Westi Spørgsmål om avl
Fra : LejfM

Dato : 03-03-08 14:40

Hej ...
Vi er rimelige nye indenfor racehunde.. men vi har fået en Westi,en tæve,
der er stambogsført i Tyskland... ja det er en tysker.. .. hvis nu vi
ønsker at få hende paret om et års tid eller to ( de skal vel være to tre
år) hvad kræver det så?
Avlsgodkendelse.. hvordan. ?
skal man ha hunden overført til DKK ? og kan man det ?

LejfM

Fra : jopa

Dato : 03-03-08 14:46

"LejfM" <lejfm@hotmail.com> skrev

> [...]
> år) hvad kræver det så?
> Avlsgodkendelse.. hvordan. ?
> skal man ha hunden overført til DKK ? og kan man det ?

Prøv at se indlæg fra den 2 om køkkenbordsavl.
Der findes sikkert en Westi klub i DK hvor du kan få konkrete svar på hvad
der kræves.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : C.H

Dato : 03-03-08 16:19

"LejfM" <lejfm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> år) hvad kræver det så?
> Avlsgodkendelse.. hvordan. ?
> skal man ha hunden overført til DKK ? og kan man det ?

Hvis hunden er stambogsført under en klub i Tyskland, der er under FCI, så
kan man uden større problemer overføre til DKK.
Og herfra er det "bare" at få hunden avlsgodkendt...
Finder også gerne et link til westier...:
http://dansk-kennel-klub.dk/0/698

Der finder du avlsrestriktionerne og krav til avlsgodkendelse...

Connie

Fra : LejfM

Dato : 03-03-08 21:19

> [...]
> Finder også gerne et link til westier...:
> http://dansk-kennel-klub.dk/0/698
>
> Der finder du avlsrestriktionerne og krav til avlsgodkendelse...

Jo det er meget fint, men jeg er ikke blevet meget klogere af det ... hvor
finder man den nærmeste hunde udstilling med Westier representeret ?
Så man kan få bedømmelsen god.. og så i sønderjylland ??

Så vidt jeg kan se er der ikke nogen udstilling ( bedømmelse ) her i
Sønderjylland før i August i Vejen.. kan det passe ??

LejfM

Fra : JB

Dato : 04-03-08 13:12

> [...]
>
> Så vidt jeg kan se er der ikke nogen udstilling ( bedømmelse ) her i
> Sønderjylland før i August i Vejen.. kan det passe ??

Du kan finde svarene på DKKs hjemmeside, også om det er muligt at få din
hund omregistreret til DKK. Men der er flere regler, der skal være
overholdt.
Prøv evt. at ringe til DKK.
Det er blevet mere kompliceret at importere hunde, end det har været. Det er
på gr. af den øgede import til hundehandlere.

Hilsen
Jytte

Fra : LejfM

Dato : 04-03-08 13:22

> [...]
> Det er blevet mere kompliceret at importere hunde, end det har været. Det
> er på gr. af den øgede import til hundehandlere.

Nu er hunden købt i DK, men blot med en tysk stamtavle.
men er der ikke nogen der ved hvornår og hvor der er en udstilling... bare
for at prøve at se en sådan ?

LejfM

Fra : JB

Dato : 04-03-08 13:46

> Nu er hunden købt i DK, men blot med en tysk stamtavle.
> men er der ikke nogen der ved hvornår og hvor der er en udstilling... bare
> [...]

Se under udstillinger.

Hilsen
Jytte

Fra : Anette

Dato : 04-03-08 18:18

LejfM wrote:
> Nu er hunden købt i DK, men blot med en tysk stamtavle.
> men er der ikke nogen der ved hvornår og hvor der er en udstilling...
> bare for at prøve at se en sådan ?

Terrier-udstilling eller bare en eller anden hundeudstilling?
Hvis bare en eller anden, afholder Klubben for hyrde-, kvæg- og gårdhunde
udstilling, sammen emd Dansk Schapendoes klub udstilling i Strib på Fyn
d.30 i denne måned

http://www.khkg.dk/Khkg/index.asp

Det ville være rart om DDK havde en samlet oversigt over samtlige
udstillinger i landet - altså hvor specialklubbernes udstillinger også stod.
Det er foreslået, lige som vi er en del der godt kunne bruge en "begynder i
udstilling-guide" i pixiudgave på hjemmesiden, men det gad de ikke lige
svare på

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 04-03-08 13:22

"LejfM" <lejfm@hotmail.com> skrev

> Jo det er meget fint, men jeg er ikke blevet meget klogere af det ...

Nu er det jo almindelige dødelige der sidder herinde og ikke har alle svar,
så mon ikke du får klar besked ved henvendelse til DKK eller Westie klubben

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : pwh

Dato : 04-03-08 18:46

jopa, skrev:
> "LejfM" <lejfm@hotmail.com> skrev

> Nu er det jo almindelige dødelige der sidder herinde og ikke har alle
> svar,

Tal for dig selv

/Jens