Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sorte billeder på flashkort
Fra : Thomsen

Dato : 26-02-08 17:55

Hej
Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
billeder på displayet og flashkortet.
Hvad kan der være galt?

mvh Ole

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-02-08 18:07

"Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
> billeder på displayet og flashkortet.
> Hvad kan der være galt?

Har du taget dækslet af objektivet?

Undskyld, jeg kunne ikke lade være

Prøv at sætte kameraet tilbage i "fabriksindstilling", og måske hjælper det
at tage batteriet ud et kort stykke tid, hvem ved!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Thomsen

Dato : 26-02-08 19:38

> Har du taget dækslet af objektivet?
>

> Undskyld, jeg kunne ikke lade være

Ja, den måtte jo komme

> Prøv at sætte kameraet tilbage i "fabriksindstilling", og måske hjælper
> det at tage batteriet ud et kort stykke tid, hvem ved!

Min svoger har kameraet lige pt. og melder snarligt tilbage vedr. tilstand
ved fabriksindstillinger.

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 26-02-08 23:32

> [...]
>
> Prøv at sætte kameraet tilbage i "fabriksindstilling", og måske hjælper
> det at tage batteriet ud et kort stykke tid, hvem ved!

Tak for tilbagemeldningen.
Men der er vist ikke noget der hjælper, så svoger og mig skal vist ud og
finde kamera.

mvh Ole

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-02-08 18:33

On Tue, 26 Feb 2008 17:54:54 +0100, "Thomsen"
<othomsen@gmmmail.com> wrote:

>Hej
>Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
>billeder på displayet og flashkortet.
>Hvad kan der være galt?
>
>mvh Ole

Lyser den lille lampe grønt, når du tænder ?
skyder den linsen frem ?
afdækker den linsen ? der er indbygget dæksel
mvh Ebbe

Fra : Thomsen

Dato : 26-02-08 19:35

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Lyser den lille lampe grønt, når du tænder ?
> skyder den linsen frem ?
> afdækker den linsen ? der er indbygget dæksel
> mvh Ebbe

Ja, alt er normalt, bortset fera de sorte billeder.

mvh Ole

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-02-08 20:03

On Tue, 26 Feb 2008 19:35:00 +0100, "Thomsen"
<othomsen@gmmmail.com> wrote:
Klip

>Ja, alt er normalt, bortset fera de sorte billeder.
>
>mvh Ole

Så står jeg af, men det lyder alvorligt, når der ikke er billede
på skærmen, må det være elektronikken.
mvh Ebbe

Fra : Thomsen

Dato : 26-02-08 23:29

> Så står jeg af, men det lyder alvorligt, når der ikke er billede
> på skærmen, må det være elektronikken.
> mvh Ebbe

Ja, der kræver nok en indkøbstur.
Men tak for tilbagemeldningen.

mvh Ole

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-02-08 19:34

> [...]
> Hej
> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte

CCD fejl.

Har sendt 3-4 stykker A60, A70 og A75 (vist?) ind bare i løbet af i år,
maaange sidste år.. De fleste har fået skiftet sensoren, en enkelt Ixus II
er kommet tilbage som et Ixus 70.

Fra : Thomsen

Dato : 26-02-08 23:33

> [...]
> maaange sidste år.. De fleste har fået skiftet sensoren, en enkelt Ixus II

Tak for svaret.
Den ryger i skraldespanden.

mvh Ole

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-02-08 00:15

Thomsen wrote:

> Den ryger i skraldespanden.

NEJ !!!

Det sendes til elektronik skrot

Bo //

Fra : Thomsen

Dato : 27-02-08 01:10

> NEJ !!!
>
> Det sendes til elektronik skrot
>
> Bo //

Hvordan gør man det?

mvh Ole

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-02-08 11:18

Thomsen wrote:

> Hvordan gør man det?

nærmeste genbrugsplads tager imod dem. Der er faktisk mange "spændnde"
stoffer i den slags affalt, og det er rigtigt mange ton, der bliver
"smidt væk" hvart år.

Bo //

Fra : Thomsen

Dato : 28-02-08 01:06

> nærmeste genbrugsplads tager imod dem. Der er faktisk mange "spændnde"
> stoffer i den slags affalt, og det er rigtigt mange ton, der bliver "smidt
> væk" hvart år.

Tænkte lige at det var noget specielt da du sagde "sendes", men du har ret
i, at det er en god ting at tage en tur til genbrugspladsen.

mvh Ole

Fra : Robert Piil

Dato : 27-02-08 01:11

Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote in news:47c49d5a$0$5033$ba624c82
@nntp06.dk.telia.net:

> NEJ !!!
>
> Det sendes til elektronik skrot

Selvom garantien var udløbet på mine forældres Sony DSC-T1, fik de det
repareret pr kulance, endda gennem en anden forhandler end de havde købt
ved - og i et andet land.

Det er altså værd at prøve at gå en i en fotoforretning, og høre om det er
en kendt fejl ved kameraet, som rettes uden beregning.

....jeg ved godt at det ikke er alle producenter, der er lige så
servicemindede som Sony åbenbart er.

Robert Piil

Fra : Thomsen

Dato : 27-02-08 01:16

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en kendt fejl ved kameraet, som rettes uden beregning.
>
> ...jeg ved godt at det ikke er alle producenter, der er lige så

Det er rigtig nok, men jeg tror også der er behov for nyt i det hele taget.

mvh Ole

Fra : Anders

Dato : 27-02-08 13:58

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> NEJ !!!
>
> Det sendes til elektronik skrot

NEJ!!!
Det skal bare sendes ind som værende CCD fejl. Hvis det er den fejl så laver
de det uden beregning, ligegyldigt alderen på kameraet.
Jeg har lige fået et "Ixus II" hjem fra rep her for 2 timer siden, og de har
af en eller anden grund valgt at udskifte det til en nyere Ixus model! Så
jeg ville da helt klart prøve at sende det ind.. Spørg evt. CAV om en aftale
om, at hvis det ikke er CCD fejl, så kan de beholde kameraet og bruge til
reservedele, i stedet for at du får en regning på 1 times arbejde..

Mvh Anders

Fra : Morten

Dato : 29-02-08 15:28

"Anders Houmark"

> Har sendt 3-4 stykker A60, A70 og A75 (vist?) ind bare i løbet af i år,
> maaange sidste år.. De fleste har fået skiftet sensoren, en enkelt Ixus II
> er kommet tilbage som et Ixus 70.

Det er nemlig rigtigt. Er men i tvivl, kan man jo tjekke Canon's hjemmeside.
Mener også A95 er omfattet + et par stykker til. Men det er en helt speciel
fejl ved CCD'en, som de åbenbart er rimeligt flove over. Det lyder dog ikke
som tilfældet her, for fejlen udmynter sig typisk i "sjove" farver og
striber i billederne, ikke totalt mørke billeder.

Men er det tilfældet er det jo bare dejligt. Skal der betales for rep, så
vil jeg også klart sige, til genbrug med kameraet og købe et nyt :) Alene
prisen for en tekniker i 30 minutter (vist lige optimistisk nok, dertil
kommer materialer) kan snildt betale et nyt kamera der tager bedre
billeder - eller giv det samme som for A70'eren i sin tid og få noget langt
bedre ;)

Mvh
Morten

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-02-08 20:40

"Morten" <hifi_centret@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyder dog ikke som tilfældet her, for fejlen udmynter sig typisk i "sjove"
> farver og striber i billederne, ikke totalt mørke billeder.

Fejlen kan både vise sig som streger ned over billedet, og masser af vilde
farver, sikkert som om kameraet er på LSD.. Det kan også være helt sort.
Det ser forskelligt ud..

Canon har en liste her:
http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseaction=image-phenomena_notice

Fra : Brian Lund

Dato : 27-02-08 08:07

> Hej
> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
> billeder på displayet og flashkortet.
> Hvad kan der være galt?

Virker live-view? Hvis ikke så er det nok lukkeren! - Uanset hvad kan det
helt sikkert ikke betale sig at få det repareret.

Brian

Fra : Thomsen

Dato : 27-02-08 14:34

> Virker live-view? Hvis ikke så er det nok lukkeren! - Uanset hvad kan det
> helt sikkert ikke betale sig at få det repareret.
>

> Brian

Nu sidder jeg ikke lige med kameraet, men jeg mener at live-view fungere.
Og ja, hvis det er noget rep der skal betales for, er jeg også ret sikker på
det ikke kan betale sig.

mvh Ole