede os til en anden afgang pr. kulance, da det var billige billetter, 
 bestilt over nettet osv. Rigtig fin service fra SAS/Lufthansa.
 
 De er ikke forpligtigede til at yde nogen form for ny rejse, da det ikke er 
 en pakkerejse, derfor er det din rejseforsikring der måske i sidste ende 
 skal betale, derfor skal man sørge for at få behørig dokumentation af 
 selskabet, inden man forlader lufthavnen, men mit indtryk er også at de 
 normalt gør meget for at hjælpe dig med at løse problemet.
 
 Venlig hilsen
 
 Jan
 "Stig Nielsen" <abc@de.dk> skrev i en meddelelse 
 news:47ce972b$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej NG
 >
 > Er der nogen der kender reglerne for misset fly.
 >
 > Selvfølgelig er et flyselskab forpligtet til at sørge for at du kommer 
 > videre i det tilfælde at du misser et internationalt fly, hvis du ankommer 
 > for sent frem til næste lufthavn og du har købt rejsen i en færdig pakke 
 > med selvskabet.
 >
 > Men hvad nu hvis man eksempelvis køber en tur med Mærsk eller SAS til 
 > London på en billet og de så kommer for sent til flyvningen med British 
 > Airways ud af London på trods af at man har sat eksempelvis 4 timer af til 
 > transfer.
 >
 > Skal SAS/Mærsk så erstatte den missede flybillet eller er det eventuelt 
 > noget som en rejseforsikring skal dække ?
 >
 > På forhånd tak for svar
 >
 > Stig
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens (05-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens | 
  Dato :  05-03-08 14:48 |  
  |   
            
 "Stig Nielsen" <abc@de.dk> skrev i en meddelelse 
 news:47ce972b$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej NG
 >
 > Er der nogen der kender reglerne for misset fly.
 >
 > Selvfølgelig er et flyselskab forpligtet til at sørge for at du kommer 
 > videre i det tilfælde at du misser et internationalt fly, hvis du ankommer 
 > for sent frem til næste lufthavn og du har købt rejsen i en færdig pakke 
 > med selvskabet.
 >
 > Men hvad nu hvis man eksempelvis køber en tur med Mærsk eller SAS til 
 > London på en billet og de så kommer for sent til flyvningen med British 
 > Airways ud e af London på trods af at man har sat eksempelvis 4 timer af 
 > til transfer.
 >
 > Skal SAS/Mærsk så erstatte den missede flybillet eller er det eventuelt 
 > noget som en rejseforsikring skal dække ?
 >
 > På forhånd tak for svar
 >
 > Stig
 
 Det er jo nok en evt rejseforsikring der skal dække under den paragraf der 
 hedder forsinket fremmøde, det er ikke flyselskabets problem da du jo kun 
 har købt den ene rejse ved dem.
 Men 4 timer kn hurtigt blive for lidt til det nummer i f.eks. London, da man 
 ikke kan tjekke kufferterne ind til hele vejen når man ikke har købt turen 
 som en samlet pakke.
 Også er man jo lige pludselig ikke i transit mere, men skal holde den 
 normale mødetid på 2-3timer før afgang til checkin, og der kan jo hurtigt gå 
 noget tid inden man er kommet af flyveren og har fået sine kufferter og er 
 kommet ud til checkin igen.
 Mvh
 Jens
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Oldhøj (05-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Oldhøj | 
  Dato :  05-03-08 16:36 |  
  |   
            "Stig Nielsen" <abc@de.dk> wrote in
 news:47ce972b$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk: 
 
 > Men hvad nu hvis man eksempelvis køber en tur med Mærsk eller SAS til
 > London på en billet og de så kommer for sent til flyvningen med
 > British Airways ud af London på trods af at man har sat eksempelvis 4
 > timer af til transfer. 
 
 Reglerne er ikke anderledes end hvis du misser dit første fly fordi 
 busserne f.eks. ikke kører.
 
 Hvis du kommer forsent selvom du har afsat 4 timer til transfer, så var de 
 4 timer ikke tid nok. 4 timer til den slags er iøvrigt ikke meget, når man 
 betænker der både skal afhentes bagage og tjekkes ind igen.
 
 Det er sjældent gratis at spare penge. Det koster bare noget et andet sted.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Friberg (05-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  05-03-08 17:23 |  
  |  
 
            Stig Nielsen skrev:
 > Hej NG
 > 
 > Er der nogen der kender reglerne for misset fly.
 > 
 Reglerne for forsinket fly hedder: EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS 
 FORORDNING (EF) Nr. 261/2004 af 11. februar 2004
 http://www.billund-airport.dk/upload/l_04620040217da00010007.pdf
Måske du kan finde noget der.
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 friberg-dk.eu
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Friberg (05-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  05-03-08 20:01 |  
  |   
            Stig Nielsen skrev:
 > Hej NG
 > 
 > Er der nogen der kender reglerne for misset fly.
 
 Selvom det er lidt, men ikke helt, off i forhold til tråden, vil jeg 
 ikke lave en ny. For nylig opleve vi (5 personer) 26½ timers forsinkelse 
 i Athens lufthavn. SAS "glemte" at tilbyde hotelophold. Efterfølgende 
 har jeg efter en klage modtaget kr.5000 i godtgørelse. Ikke alle er 
 opmærksomme på reglerne.
 
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 
 friberg-dk.eu
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Poul C (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul C | 
  Dato :  06-03-08 20:04 |  
  |   
            Hej Søren
 
 "Søren Friberg"  skrev i en meddelelse
 >  For nylig opleve vi (5 personer) 26½ timers forsinkelse i Athens 
 > lufthavn. SAS "glemte" at tilbyde hotelophold. Efterfølgende har jeg efter 
 > en klage modtaget kr.5000 i godtgørelse. Ikke alle er opmærksomme på 
 > reglerne.
 
 Det gælder da ikke for økonomiklasse, - vel?
 
 Vi sad nemlig godt 36 timer i Athens Lufthavn (sikkert samtidig med dig 
 17-18-19 feb) og fik hverken hotel, spisebillet (ej heller en enkelt 
 sandwitch), - end for at sige vejledning !!!
 Vi havde booket på nettet, - og fløj med KLM for første og sidste gang.
 
 Jeg  tror desværre at sådan er regelerne (for økonomiklasse)!
 
 Men: ret mig endelig!
 
 Mvh Poul C
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Søren Friberg (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  06-03-08 20:52 |  
  |   
            Poul C skrev:
 > Hej Søren
 > 
 > "Søren Friberg"  skrev i en meddelelse
 >>  For nylig opleve vi (5 personer) 26½ timers forsinkelse i Athens 
 >> lufthavn. SAS "glemte" at tilbyde hotelophold. Efterfølgende har jeg efter 
 >> en klage modtaget kr.5000 i godtgørelse. Ikke alle er opmærksomme på 
 >> reglerne.
 > 
 > Det gælder da ikke for økonomiklasse, - vel?
 > 
 > Vi sad nemlig godt 36 timer i Athens Lufthavn (sikkert samtidig med dig 
 > 17-18-19 feb) og fik hverken hotel, spisebillet (ej heller en enkelt 
 > sandwitch), - end for at sige vejledning !!!
 > Vi havde booket på nettet, - og fløj med KLM for første og sidste gang.
 > 
 > Jeg  tror desværre at sådan er regelerne (for økonomiklasse)!
 > 
 > Men: ret mig endelig!
 > 
 > Mvh Poul C
 > 
 > 
 > 
 > 
 Jo sådan er reglerne - uanset klasse. Og havde forsinkelserne ikke 
 skyldtes force-major sandsynligvis skulle der også være betalt 
 yderligere. Selvom det pågældende snevejr var forudset i 6 dage var det 
 nu engang lufthavnen der lukkede. Vi skulle have være med den 17. men 
 det blev den 18. Jeg har undersøgt, at der kunne være inkvarteret i 
 meget nærtliggende hotel til priser fra 145 Euro pr. person.
 
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 
 friberg-dk.eu
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Poul C (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul C | 
  Dato :  06-03-08 21:32 |  
  |   
            Hej igen Søren
 
 "Søren Friberg"   skrev i en meddelelse
 >>
 > Jo sådan er reglerne - uanset klasse.
 
 Jeg er lidt i tvivl om hvad du hentyder til, her.
 
 1) Er jeg også berettiget til et par tusinde i erstatning?
 2) Eller er vi slet ikke berettiget til erstatning (desværre er det det jeg 
 tror!)
 
 Mvh Poul C
  
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Søren Friberg (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  06-03-08 21:42 |  
  |   
            Poul C skrev:
 > Hej igen Søren
 > 
 > "Søren Friberg"   skrev i en meddelelse
 >> Jo sådan er reglerne - uanset klasse.
 > 
 > Jeg er lidt i tvivl om hvad du hentyder til, her.
 > 
 > 1) Er jeg også berettiget til et par tusinde i erstatning?
 > 2) Eller er vi slet ikke berettiget til erstatning (desværre er det det jeg 
 > tror!)
 > 
 > Mvh Poul C
 >  
 > 
 > 
 Nu har du sikkert ikke nået at læse det sidste, men jeg er jo ikke 
 jurist, men synes at jeg satte mig ret så godt ind i problematikken.
 
 Jeg er fuldstændig overbevist om at EU-reglerne gælder alle uanset 
 billettype m.m. Der er en ret hård kendelse mod et lavprisselskab, der 
 skulle flyve fra London f.eks. men her kunne ikke påberåbes force major 
 og erstatning dækkede i praksis hele rejsen. Jeg kan ikke lige p.t. 
 finde den. Som sagt var det jo lufthavnen der i dette tilfælde lukkede, 
 hvilket flyselskabet naturligvis ikke kunne gøre for. Det er min 
 overbevisning, at hotel og forplejning alligevel skulle være ydet efter 
 EU-reglerne. Noget kunne tyde på at SAS også har haft den opfattelse, da 
   en fattig virksomhed sjældent forære nogen 5000 kr. uden grund. Jeg 
 accepterede beløbet og har altså ikke fået det prøvet. Jeg kunne også 
 erfare at rejsekyndige der påberåbte sig at være ansat inden for 
 luftfarten hævdede at det forholdt sig sådan. Om du får bedre svar i 
 juragruppen ved jeg ikke, men du kan da prøve.
 
 
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 
 friberg-dk.eu
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kennet og Pernille (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kennet og Pernille | 
  Dato :  06-03-08 23:39 |  
  |   
            
 Som sagt var det jo lufthavnen der i dette tilfælde lukkede,
 > hvilket flyselskabet naturligvis ikke kunne gøre for. Det er min 
 > overbevisning, at hotel og forplejning alligevel skulle være ydet efter 
 > EU-reglerne. Noget kunne tyde på at SAS også har haft den opfattelse, da 
 > en fattig virksomhed sjældent forære nogen 5000 kr. uden grund. Jeg 
 > accepterede beløbet og har altså ikke fået det prøvet. Jeg kunne også 
 > erfare at rejsekyndige der påberåbte sig at være ansat inden for 
 > luftfarten hævdede at det forholdt sig sådan. Om du får bedre svar i 
 > juragruppen ved jeg ikke, men du kan da prøve.
 
 Hej
 
 så vidt jeg har læst mig til, skal de betale for overnatning og forplejning 
 uanset årsag til forsinkelse. Skyldes forsinkelse force majeur, må man 
 "nøjes" med det. I modsat fald skal man udover overnatning have 
 kompensation. Vi fik overnatning og mad, da vi strandede i Dulles pga. 
 isstorm. Det var godt nok uden for EU, men det var på en SAS  billet (UA 
 metal).
 
 Kennet 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Søren Friberg (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  06-03-08 23:45 |  
  |   
            Kennet og Pernille skrev:
 > Som sagt var det jo lufthavnen der i dette tilfælde lukkede,
 >> hvilket flyselskabet naturligvis ikke kunne gøre for. Det er min 
 >> overbevisning, at hotel og forplejning alligevel skulle være ydet efter 
 >> EU-reglerne. Noget kunne tyde på at SAS også har haft den opfattelse, da 
 >> en fattig virksomhed sjældent forære nogen 5000 kr. uden grund. Jeg 
 >> accepterede beløbet og har altså ikke fået det prøvet. Jeg kunne også 
 >> erfare at rejsekyndige der påberåbte sig at være ansat inden for 
 >> luftfarten hævdede at det forholdt sig sådan. Om du får bedre svar i 
 >> juragruppen ved jeg ikke, men du kan da prøve.
 > 
 > Hej
 > 
 > så vidt jeg har læst mig til, skal de betale for overnatning og forplejning 
 > uanset årsag til forsinkelse. Skyldes forsinkelse force majeur, må man 
 > "nøjes" med det. I modsat fald skal man udover overnatning have 
 > kompensation. Vi fik overnatning og mad, da vi strandede i Dulles pga. 
 > isstorm. Det var godt nok uden for EU, men det var på en SAS  billet (UA 
 > metal).
 > 
 > Kennet 
 > 
 > 
 Ja, det er sådan.
 
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 
 friberg-dk.eu
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Kent Oldhøj (07-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Oldhøj | 
  Dato :  07-03-08 11:23 |  
  |   
            "Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> wrote in
 news:47d07289$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk: 
 
 > så vidt jeg har læst mig til, skal de betale for overnatning og
 > forplejning uanset årsag til forsinkelse.
 
 Problemet er blot at jo mindre man betaler for sin billet, jo mere 
 genstridige er flyselskaberne med at slippe slanterne når nøden er størst 
 (altså mens man står i problemerne).
 
 Og ofte slipper de billigere på den måde. Efterfølgende kan det være svært 
 at få en erstatning der blot tilnærmelsesvis løber op i de omkostninger der 
 er sparet.
 
 Så mit råd er at have reglerne med (kan hentes ned på mobilen via et af de 
 links der er postet i tråden), og så råbe op.
 
 > (UA metal).
 
 Bare nysgerrig... kender ikke det begreb. Coedshare?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Søren Friberg (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  06-03-08 22:20 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Søren Friberg (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  06-03-08 20:55 |  
  |   
            Poul C skrev:
 > Hej Søren
 > 
 > "Søren Friberg"  skrev i en meddelelse
 >>  For nylig opleve vi (5 personer) 26½ timers forsinkelse i Athens 
 >> lufthavn. SAS "glemte" at tilbyde hotelophold. Efterfølgende har jeg efter 
 >> en klage modtaget kr.5000 i godtgørelse. Ikke alle er opmærksomme på 
 >> reglerne.
 > 
 > Det gælder da ikke for økonomiklasse, - vel?
 > 
 > Vi sad nemlig godt 36 timer i Athens Lufthavn (sikkert samtidig med dig 
 > 17-18-19 feb) og fik hverken hotel, spisebillet (ej heller en enkelt 
 > sandwitch), - end for at sige vejledning !!!
 > Vi havde booket på nettet, - og fløj med KLM for første og sidste gang.
 > 
 > Jeg  tror desværre at sådan er regelerne (for økonomiklasse)!
 > 
 > Men: ret mig endelig!
 > 
 > Mvh Poul C
 > 
 > 
 > 
 > 
 SAS personalet var i øvrigt uovertruffent venlige på trods af tydelig 
 træthed. Jeg blev udstyret med "spisebilletter" a 25 Euro. Men også vi 
 blev overladt til os selv, hvilket var uheldigt, da der også blev 
 efterladt mindreårige børn uden ledsagelse til sig selv - hvis de altså 
 ikke havde knyttet sig til andre børnefamilier.
 
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 
 friberg-dk.eu
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Søren Friberg (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  06-03-08 21:28 |  
  |  
 
            Poul C skrev:
 > Hej Søren
 Jeg havde forventet en tur gennem rejseankenævnet, men det var altså 
 ikke nødvendigt. Alligevel er det ting at se der:
 Om mistet fly i forbindelse med mellemlanding:
 http://www.rejseankenaevnet.dk/default.asp?side=72&menu=6
Rejseankenævnet findes i øvrigt her:
 http://www.rejseankenaevnet.dk/
Start med en alvorlig skrivelse til selvskabet med bedst mulig 
 dokumentation. Derfor sendte jeg anbefalet for alvorens skyld. Der 
 findes kendelser mod lavprisselvskaber, men som sagt kan der her 
 påberåbes force-major, men jeg er overbevidst om at det ikke fritager 
 for forplejning og hotelophold. I dette tilfælde fungerede vejene ikke, 
 men tog kørte næsten upåklageligt til Athen, hvor der også var masser af 
 hotelkapacitet.
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 friberg-dk.eu
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Poul C (07-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul C | 
  Dato :  07-03-08 12:05 |  
  |   
            Hej Søren
 
 Mange tak for din hjælpsomhed (og undskyld min mistro...)
 
 Du fik rigtigt sat gang i tingene:
 
   Jeg har nu talt med både Rejseankenævnet og Statens Luftfartsvæsen.
 De har været meget hjælpsomme, og kunne bekræfte at vi (trods 
 økonomiklasse!) havde krav på både inkvartering og forplejning. (Vi fik 
 ingen af delene!)
 Man kan så frygte at de vil kræve dokumentation for den mad vi købte i de to 
 døgn (den har vi kun delvist, og frokosten bestod af brød vi selv haved med 
 i tasken)
 
 Heldigvis var vi kun min kone og jeg.
 
 Med venlig hilsen
 
 Poul C
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Søren Friberg (07-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  07-03-08 21:48 |  
  |   
            Poul C skrev:
 > Hej Søren
 > 
 > Mange tak for din hjælpsomhed (og undskyld min mistro...)
 > 
 > Du fik rigtigt sat gang i tingene:
 > 
 >   Jeg har nu talt med både Rejseankenævnet og Statens Luftfartsvæsen.
 > De har været meget hjælpsomme, og kunne bekræfte at vi (trods 
 > økonomiklasse!) havde krav på både inkvartering og forplejning. (Vi fik 
 > ingen af delene!)
 > Man kan så frygte at de vil kræve dokumentation for den mad vi købte i de to 
 > døgn (den har vi kun delvist, og frokosten bestod af brød vi selv haved med 
 > i tasken)
 > 
 > Heldigvis var vi kun min kone og jeg.
 > 
 > Med venlig hilsen
 > 
 > Poul C
 > 
 > 
 > 
 > 
 > 
 Skulle du også have en rejseforsikring er der også penge her. I mit 
 tilfælde 1300 kr. pr. stk.
 
 -- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 
 friberg-dk.eu
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Poul C (11-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul C | 
  Dato :  11-03-08 23:15 |  
  |  
 
            Hej igen, igen
 "Poul C"   skrev i en meddelelse
 > Heldigvis var vi kun min kone og jeg.
  == > se tidligere indlæg
 ......
 Tro det eller la' vær' vi tar' til Athen (og videre) igen på fredag 
 (d.14.03) ! !
 Men nu loves der mellem 20° og 22°, - hvilket 8 dage efter vi sneede inde i 
 vinterferien   
Mvh Poul C 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Poul C (11-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul C | 
  Dato :  11-03-08 23:21 |  
  |  
 
            Hej igen, igen osv
 "Poul C" skrev i en meddelelse
 >  - hvilket 8 dage efter vi sneede inde i  vinterferien   
Mailen bliver lidt lettere at læse hvis der indsættes "startede" mellem 
 "hvilket" og "8"
 Mvh
 PS: hvad er sandsynligheden for at man opdager en fejl et ½ sek efter man 
 har afsendt en mail?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Søren Friberg (12-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Friberg | 
  Dato :  12-03-08 06:04 |  
  |  
 
            Poul C skrev:
 > Hej igen, igen
 > 
 > "Poul C"   skrev i en meddelelse
 > 
 >> Heldigvis var vi kun min kone og jeg.
 >  == > se tidligere indlæg
 > .....
 > 
 > Tro det eller la' vær' vi tar' til Athen (og videre) igen på fredag 
 > (d.14.03) ! !
 > 
 > Men nu loves der mellem 20° og 22°, - hvilket 8 dage efter vi sneede inde i 
 > vinterferien   
> 
 > Mvh Poul C 
 > 
 > 
 Rigtig god fornøjelse - så godt det hurtigt blev en hel del varmere. 
 Håber så at lufthavnen virker denne gang   
-- 
 Venlig hilsen
 Søren Friberg
 friberg-dk.eu
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |