Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mine fotos til bedømmelse
Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 16-07-01 12:11

Hej alle...

Jeg er ny på listen; og vil gerne have lidt kritik.
Se min seneste produktion på

www.hollmann.dk/foto

Hilsen Erling

Fra : U. Pedersen

Dato : 16-07-01 12:38

On Mon, 16 Jul 2001 13:10:49 +0200, "Erling C. Hollmann Bærbar"
<erling@novavision.dk> wrote:

>Hej alle...
>
>Jeg er ny på listen; og vil gerne have lidt kritik.
>Se min seneste produktion på
>
>www.hollmann.dk/foto
>
>Hilsen Erling

Pyha, jeg skal nok have nye briller, eller også skal jeg ha sat min
skræm tilbage til 800x600.

Så kunne jeg også tænke mig at der kom lidt merer lys på baggrunden,
utrolig trist og dyster baggrund du har valgt.

En anden ting ved din side, og det kan værer det blot er mig, men jeg
kan ikke fordragge at der popper et nyt vindue op hvergang jeg vil se
et af dine billder, så jeg så blot to af dine billeder før jeg opgav.

ja det var bare det jeg ville sige

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 16-07-01 12:52

> Pyha, jeg skal nok have nye briller, eller også skal jeg ha sat min
> skræm tilbage til 800x600.

Lidt med vilje - det er ikke at betragte som thumbnails så man kan se hele
billedet inden man trykker.
Jeg ser selv på 1152 x 864

> Så kunne jeg også tænke mig at der kom lidt merer lys på baggrunden,
> utrolig trist og dyster baggrund du har valgt.

Osse med vilje - jeg vælger at synes den er elegant og fremhæver de små
ikoner.

> En anden ting ved din side, og det kan værer det blot er mig, men jeg
> kan ikke fordragge at der popper et nyt vindue op hvergang jeg vil se
> et af dine billder, så jeg så blot to af dine billeder før jeg opgav.

Enig - men hvordan får man dem lige til at åbne i det samme vindue
allesammen???

> ja det var bare det jeg ville sige

Jamen tak - al respons er velkommen...
Andre...?

Erling

Fra : lehd

Dato : 16-07-01 13:01

Hej Erling Hollmann
Jeg er dybt imponeret, vi er mange der godt kan gå hjem og sove )
Det er nok rigtigt at din forside er noget dyster, men det er jo billederne
det drejer sig om , og de er på trods af deres forskellighed, bare
supergode.
Jeg bevægede mig videre til din http://www.hollmann.dk/
Og kunne slet ikke stå for billedet af kamp mod ørerne )

Jeg har ikke problemer med pop-up's, hellere det end en masse bladren rundt.

Godt gået
mvh Lehd

www.kirsten-lehd.dk Ny side med foto's
www.slaegt.dk Min slægt.

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 16-07-01 13:22

TAK

Fra : Aagaard

Dato : 16-07-01 13:07

"Erling C. Hollmann Bærbar" <erling@novavision.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle...
>
> Jeg er ny på listen; og vil gerne have lidt kritik.
> Se min seneste produktion på
>
> www.hollmann.dk/foto
>
> Hilsen Erling

Hej Erling
Det er nogle ualmindelig flotte billeder du præsenterer, men der er for
mange på en gang, og det bliver dermed svært at fastholde et enkelt og
fordybe sig i det ... det næste trækker jo
Layout på siden er ok, uden at være prangende, men jeg synes dine thumbnails
er for små. Hvis de var lidt større, var det lettere at vælge de billeder
man har lyst til at se, fremfor at man skal klikke sig igennem hele striben.
Det kan godt være du er ny her i gruppen, men du har vist trykket 'på
aftrækkeren' mere end et par gange...?

Mange venlige hilsener
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - foto til kritik i gruppen,
hendes eget fotoalbum, postkort, gæstebog m.m.

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 16-07-01 13:32

> [...]
> mange på en gang, og det bliver dermed svært at fastholde et enkelt og
> fordybe sig i det ... det næste trækker jo

Taget til efterretning...Jeg må se at få ryddet lidt op og systematiseret
lidt i dem.

> [...]
> er for små. Hvis de var lidt større, var det lettere at vælge de billeder
> man har lyst til at se, fremfor at man skal klikke sig igennem hele

OK - jeg kan høre på det hele at jeg må omdesigne...

> Det kan godt være du er ny her i gruppen, men du har vist trykket 'på
> aftrækkeren' mere end et par gange...?

Jeg fik mit første spejlrefleks omkring 1980, så jo det er blevet til et par
skud. Har osse været medlem af fotoklub (OFA (Odense Fotografiske
Amatørklub)) siden 1984, dog passivt fra '85 - jan 2001. Tog mig så sammen
til at tage fotoet op igen her først på året, med for mig overraskende gode
resultater i klubkonkurrencerne. Havde osse personlig succes i Odense
Fotomarathon i år, hvor det blev til en 7. plads...

Har så "luret" med her på listen en månedstid inden jeg tog mig sammen til
at poste...

Varme hilsner til alle der kigger med på min side...

Erling...

Fra : Gert Kethmer

Dato : 16-07-01 13:42

Wow!

Hvad er det blå lys på mange af dine billeder lavet med?

Gert

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 16-07-01 13:49

Hej Gert...

Såmænd en lille lommeting med blå lysdiode, som jeg har "painted" motivet
med, eller tegnet i luften med.

Fra : Kasper

Dato : 16-07-01 14:03

"Erling C. Hollmann Bærbar" skrev d. 16-07-01 13:49 dette indlæg :
> Hej Gert...
>
> Såmænd en lille lommeting med blå lysdiode, som jeg har "painted"
> [...]

Hæ,

Du nåede lige at overhale mig indenom med dit spørgsmål, jeg syntes
nemlig til forveksling, at det lignede en ASP Sapphire lygte....skal
også ud og lege med min nu....det blå lys giver en virkelig god effekt i
billederne...

Til de uindviede kan det oplyses, at lygten med livstidsgaranti på diode
og batteri købes for kr. 200 hos Spejdersport/Intersport.

Mvh,

Kasper

http://www.kandu.dk/

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 16-07-01 14:05
Fra : Søren Blom

Dato : 16-07-01 20:33

Som alle andre HAR sagt, så er det noget vældige flotte billeder du viser.
Men omkring designet af din side, så syndes jeg personligt at du har et
efterslæb.
Selv bruger jeg det med at billedet åbner i et nyt vindue, se evt.
http://blom.dk under galleri, for det som jeg syndes du skulle bruge, er en
"Luk dette vindue" knap ol. i det vindue hvor du viser dit billede.
Personligt syndes jeg det er noget så træls at skulle lukke vinduet ved at
lukke det på X i højre hjørne.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 17-07-01 08:37

Hej og tak for bemærkningerne...

Der dog een ting der undrer mig: er jeg den eneste der lukker vinduer med
ALT F4 ?

Erling...

Fra : Michael

Dato : 17-07-01 10:02

In article <yZR47.47$XK6.8912@news.get2net.dk>, erling@novavision.dk
says...
> Hej og tak for bemærkningerne...
>
> Der dog een ting der undrer mig: er jeg den eneste der lukker vinduer med
> ALT F4 ?

Nej langt fra. Enten bruger jeg Alt+F4, eller der lille kryds. Jeg kan
ikke fordrage at skulle fedte rundt i et vindue efter en Luk knap, som
altid ser forskellig ud. Krydset og Alt+F4 ved jeg hvor er og skal ikke
lede efter det.

- Michael

Fra : Erik Aalund

Dato : 17-07-01 10:54

Måske....jeg bruger ALT+F4 til at afslutte et program med.
For at lukke et windue, uden at afslutte et program, bruger jeg Ctrl+w.

--
Erik Aalund
Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 17-07-01 11:53

In article <3b5409fc$0$930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
aalund@esenet.dk says...
> Måske....jeg bruger ALT+F4 til at afslutte et program med.
> For at lukke et windue, uden at afslutte et program, bruger jeg Ctrl+w.

ctrl+w eller ctrl+F4 hvis det er MDI programmer. Programmer som åbner
flere udgaver af sig selv som fx. internet explorer kan fint benytte
ALT+F4, omend man også kan bruge CTRL+W.

- Michael

Fra : Lyrik

Dato : 16-07-01 22:56

"Erling C. Hollmann Bærbar" <erling@novavision.dk> wrote in message
> Hej alle...
>
> Jeg er ny på listen; og vil gerne have lidt kritik.
> Se min seneste produktion på
>
> www.hollmann.dk/foto
>
> Hilsen Erling
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tak for synet. Det er i den professionelle stilistiske klasse. Kompositorisk
er billederne meget smukke.
Men indholdsmæssigt har jeg det lidt svært med at tolke budskabet. Bortset
fra "Boredom."

Hilsen
Jens

Fra : ab

Dato : 17-07-01 09:00

Ja, lige netop Jens´s bemærkning om billedernes komposition kunne måske
sætte gang i en debat ? - Jeg har oplevelsen til gode, for jeg mener absolut
ikke at der i billederne er nogen form for bevidst komposition. Tvært imod
fremstå resultatet for mig som rene registreringer fra en (sikkert god)
ferie. Hvor slår den bevidste komposition igennem ?

Med de gode motiver (det er der for øvrigt næsten alle steder) skulle det jo
netop være oplagt at vælge noget ud, der fanger øjet. I de fleste tilfælde
er det jo ikke til at se, hvorfor det lige netop er på det pågældende sted,
at der er blevet trykket på udløseren. Hverken motivvalg, linier i
billedfladen eller andet giver nogen synlig begrundelse.

MVH ab

-------------------

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 18-07-01 09:21

> [...]

> at der er blevet trykket på udløseren. Hverken motivvalg, linier i
> billedfladen eller andet giver nogen synlig begrundelse.

Her må jeg lige protestere en gang - hvordan du lige kan få det til at ligne
feriefotos er mig lidt af en gåde. Rent faktisk er der kun 2 af billederne
der er taget på ferie: nordkap og loevinder. Resten er dels taget på en
minifotorally afholdt i vores fotoklub (Odense Fotografiske Amatørklub)
eller produceret til deltagelse i klubkonkurrencen/emneaftener. Min
fejltagelse er måske gjort deri, at jeg har "smidt" for mange billeder ud
til offentlig beskuelse på een gang. Beskuerne kan måske ikke kapere den
store mængde information på samme tid! I øvrigt kan jeg da fortælle at det
første billede (energi1) var blandt de antagne billeder på den netop
afholdte Nationale i SDF - regi. En konkurrence hvor dommerne skulle vælge
ud blandt ca. 650 farvebilleder, så nogen kvalitet må der da være...

Erling

Fra : Kim Østrup

Dato : 17-07-01 22:20

Hej Erling og I andre

Tråden her viser at vi har et lille problem i gruppen. Vi mangler jo et
rigtig sted til at stille billeder til kritik. Når man som du har gjort
henviser til sin hjemmeside får man en masse gode og mindre gode råd
omkring html (ret OT i gruppen) - og kun nogle få overfladiske generelle
komentarer til det det egentlig skulle dreje sig om - nemlig billeder.

Jeg vil prøve at undlade at komme med alt for mange generelle
bemærkninger - men blot sige, at der er flere spændende motiver med i
din udstilling, og at jeg da meget gerne vil give mit besyv med en anden
gang, hvis du laver henvisning til et billede af gangen

Mvh

Kim

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 18-07-01 09:26

> [...]
> omkring html (ret OT i gruppen) - og kun nogle få overfladiske generelle
> komentarer til det det egentlig skulle dreje sig om - nemlig billeder.

Enig - jeg ville netop ikke have en kritik af min hjemmeside - så ville jeg
have poste i en anden gruppe; men derimod af mine billeder på siden. Måske
skal vi til at poste billederne på dk.binaer i stedet ?

> [...]
> din udstilling, og at jeg da meget gerne vil give mit besyv med en anden
> gang, hvis du laver henvisning til et billede af gangen

Det vil jeg gøre fremover - så bliver det osse nemmere at gennemskue hvilke
billeder der bliver henvist til.

Mvh Erling

Fra : emj

Dato : 18-07-01 11:04

Kim Østrup skrev i <M%157.301$XK6.34008@news.get2net.dk>:

> [...]
>rigtig sted til at stille billeder til kritik. Når man som du har gjort
>henviser til sin hjemmeside får man en masse gode og mindre gode råd
Man kan jo bare lægge linket til billedet i stedet for til hjemmesien.

Eks. Erling kunne blot skrive
http://www.hollmann.dk/stills/foto/traestub.jpg
http://www.hollmann.dk/stills/foto/grundformer2.jpg

osv alt efter hvilket billede han vil vise os.
Jeg gider ikke selv sidde og stirre mig blind på
http://www.hollmann.dk/foto/ , hvor jeg rent faktisk ikke kan se en
skid på de små formørkede tumber og hurtigt opgiver, hvis jeg ikke er
utrolig nysgerrig.
Hilsen emj

--
- www.enterpol.dk/foto/
- få prøveabonnement på

Fra : ab

Dato : 18-07-01 10:36

Ja, det var måske den lange diskussion vi fik om komposition ?

Erling, du henviste til din hjemmeside og på denne fandt jeg kun en del
billeder fra diverse ferier / rejser bl.a. fra Kenya (der har du formentlig
ikke været med en fotoklub ?) - Disse billeder har jeg forholdt mig til og
med mit kendskab til SDF kan jeg dårligt tro, at du er blevet fremhævet for
disse resultater ?

>klip<
Her må jeg lige protestere en gang - hvordan du lige kan få det til at ligne
feriefotos er mig lidt af en gåde. Rent faktisk er der kun ....
>klap<

Jeg fatter ikke noget af din mail (energi ?) og har ingen problemer med at
kapere store mængder billeder - er de for kedelige / intetsigende stopper
jeg.

MVH ab

Fra : Michael

Dato : 19-07-01 10:07

In article <3b5600cb$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
abc_ab@image.dk says...
> [...]
> kapere store mængder billeder - er de for kedelige / intetsigende stopper

Jeg ved ikke om du ser en side end alle vi andre, men jeg kan heller
ikke se hvordan du overhovedet kommer frem til noget med ferie billeder.
Det der er på den side er billeder af en rulletrappe, snoede rødder fra
en skov, en rutebil station, et tog der drøner forbi på en perron, store
bolte, et cykelstativ og en masse andre BY billeder. Ingen af de
billeder signalere noget der overhovedet tyder på ferie.

Så mon ikke "problemet" er at du er gået ind på www.hollmann.dk istedet
for det link som blev givet, og du derfor snakker om nogle HELT andre
billeder.

- Michael

Fra : Erling C. Hollmann B~

Dato : 19-07-01 10:41

Hej...

Som Michael allerede har gjort opmærksom på er du nok røget forkert i byen,
og er gået ind på den lidt mere "mainstream" del af min hjemmeside.
Billederne der skal mere ses som illustrationer til artiklerne og slet ikke
som noget kreativt bud fra min side - så nu forstår jeg bedre dine
indvendelser... :)

> [...]
> med mit kendskab til SDF kan jeg dårligt tro, at du er blevet fremhævet

Det samme her...

> Jeg fatter ikke noget af din mail (energi ?) og har ingen problemer med at
> kapere store mængder billeder - er de for kedelige / intetsigende stopper
> jeg.

Hilsen Erling...