Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
noget nyt..??
Fra : tranebær

Dato : 20-02-08 07:53

Hej Gr.

Er der nogen her der har hørt "rygtebørsen" for nyelig..?? Sidst på
året sidste år, var der, så vidt jeg husker, noget fremme om
opdatering af Canon EOS 5D, siden har der været helt stille, eller er
det bare mig der har overset noget. Er der nogen her der ved, om der
er opdateringer på vej omkring Canon's EOS kameraer.??

Mvh
JA

Fra : Gert Medom

Dato : 20-02-08 20:18

tranebær skrev:
> [...]
> det bare mig der har overset noget. Er der nogen her der ved, om der
> er opdateringer på vej omkring Canon's EOS kameraer.??

Det kan siges helt sikkert at der er opdateringer på vej. ude i
horisonten er der fyldt af dem

5D blev ikke opdateret i januar, da Canopn lancerede nye modeller. Nu må
vi se til september om der sker noget nyt....

Gert Medom Madsen
Hjemmeside: http://www.Gertmedom.net
Foto: http://www.dpreview.com

Fra : Søren Friberg

Dato : 20-02-08 22:16

tranebær skrev:

> opdatering af Canon EOS 5D,

Man må vist klare sig med Canon EOS 1Ds Mark III med 21.1 megapixels
eller Pentax K20D til kun 9995 kr med 14,6 Mpixels. Hvor mange er der
egentlig brug for. Synes sådan set at mine 6,1 Mp virker tilstrækkelig
for mig

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Mogens Hansen

Dato : 20-02-08 23:15

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Pentax K20D til kun 9995 kr med 14,6 Mpixels. Hvor mange er der egentlig
> brug for.

Den væsentligste egenskab ved 5D er ikke primært antal megapixel, men
kvaliteten af hver pixel. Den stammer fra størrelsen af sensoren. Der er en
klar sammenhæng mellem sensorstørrelse og kvalitet. Det ses også i den test
af Olympus E-3 som netop er offentliggjort på DPreview
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse3/page34.asp

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-02-08 23:19

Søren Friberg <hushovmesterenfjern@msn.com> skrev :

>Pentax K20D til kun 9995 kr med 14,6 Mpixels

Det er jo ikke full frame.
--
Kerim

Fra : Søren Friberg

Dato : 21-02-08 09:26

Kerim Ellentoft skrev:

> Det er jo ikke full frame.

Jo, det ved jeg godt, men under et ufriligt ophold i Athens lufthavn på
30 timer læste jeg test af både Pentax en og Canonen og blev noget
imponeret. Forøvrigt læste jeg også at Canon netop var ventet at
præsentere det der efterspørges men at det blev udsat. Kan ikke lige
finde det igen.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : tranebær

Dato : 20-02-08 14:20

On 20 Feb., 20:18, Gert Medom <Gert.Me...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
>
> 5D blev ikke opdateret i januar, da Canopn lancerede nye modeller. Nu må
> vi se til september om der sker noget nyt....

Det vil jeg se frem til, horisonten, når jeg en dag skal skifte det
kamera jeg går i ovejelser om nu.
Det var lige netop det, med 5Deren, jeg lurede på, men jeg kunne ikke
huske, hvad der skulle ske, hvornår!!
Tak for hjælpen.

Mvh
JA

Fra : Brian Lund

Dato : 20-02-08 22:32

> Det vil jeg se frem til, horisonten, når jeg en dag skal skifte det
> kamera jeg går i ovejelser om nu.
> Det var lige netop det, med 5Deren, jeg lurede på, men jeg kunne ikke
> huske, hvad der skulle ske, hvornår!!

Læg mærke til at Gert skriver nu må vi se OM der sker noget nyt! Det er
langt fra sikkert at der kommer en afløser til 5D, overhovedet...

Jeg går da også selv og håber for jeg kunne godt tænke mig både fullframe og
højere FPS (end mit 350D) og lige nu er det jo enten eller i dét prisleje
(40D vs. 5D).

Brian