Taletid i Tyskland
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-07-01 09:56

Hej...

Vi er to par der skal på bilferie i Tyskland - for at kunne få fat på
hinanden dernede, vil vi købe to tyske taletids-startsæt a la TDC Mobiltid.

Er der nogen der har erfaringer med tyske taletidskort - kan man f.eks. få
dem tæt på grænsen, evt. på en benzinstation, hvilke er billigst/bedst osv?

Var der forøvrigt ikke noget med, at det snart skulle kunne lade sig gøre at
slippe for at betale dobbelt udenlandstakst mellem to danske mobiltelefoner
der befinder sig f.eks. Hannover samtidigt? Teknikken hertil skulle da vist
være på plads??

/Jørgen Hansen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-07-01 14:36

"Jørgen Hansen" <j.f.hansen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

f.eks. få
> dem tæt på grænsen, evt. på en benzinstation, hvilke er

Jeg bruger selv Viag Interkom, og deres taletidsprodukt hedder LOOP.
Det er et net der ikke dækker hele Tyskland, men der er indenlandsk
roaming med det landsdækkende net, D1. I modsætning til de danske
ikke-landsdækkende operatører, betaler kunden ikke ekstra når
D1-nettet benyttes frem for Viag Interkoms eget net.
Minutpriserne er ma-fre kl. 8-18 DM 1,69 (1), ma-fre 18-8 DM 0,69 (2)
og i weekenden fre kl. 18 til mandag kl.8 er minuttaksten kun DM 0,15
(3).

(1)Prisen på DM 1,69 gælder til alle tyske net, undtagen til eget net
hvor minutprisen kun er DM 0,69
(2)Prisen på DM 0,69 gælder til alle tyske net, undtagen til eget net
hvor minutprisen kun er DM 0,39
(3)Prisen på DM 0,15 gælder kun til det tyske fastnet. Til fremmede
mobilnet er taksten DM 0,69 og til eget net er minutprisen DM 0,39

Det der gør at jeg har Valgt Viag Interkom er at deres billigtid
begynder allerede kl. 18 mod de andre selskabers først kl. 20. Desuden
gælder den billige weekendtakst fra fre. kl. 18 til ma. kl. 8, mod
eksempelvis fra fre. kl. 20 til søndag kl. 24 hos udbyderen D2.

Jeg véd ikke hvad et startsæt koster, men taletid er gyldigt i ét år
og hveropladning forlænger med ét år fra opladningstidspunktet. Man
kan oplade med "kun" DM 25 hos Viag Interkom, mod minimum for DM 50
hos de øvrige udbydere.

> [...]
mobiltelefoner
> der befinder sig f.eks. Hannover samtidigt? Teknikken hertil skulle

Det har vist lange udsigter, mobilselskaberne tjener vist alt for godt
til, at der bliver ændret på den praksis.

Claus

Fra : rainer schoebe

Dato : 17-07-01 12:30

Claus E Beyer <cebeyer@hotmail.com> wrote:
> [...]
> og hveropladning forlænger med ét år fra opladningstidspunktet. Man
> kan oplade med "kun" DM 25 hos Viag Interkom, mod minimum for DM 50

imidlertid er det muligt at få dm 25-skrabbekort for alle taletidskort
i tyskland (måske undtagen callya af d2vodafone).

her er de officielle priser for en startpakke:
loop af viag interkom: dm 55,-- med dm 25,-- taletid
free & easy af e-plus: dm 77,-- med dm 25,-- taletid
xtra af t-mobile: dm 77,-- med dm 25,-- taletid
callya af d2vodafone: dm 99,50 med dm 50,-- taletid
--
rainer schoebe
@mail: rainer.schoebe@web.de

Fra : søren poulsen

Dato : 16-07-01 16:48

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer med tyske taletidskort - kan man f.eks. få
> dem tæt på grænsen, evt. på en benzinstation, hvilke er billigst/bedst

en af mine kollegaer har brugt tysktaletid og jeg mener at det virker fint
har set hos en grænse shop at de forhandler taletidskort (poetzsch
industriweg 40 Harrislee)

--Mvh
søren poulsen
smeden32@mail.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 16-07-01 21:31

> [...]
mobiltelefoner
> der befinder sig f.eks. Hannover samtidigt? Teknikken hertil skulle da

Man kan hæve med sit dankort i Nordea/unibank fillialer i hele norden uden
at betale udenlandasgebyr.

Hvorfor kan man så ikke koble sig til orange's net i udlandet uden at betale
roaming, hvis man er orange.dk kunde?

Mon det ikke kommer med tiden?

Leif

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 03-08-01 11:19

Leif> Hvorfor kan man så ikke koble sig til orange's net i udlandet uden at betale
Leif> roaming, hvis man er orange.dk kunde?

Det har de også sagt er planen.

Leif> Mon det ikke kommer med tiden?

Men indtil da burde de skrive "Orange DK" i displayet. Ellers er det jo ikke
til at vide hvad det koster når jeg sejler rundt i Øresund (når der kommer
Orange i Sverige).

Men det er vist allerede et problem med Telia?

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : rainer schoebe

Dato : 17-07-01 12:30

Jørgen Hansen <j.f.hansen@ofir.dk> wrote:
> Vi er to par der skal på bilferie i Tyskland - for at kunne få fat på
> hinanden dernede, vil vi købe to tyske taletids-startsæt a la TDC Mobiltid.

biligst for interne opkald er free & easy af e-plus med dm 0,29/min dø
gnet rundt.

> Er der nogen der har erfaringer med tyske taletidskort - kan man f.eks. få
> dem tæt på grænsen, evt. på en benzinstation, hvilke er billigst/bedst osv?

förde-park eller harrislee?

free & easy af e-plus: dm 77,-- med dm 25,-- taletid
loop af viag interkom: dm 55,-- med dm 25,-- taletid
xtra af t-mobile (d1): dm 77,-- med dm 25,-- taletid
callya af d2 vodafone: dm 99,50 med dm 50,-- taletid

hvis du har yderligere spørgsmål om de tyske net og deres produkter, så:
spørg!
--
rainer schoebe
@mail: rainer.schoebe@web.de

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-07-01 13:19

"rainer schoebe" <rainer.schoebe@web.de> skrev i en meddelelse

> biligst for interne opkald er free & easy af e-plus med dm 0,29/min dø
> gnet rundt.

Er der virkeligt her tale om et taletidskort, hvor man ikke betaler abonnement? - Jeg
tror at jeg måske skal have udskiftet mit Viag Interkom LOOP taletidskort.

De 29 Pfg. pr. minut, gælder de til fastnet?, eget net?, eller til alle tyske
(mobil+fastnet) numre?

Hvad koster det at ringe til de net, hvor det evt. ikke (kun) koster 29 Pfg. pr.
minut at ringe til ?

Claus

Fra : rainer schoebe

Dato : 19-07-01 12:58

> [...]
> tror at jeg måske skal have udskiftet mit Viag Interkom LOOP taletidskort.

du fandt svaret selv. det er et taletidkort uden abonnement, men ...

> De 29 Pfg. pr. minut, gælder de til fastnet?, eget net?, eller til alle tyske
> (mobil+fastnet) numre?

.... dm 0,29/min gælder kun for opkald til andre e-plus kunder.

> Hvad koster det at ringe til de net, hvor det evt. ikke (kun) koster 29 Pfg. pr.
> minut at ringe til ?

fra dm 0,15/min op til dm 1,69/min og dm 3,59/min for opkald til
udlandet (f. eks. danmark).

alle tyske taletidskort er i øvrigt klare til international roaming,
men priserne er endnu højere end med et tysk abonnement.
--
rainer schoebe
@mail: rainer.schoebe@web.de

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-07-01 03:42

"rainer schoebe" <rainer.schoebe@web.de> skrev i en meddelelse

> biligst for interne opkald er free & easy af e-plus med dm 0,29/min dø
> gnet rundt.

Med interne opkald, skal åbenbart forstås opkald indenfor E-Plus-nettet. Jeg troede
først at "interne opkald" skulle forstås som opkald inden for Tyskland.

Se de nøjagtige priser på:

http://www2.eplus.de/tarife/tarife_1_3_1.asp?Session_Sel=200107190438019956

Claus

Fra : rainer schoebe

Dato : 19-07-01 12:57

> [...]
> først at "interne opkald" skulle forstås som opkald inden for Tyskland.

"intern" skulle forstås som opkald mellem de to par udgangsposteren
skrev om, men det gælder jo også for opkald til alle andre e-plus numre
(+49 177, +49 178 og +49 163).

alle andre priser (til det tyske fastnet og til andre tyske mobilnet)
er de samme som ved loop, mens normaltiden ved free & easy (man - fre 7-
20h) er længere end ved loop (man - fre 8-18h).

bruges taletidkortet for opkald uden for week-end'en og til andre net,
så er der mulighed for at få andre priser: dm 0,99/min i normaltiden
til alle net, dm 0,49/min i billigtiden til alle net.
--
rainer schoebe
@mail: rainer.schoebe@web.de