Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ændring af oprettelsesdato (og filnav
Fra : Søren Friberg

Dato : 02-03-08 10:18

Hej gruppe!
Ved et uheld har jeg ca. 1600 billeder, hvor kammeraet var indstillet
med en forkert dato og som følge heraf har samtlige billeder en forkert
oprettelsesdato. Dog således at fejlen selvsagt er systematisk. Nogen
der har kendskab til hvordan jeg kan udskifte den forkerte dato med den
rigtige. Jeg har bl.a Lightroom til rådighed men ved ikke hvad jeg kan
gøre her. På forhånd tak.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Niels Jespersen

Dato : 02-03-08 10:27

Søren Friberg skrev:
> [...]
> der har kendskab til hvordan jeg kan udskifte den forkerte dato med den
> rigtige. Jeg har bl.a Lightroom til rådighed men ved ikke hvad jeg kan

Google efter jhead.

/Niels

Fra : Søren Friberg

Dato : 02-03-08 11:46

Niels Jespersen skrev:

> Google efter jhead.

Tak, ja det virker fint på jpg, men glemte at skrive at det
hovedsageligt er nef (raw) filer

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Søren Blom

Dato : 02-03-08 13:27

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev

> Tak, ja det virker fint på jpg, men glemte at skrive at det hovedsageligt
> er nef (raw) filer

Prøv at kik på ACDSee, nyeste version kan også håndtere RAW filer.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk