Hjælp... min Outlook nægter at åbne...
Fra : Frede Utzon

Dato : 16-07-01 12:10

Hej med jer...

Jeg ved nu snart ikke, hvad jeg skal stille op.

Jeg benytter Outlook 2000 og har det problem, at programmet ikke
åbner. Når jeg dobbeltklikker på genvejen for Outlook, kommer ganske
vidst opstartsbilledet, men det er også det hele....

Hvad kan der være galt?

Jeg er logget på en Microsoft Exchange-server via et lokalt netværk
(router), men administrator mener ikke, at problemet ligger på
serveren.

Jeg har både "repareret", af- og geninstalleret Office 2000, men
ligemeget hjælper det.

Jeg har prøvet at højreklikke ikonet og ændre egenskaberne for
serveren samt at fjerne den helt, inkl. adressekartotek etc.... men
selve Outlook vil stadig ikke åbne.

Med mit emailtjek-program (Email-Notifier) kan jeg dog godt se, at der
er kommet post....... jeg kan bare ikke få åbnet Outlook, så jeg kan
læse dem....

Gode råd er meget velkomne.

Hilsen

Frederik

Fra : pre

Dato : 16-07-01 16:43

1: Tiscali har en Webmail hvor du kan læse posten.
2: Her et par alternative veje til at starte Outlook:

Fra en internetside klik mail og vælg at sende siden f. eks. til dig selv.

I Word, skriv lidt og klik på mail-ikonet.

Lav en genvej på skrivebordet, højreklik og marker den linie, der indeholder
stien til Outlook.exe. Kopier linien til Start/Kør og prøv evt. om den
virker som den er.

Tilføj et mellemrum og Outlook:Contacts. Det skulle starte i Contacts
folderen

Der er flere muligheder, så bli´r de mere barske men kom gerne igen.

pre

Fra : Søren Blom

Dato : 16-07-01 20:15

> "Frede Utzon" <fredeutzon@hotmail.com> wrote in message

Jeg har oplevet det samme og oplever det, hvis dyret her går ned med et hult
drøm imens at Outlook 2000 var åben (hvilket det altid er).
Men når jeg så prøver at åbne Outlook igen efter sådan et nedbrud, så kan
jeg også opleve at kun opstartsbilledet kommer frem og maskinen nærmest går
i stå, men efter et minut eller tre, så starter Outlook alligevel op og så
virker det fint igen.

Så det korte og det lange, har du prøvet at starte det op og så give det
noget tid inden at du opgiver?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Frederik Utzon

Dato : 17-07-01 23:05

Tak for jeres svar...

Jeg valgte at formatere hele skidtet og starte op på en frisk.....

Nu virker Outlook fint igen - bortset fra een ting......

Jeg kan ikke få min mappe "Kontaktpersoner" med i mit adressekartotek.

Jeg kan simpelthen ikke sætte flueben i egenskaben "Vis denne mappe
som adressekartotek for Outlook" på fanen "Adressekartotek for
Outlook" i egenskaberne for min mappe "Kontakter".... Der er gråt og
atter gråt....

Jeg vil jo gerne have mine kontakter (emailadresser) til at kunne
bruges i mit adressekartotek....

Hvad kan jeg gøre?

P.S. Jeg er logget på en Microsoft Exchange-server via et lokalt
netværk (router) - kan problemet ligge på vores main-server?

Fra : pre

Dato : 18-07-01 18:17

Mon ikke du er kommet til at vælge C/W Mode. Se I Hjælpemenuen under "Om
Outlook"

pre

Fra : Frederik Utzon

Dato : 19-07-01 07:37

Hej igen

Problemet er løst.

Jeg havde simpelthen ikke oprettet funktionen Adressekartotek under
Tjenester.

Mvh

Frederik