MS Windows
briani 27239
Ingen HD
Fra : Theo Rieck

Dato : 02-03-08 22:58

Jeg skal geninstallere XP på en notebook. Jeg har kørt fdisk og lavet 2
partitioner på hver ca 30 GB, men installationsprogrammet skriver at der
ikke er nogen HD???!!! - Hvad gør jeg?

MVH
Theo

Fra : Ole C

Dato : 02-03-08 23:02

Theo Rieck skrev blandt andet:

> Jeg skal geninstallere XP på en notebook. Jeg har kørt fdisk og lavet
> 2 partitioner på hver ca 30 GB,

Overflødigt arbejde.

> men installationsprogrammet skriver
> at der ikke er nogen HD???!!! - Hvad gør jeg?

Installerer SATA-drivere.

--
vh
Ole C

Fra : Theo Rieck

Dato : 02-03-08 23:15

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Overflødigt arbejde.

> Installerer SATA-drivere.
>
>Hvor finder jeg dem, og hvordan installerer jeg dem?

MVH

Theo --

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-03-08 23:13

On Sun, 2 Mar 2008 22:58:15 +0100, "Theo Rieck" <theo@stofanet.dk>
wrote:

>Jeg skal geninstallere XP på en notebook. Jeg har kørt fdisk og lavet 2
>partitioner på hver ca 30 GB, men installationsprogrammet skriver at der
>ikke er nogen HD???!!! - Hvad gør jeg?

Du skal som allerede sagt installere sata drivere fra en floppy disk.
Men hvis din laptop ikke har floppy er du nødt til at "slipstreame" en
Windows XP CD med driverne. Jeg kan anbefale du bruger nLite til
dette:

http://www.nliteos.com/

Kig evt. på deres forum for tips.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-03-08 23:43

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men hvis din laptop ikke har floppy er du nødt til at "slipstreame" en
> Windows XP CD med driverne. Jeg kan anbefale du bruger nLite til

I stedet for at lave en XP-CD med driverne kan du måske gøre som jeg gjorde
på min Lenovo.
Fandt driveren til sata - men kunne jo ikke lægge den ind under
installationen pga manglende diskette-drev - heller ikke en USB-stick hjalp.
Men så fandt jeg råder: gå ind i Bios og se om du ikke kan sætte
HD-controlleren til "Compatible mode" eller tilsvarende. Formålet er at få
controlleren til at ligne en ATA-udgave overfor XP - så kan du installere
XP.
Derefter installerer du driveren til din HD-controller i XP, genstarter og
går ind i Bios og sætter controlleren tilbage til det, den stod på før.
Så er du kørende med korrekt driver og kan fortsætte med de øvrige drivere.

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Savage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : jama

Dato : 03-03-08 12:07

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
>Eller han kunne købe et USB diskette drev, hvis det andet bliver for
>uoverskueligt, mener PCen kan starte op på drevet selvom det er USB..
Mvh.Jama

Fra : Theo Rieck

Dato : 15-03-08 16:05

"Jesper Hedegaard" <skrub@af.nu> skrev i meddelelsen

> [...]
> controlleren til at ligne en ATA-udgave overfor XP - så kan du installere

Nu har jeg fået installeret XP efter denne metode. Men hvordan får jeg så
installeret SATA driveren????

MVH
Theo