Katteracer
Fra : Trine

Dato : 16-07-01 13:24

Hej Alle

Der har tidligere været anbefalet mange bøger her på NG´en....

Mit spørgsmål er, hvilken en skal jeg købe hvis jeg gerne vil læse om de
forskellige racer ?? Hvor den stammer fra, hvad historien bag racen er,
hvordan temperamentet er på den enkelte race osv osv....

Regnvejrshilsner
Trine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-07-01 16:01

Hej Trine

Jeg vil - igen, he he - anbefale Politikens Kattebog, der udover "alment"
kattestof, også har nogle udmærkede beskrivelser af de racer, som er
godkendt i FIFe. Derudover findes der en bog, som hedder 300 (??) Katteracer
(kan ikke lige huske hvor mange der er i bogen, som står i det andet rum, og
som jeg ikke lige gider at hente - men mange ihvertfald!) - bagdelen
ved denne bog er, at der også beskrives mange racer, som ikke er godkendt i
FIFe, og som derfor stort set er umulige at opdrive i DK, de fås muligvis i
andre dele af Europa, men det er trods alt ikke så ofte, at folk gider have
stort besvær (og mange omkostninger) med at importere en ny race...
Derudover findes der mange engelske/amerikanske bøger om racekatte, men
igen - mange ikke-godkendte racer...

Hvis du vil læse på nettet, så kan jeg da fx anbefale www.racekatte.dk, som
vist nok har beskrivelser (men desværre ikke så mange billeder) af alle de
forskellige racer.

Og ellers må du jo bare spørge, så skal vi se om vi kan finde en bunke links
til de relevante racer til dig!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Trine <ta@dli.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o1B47.421$5Z5.7925@news.get2net.dk...

Fra : Trine

Dato : 16-07-01 17:31

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Trine
>
> Jeg vil - igen, he he - anbefale Politikens Kattebog, der udover "alment"
> kattestof, også har nogle udmærkede beskrivelser af de racer, som er
> godkendt i FIFe.

- øøøhhh hvem var det nu liiige der var forfatter på den ??

> [...]
som
> vist nok har beskrivelser (men desværre ikke så mange billeder) af alle de

- der suser jeg lige ind, men halvdelen er jo fornøjelsen ved at kigge
billeder

> Og ellers må du jo bare spørge, så skal vi se om vi kan finde en bunke
links
> til de relevante racer til dig!

- tusind tak, men jeg tror nu nok jeg køber bogen først det er sådan
generel læsning om alle racerne....så der ville nok blive lidt for mange
links *g*. Så kan jeg jo altid komme med alle mine dumme spørgsmål bagefter

> Mvh. Camilla
> --
> Camischa's burmesere
> http://www.burmese.dk

- Kanon hjemmeside som selvfølgelig allerede er nærstuderet *gg* Skønne
misser!!

/Trine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-07-01 20:15

Hej Trine

Det er Alice Emborg, der har skrevet den, og den koster 269 kr. (godt givet
ud!).
Hvis du ikke lige har en boghandel i nærheden, som har bogen på lager, så
kan du finde den her: www.boghallen.dk - søg på ordet kattebog og bestil!

Mvh. Camilla

Trine <musen@kirstein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9iv4dh$2h17$1@news.cybercity.dk...

Fra : Trine

Dato : 16-07-01 20:33

Hej Camilla

Jeg fandt den hos http://www.ibooks.dk/ . Der koster den kun 215,-

Så nu skal jeg bare vente på at få læsningen i hus *SS*

/Trine, der vil vente spændt på postmanden de næste dage

Fra : Fie & Christian

Dato : 16-07-01 17:18

Hej Trine

Den smukkeste katte-bog, også hvad angår beskrivelser af katteracer, synes
jeg, er Alverdens Katte af Allan Edwards fra Forlaget Atelier. Hvorvidt
katteracerne kun er de anerkendte racer eller ej, skal jeg ikke kunne
sige-jeg nyder bare beskrivelserne og billederne Den er lidt hamper i
prisen (ca. 300 ,-), men jeg har stadig glæde af den til hygge-læsning (er
jeg mærkelig??). Jeg har set den i boghandlerne for ikke så lang tid siden,
så den kan stadig købes.
Derudover er Politikens jo det sikre køb, og også lidt mere "seriøs" end den
første, forstået på den måde at beskrivelserne af katteracerne er meget mere
dybdegående.

Hilsen
Fie (som ville ønske der snart kom nogle nye lækre katte-bøger på markedet)

Fra : Birgitte

Dato : 16-07-01 19:29

Hej Trine
Bogen " Katte i Farver" handler om 350 katteracer fra hele verden.
Politikens forlag af David Alderton

Håber du kan bruge svaret.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk