Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
eos40D vs. D300
Fra : ___P.Sir

Dato : 19-02-08 13:13

Overvejer disse to mod hinanden - og havde dem begge i hånden forleden. Men
det overraskede mig, at EOS 40D`s store LCD skærm ligger som den gør. Man
kan jo ikke undgå at sætte venstre hånds tommelfinger direkte på skærmen,
når man holder kameraet op - kan man? Hvorimod på Nikon´en der er lidt
plads - omend ikke meget - til fingrene...Synspunkter på dette?
Søren

Fra : HCS [4000]

Dato : 19-02-08 14:07

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmen, når man holder kameraet op - kan man? Hvorimod på Nikon´en der er
> lidt plads - omend ikke meget - til fingrene...Synspunkter på dette?

Venstre hånd har man da på objektivet.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-02-08 14:52

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> "___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Venstre hånd har man da på objektivet.

Ja det har man da, det er ikke et kompact kamera. Men det er måske dit
første DSLR.
Hvis man har begge hænder på huset kan man ikke holde det ordentligt, højre
hånd på hus og venstre på
objektivet, så har man styr på det.

Mvh
Kurt

Fra : Brian Lund

Dato : 19-02-08 16:39

> [...]
> skærmen, når man holder kameraet op - kan man? Hvorimod på Nikon´en der er
> lidt plads - omend ikke meget - til fingrene...Synspunkter på dette?

Nu har jeg kun haft fingrene i et 40D en gang, men uanset, medmindre man
bruger et meget småt objektiv ja så har man altså venstre hånd på
objektivet!

Men "og hvad så" om man har sin hånd på skærmen? Den kan godt tåle det! ;)

Brian

Fra : AON

Dato : 19-02-08 18:03

> [...]
> skærmen, når man holder kameraet op - kan man? Hvorimod på Nikon´en der er
> lidt plads - omend ikke meget - til fingrene...Synspunkter på dette?
Da du har haft begge i hånden er det vel det kamera du bedst synes om du
vælger

Og LCD skærmen bliver fedtet, men det klarer en klud hurtigt derefter

--
AON
http://photosbyanders.fotopic.net/

Fra : ___P.Sir

Dato : 19-02-08 18:35

"AON" <oz3aap@tele2.dk> skrev i en meddelelse

> "___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Da du har haft begge i hånden er det vel det kamera du bedst synes om du
> vælger

Det er da rigtigt. Følte det bare umiddelbart som om den store skærm var
lidt i vejen..men sikkert manglende erfaring med den type kameraer fra min
side.
Kommer også lidt an på hvad tilbud jeg kan få rystet ud af forhandleren (det
bliver i USA næste uge)
søren

Fra : AON

Dato : 19-02-08 19:45

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-02-08 08:47

> [...]
> skærmen, når man holder kameraet op - kan man? Hvorimod på Nikon´en der er
> lidt plads - omend ikke meget - til fingrene...Synspunkter på dette?

Bøvs.