MS Windows
briani 27239
Kan ikke omdøbe eller slette fil/mappe-pa
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 23:51

Jeg har fået et mærkeligt problem. På et tidspunkt har jeg fået overført
dette makkerpar til min pc:

Fil: "Index of ftp:_ftp.dkuug.dk_pub_keldix_iso"
Tilhørende mappe: "Index of ftp:_ftp.dkuug_files"

Navngivningen tyder på, at jeg har fået gemt det via Explorer, der netop
danner sådanne par, når man gemmer en hjemmeside.

Jeg mener, at problemet skyldes tegnet ":" (kolon), som Windows ikke
tillader i fil/mappenavne, men som alligevel er blevet oprettet på pc'en.

Når jeg forsøger at slette filen eller mappen kommer denne meddelelse:
"Det er ikke muligt at slette fil: Kildefilen eller -disken kan ikke læses"

Tilsvarende når jeg forsøger at omdøbe:
"Det er ikke muligt at omdøbe fil: Kildefilen eller -disken kan ikke læses"

Kender nogen af Jer en løsning?

- michael

Fra : Ole C

Dato : 08-03-08 02:15

Michael skrev blandt andet:

> [...]
> læses"
> Tilsvarende når jeg forsøger at omdøbe:
> "Det er ikke muligt at omdøbe fil: Kildefilen eller -disken kan ikke

Du kan sikkert få hjæp af "Unlocker"
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 14:56

Ole C skrev:

> Du kan sikkert få hjæp af "Unlocker"
> http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Unlocker hjælper ikke. Unlocker tager sig af et andet slags problem, som
fx. når man skal slette eller omdøbe en avi-fil. Fejlmeddelelsen er også
helt forskellig fra min problematik. Men tak alligevel!

Nogen andre forslag?

Fra : Ole C

Dato : 08-03-08 15:59

Michael skrev blandt andet:

> Unlocker hjælper ikke. Unlocker tager sig af et andet slags problem,
> som fx. når man skal slette eller omdøbe en avi-fil. Fejlmeddelelsen
> er også helt forskellig fra min problematik.

Unlocker løser nu mere end én type problemer - også nogle med andre
fejlmeddelelser.
Har du prøvet?

> Men tak alligevel!

Selv tak.

> Nogen andre forslag?

Har du prøvet at slette i Fejlsikker tilstand? - evt. ved
kommandoprompten i Fejlsikker tilstand?

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-03-08 15:21

On Fri, 07 Mar 2008 23:51:03 +0100, Michael <cybermike_AT_forum.dk>
wrote:

> [...]
>
>Tilsvarende når jeg forsøger at omdøbe:
>"Det er ikke muligt at omdøbe fil: Kildefilen eller -disken kan ikke læses"

Filsystem ?

Boot på en cd med et winpe og se om du kan rename derfra.
Boot på en cd med linux og skrive monter dit filsystem og se om du kan
rename derfra.

Benytte et program til at redigerer direkte på disken og ændre de
karakterer der driller. Dem der laver GetDataBack (NTFS/FAT) har et
andet program der kan dette, vist også i trailudgaven (hedder det
diskexplorer ?)

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 15:36

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> karakterer der driller. Dem der laver GetDataBack (NTFS/FAT) har et
> andet program der kan dette, vist også i trailudgaven (hedder det

God idé - det prøver jeg og vender tilbage...

Tak!

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 00:29

> God idé - det prøver jeg og vender tilbage...
>
> Tak!

Bootede på Ubuntu 7.1, slettede, og det var det...
Tusind tak for det enkle, men gode råd