MS Windows
briani 27239
Medion MD96630
Fra : JBJ

Dato : 03-03-08 22:34

Når den bærbare vågner fra dvale har den totalt mistet forbindelsen til både
kablet såvel som trådløst netværk, og ligegyldigt hvad man forsøger kommer
den ikke på nettet uden at man genstarter den bærbare. Men så virker det
også fint

Vista home premium dk

Er der nogen der har en anelse om hvad der er galt?

Medion har ingen anelse og kan kun sige "opdater driveren", det er dog den
samme driver der er installeret som den der ligger på deres hjemmeside.

JBJ

Fra : j.valentin

Dato : 04-03-08 09:23

> [...]
> samme driver der er installeret som den der ligger på deres hjemmeside.

Har du prøvet at holde "FN" tasten nede (den er nederste til venstre på
tastaturet) og trykke F3 ?

Fra : JBJ

Dato : 04-03-08 15:41

"j.valentin" <v@v.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at holde "FN" tasten nede (den er nederste til venstre på
> tastaturet) og trykke F3 ?

Nu er det første gang jeg skulle arbejde med en Medion, så hvad gør den
funktion?

JBJ

Fra : j.valentin

Dato : 04-03-08 16:04

> Nu er det første gang jeg skulle arbejde med en Medion, så hvad gør den
> funktion?
>
> --
>
> Mvh
>
> JBJ

Den kobler netværk til og fra hveranden gang du anvender tastekombinationen.
Jeg mener det er F3 tasten der har et blåt antenne-symbol.

Fra : JBJ

Dato : 05-03-08 02:20

> Den kobler netværk til og fra hveranden gang du anvender
> tastekombinationen.
> Jeg mener det er F3 tasten der har et blåt antenne-symbol.

Det er ikke det - desuden er det Fn+F7 på den her model:) Tænd og sluk
knappen for trådløst netværk sidder oppe ved lampen i toppen(lige under
skærmen - det er en easy touch knap). Og nu skrev jeg jo også at det kablede
netværk heller ikke virker.

Alt virker fint før dvale. Når den så vågner op igen, virker hverken Wlan
eller Lan. Den er sat til fabriksindstillinger - DHCP. Eneste måde at få det
til at virke på har været at genstarte pc'en.

Det er den her: http://www.medion.de/md96630/dk/flash.html

JBJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-08 14:45

JBJ skrev:

> skærmen - det er en easy touch knap). Og nu skrev jeg jo også at det kablede
> netværk heller ikke virker.

Har du flere computere på dit LAN?

--
Bertel

Fra : JBJ

Dato : 06-03-08 12:20

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Har du flere computere på dit LAN?
>
> --
> Bertel

Ja, men de var slukkede på det tidspunkt så det burde ikke have
indflydelse:)

JBJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-08 12:23

JBJ skrev:

> Ja, men de var slukkede på det tidspunkt så det burde ikke have
> indflydelse:)

Nej, men jeg skulle bare forstå hvad der lå bag "kablet netværk".
Hvis du blot mente at den bærbare ikke virkede med kabel heller,
så var det jo let at få mistanke til noget hardware.

--
Bertel

Fra : JBJ

Dato : 08-03-08 18:53

> [...]
> Hvis du blot mente at den bærbare ikke virkede med kabel heller,
> så var det jo let at få mistanke til noget hardware.

Tog en sægning på google og det ser ud til at der er flere der har det
problem, jeg prøver i øjeblikket den løsning med at fjerne hakket i "Tillad
Windows at slukke for enheden for at spare strøm".

Så får vi se om det har noget at sige.

JBJ

Fra : Rune

Dato : 16-03-08 23:45

JBJ skrev:

> [...]
> problem, jeg prøver i øjeblikket den løsning med at fjerne hakket i
> "Tillad Windows at slukke for enheden for at spare strøm".

Hvis det er et Medion problem, kan de måske hjælpe dig her:

http://www.medionsupport.com

Rune

Fra : JBJ

Dato : 18-03-08 02:25

"Rune" <ingen@mail.tak> skrev i meddelelsen
JBJ skrev:

> [...]
>
> Så får vi se om det har noget at sige.

Hvis det er et Medion problem, kan de måske hjælpe dig her:

Hej Rune, jeg har allerede talt med Medion og de aner ikke hvad årsagen er.
Derfor spurgte jeg her, da der er mange Medion ejere i NG.

Indtil videre er problemet væk efter ovenstående løsning.

JBJ

Fra : Rune

Dato : 19-03-08 01:50

JBJ skrev:
> [...]

> er. Derfor spurgte jeg her, da der er mange Medion ejere i NG.
>
> Indtil videre er problemet væk efter ovenstående løsning.

http://www.medionsupport.com har intet med Medion at gøre. Det er et
forum oprettet af nogle engelske Medion-nørder.

Prøv at kigge derind. Der er højst sandsynligt et specielt underforum
til din model.

Rune

Fra : JBJ

Dato : 20-03-08 12:25

JBJ skrev:
> [...]

forum oprettet af nogle engelske Medion-nørder.

Prøv at kigge derind. Der er højst sandsynligt et specielt underforum

Okay:) Det havde jeg lige overset:) hehehehe Tak for rådet:)

JBJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-08 16:43

JBJ skrev:

> [...]
> den ikke på nettet uden at man genstarter den bærbare. Men så virker det

På min Medion 96290 er der en separat knap til at tænde og slukke
for det trådløse net. Har du sådan en, og er det den der bliver
slukket for?

Fn-F3 skifter mellem to skærme hvis man har tilsluttet en
ekstern.

--
Bertel

Fra : j.valentin

Dato : 04-03-08 23:21

> [...]
> slukket for?
>
> Fn-F3 skifter mellem to skærme hvis man har tilsluttet en

Du har ret Bertel.
På 96290 er der en separat knap.

nr. 2 fra venstre i øverste række.