| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | tekststørrelse i Internet Exploder Fra : Peter Knutsen | 
  Dato :  01-03-08 15:04 |  
  |   
            I ældre udgaver af Internet Exploder kunne man styre tekststørrelsen ved 
 at trykke Ctrl++ og Ctrl+-, men i den udgave jeg har (præinstalleret på 
 PC købt sent i 2005) da gør disse genvejstaster noget andet: De zoomer 
 ind, altså forstørrer alting.
 
 Er det muligt at omkonfigurere Exploder sådan at Ctrl++ og Ctrl+- i 
 stedet styrer tekststørrensen? Jeg synes det er ekstremt besværligt at 
 skulle ind i menuen og justere, og så efterfølgende opdatere siden.
 
 Zoom er dejligt (noget jeg savner i Mozilla FireFox, som er den browser 
 jeg bruger mest) til billeder og grafik som man gerne vil se nærmere på, 
 men jeg er så gammeldags at jeg mest bruger WWW til at læse 
 tekstbaserede websites.
 
 -- 
 Peter Knutsen
 sagatafl.org
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           blue (01-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : blue | 
  Dato :  01-03-08 22:26 |  
  |  
 
            "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:47c96262$0$99018$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
 >I ældre udgaver af Internet Exploder kunne man styre tekststørrelsen ved at 
 >trykke Ctrl++ og Ctrl+-, men i den udgave jeg har (præinstalleret på PC 
 >købt sent i 2005) da gør disse genvejstaster noget andet: De zoomer ind, 
 >altså forstørrer alting.
 >
 > Er det muligt at omkonfigurere Exploder sådan at Ctrl++ og Ctrl+- i stedet 
 > styrer tekststørrensen? Jeg synes det er ekstremt besværligt at skulle ind 
 > i menuen og justere, og så efterfølgende opdatere siden.
 >
 > Zoom er dejligt (noget jeg savner i Mozilla FireFox, som er den browser 
 > jeg bruger mest) til billeder og grafik som man gerne vil se nærmere på, 
 > men jeg er så gammeldags at jeg mest bruger WWW til at læse tekstbaserede 
 > websites.
 Det er ikke helt et svar på dit spørgsmål, men har du prøvet denne add-on 
 til Firefox?
 https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/2778 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Ludvigsen (02-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  02-03-08 19:28 |  
  |  
 
            Den 01-03-08 15.04 skrev Peter Knutsen følgende:
 > Zoom er dejligt (noget jeg savner i Mozilla FireFox, som er den browser 
 > jeg bruger mest) til billeder og grafik som man gerne vil se nærmere på, 
 > men jeg er så gammeldags at jeg mest bruger WWW til at læse 
 > tekstbaserede websites.
 Jeg kan glæde/skuffe dig med, at Firefox 3 kan zoome hjemmesider. Men 
 som IE har man valgt at bruge de gamle tekstforstørrelsesgenveje til 
 zoom-funktionen, så man skal i menuen for at ændre tekststørrelse, suk! 
 Men vi kan jo håbe, at der kommer en udvidelse, der kan lave om på denne 
 dumme efterabning.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Philip Nunnegaard (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Philip Nunnegaard | 
  Dato :  03-03-08 01:51 |  
  |   
            "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen 
 news:47caf1cb$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Jeg kan glæde/skuffe dig med, at Firefox 3 kan zoome hjemmesider. Men som 
 > IE har man valgt at bruge de gamle tekstforstørrelsesgenveje til 
 > zoom-funktionen, så man skal i menuen for at ændre tekststørrelse, suk!
 
 Det er da et skridt i den forkerte retning. Plejer det ikke at være MSIE, 
 der stjæler idéer fra FF?
 Jeg holder mig vist til FF2 indtil videre. Vil ikke undvære at kunne bruge 
 ctrl + scrollhjulet til at forstørre- og formindske teksten.
 
 Kunne de mon så ikke bare lave det sådan, at ctrl +/- gjaldt zoom, mens ctrl 
 + scrollhjul dækkede tekststørelse?
 Så vhavde vi det hele. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Knutsen (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Knutsen | 
  Dato :  03-03-08 12:18 |  
  |   
            Philip Nunnegaard wrote:
 [...]
 > Kunne de mon så ikke bare lave det sådan, at ctrl +/- gjaldt zoom, mens 
 > ctrl + scrollhjul dækkede tekststørelse?
 > Så vhavde vi det hele.
 
 Ja, det ville være en dejlig løsning.
 
 -- 
 Peter Knutsen
 sagatafl.org
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Ludvigsen (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  03-03-08 13:25 |  
  |  
 
            Den 03-03-08 01.51 skrev Philip Nunnegaard følgende:
 > "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen 
 > 
 >> Jeg kan glæde/skuffe dig med, at Firefox 3 kan zoome hjemmesider. Men som 
 >> IE har man valgt at bruge de gamle tekstforstørrelsesgenveje til 
 >> zoom-funktionen, så man skal i menuen for at ændre tekststørrelse, suk!
 > 
 > Jeg holder mig vist til FF2 indtil videre. Vil ikke undvære at kunne bruge 
 > ctrl + scrollhjulet til at forstørre- og formindske teksten.
 Der skal nu nok komme en udvidelse, der kan rette op på beslutningen.
 > Kunne de mon så ikke bare lave det sådan, at ctrl +/- gjaldt zoom, mens ctrl 
 > + scrollhjul dækkede tekststørelse?
 Tja, jeg har ikke rullehjul, jeg vil have tekststørrelse på Ctrl +/-.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Gratis kabaler og bridge.
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Philip Nunnegaard (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Philip Nunnegaard | 
  Dato :  03-03-08 18:49 |  
  |   
            "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen 
 news:47cbee30$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Tja, jeg har ikke rullehjul,
 
 What? Jeg ville få ondt i skulederen af at skulle rulle ned på den gamle 
 måde.
 Jeg bruger i øvrigt også rullehjulet til at åbne links i nyt faneblad. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kim Ludvigsen (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  03-03-08 20:17 |  
  |  
 
            Den 03-03-08 18.49 skrev Philip Nunnegaard følgende:
 > "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen 
 > 
 >> Tja, jeg har ikke rullehjul,
 > 
 > What? Jeg ville få ondt i skulederen af at skulle rulle ned på den gamle 
 > måde.
 > Jeg bruger i øvrigt også rullehjulet til at åbne links i nyt faneblad. 
 Min midterste museknap fungerer som et rullehjul, i hvert fald når det 
 gælder rulning i vinduer. Den midterste knap kan også åbne links i nye 
 faneblade.
 Det er en gammel Logitech tre-knaps mus, som jeg er meget glad for, og 
 som jeg har haft sådan cirka siden midten af 90'erne. Det er egentlig 
 imponerende, den stadig fungerer, det er jo ikke fordi, den står og 
 samler støv til daglig.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Tips og tricks til sikkerhedskopiering.
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Rado (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rado | 
  Dato :  03-03-08 22:51 |  
  |  
 
            On Mon, 03 Mar 2008 20:16:50 +0100, Kim Ludvigsen
 <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:
 >Den 03-03-08 18.49 skrev Philip Nunnegaard følgende:
 >> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen 
 >> 
 >>> Tja, jeg har ikke rullehjul,
 >> 
 >> What? Jeg ville få ondt i skulederen af at skulle rulle ned på den gamle 
 >> måde.
 >> Jeg bruger i øvrigt også rullehjulet til at åbne links i nyt faneblad. 
 >
 >Min midterste museknap fungerer som et rullehjul, 
 Jeg kan ikke mindes at have set det sidde andre steder, og jeg har
 haft en del mus og trackballs. Så mon ikke I det er det samme hjul i
 snakker om når det kommer til stykket?
 -- 
 Rado
 Protester imod EUs intelligent design resolution:
 http://www.petitiononline.com/id108/petition.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Kim Ludvigsen (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  03-03-08 23:34 |  
  |  
 
            Den 03-03-08 22.51 skrev Rado følgende:
 > On Mon, 03 Mar 2008 20:16:50 +0100, Kim Ludvigsen
 >
 >>Min midterste museknap fungerer som et rullehjul, 
 > 
 > Jeg kan ikke mindes at have set det sidde andre steder, og jeg har
 > haft en del mus og trackballs. Så mon ikke I det er det samme hjul i
 > snakker om når det kommer til stykket?
 Nej, jeg har netop ikke et hjul. Jeg har en knap, der i visse 
 situationer kan fungere som et rullehjul, fx når jeg vil rulle indholdet 
 i et vindue.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Beskyt de små mod porno på internettet.
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Kim Ludvigsen (03-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  03-03-08 23:38 |  
  |  
 
            Den 03-03-08 23.33 skrev Kim Ludvigsen følgende:
 > Nej, jeg har netop ikke et hjul. Jeg har en knap, der i visse 
 > situationer kan fungere som et rullehjul, fx når jeg vil rulle indholdet 
 > i et vindue.
 Tilføjelse: Så vidt jeg husker, kunne man slet ikke få rullehjul på 
 musen, da jeg købte min.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Philip Nunnegaard (04-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Philip Nunnegaard | 
  Dato :  04-03-08 07:19 |  
  |   
            "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen 
 news:47cc7db5$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 >> Nej, jeg har netop ikke et hjul. Jeg har en knap, der i visse situationer 
 >> kan fungere som et rullehjul, fx når jeg vil rulle indholdet i et vindue.
 >
 > Tilføjelse: Så vidt jeg husker, kunne man slet ikke få rullehjul på musen, 
 > da jeg købte min.
 
 Jeg kan godt huske, at der en overgang (tilbage i 90'erne) var 3 knapper på 
 musene.
 Jeg var så ikke klar over, at den kunne bruges som rullehjul. Går ud fra, at 
 det foregår sådan, at du trykker på knappen og derefter kører musen frem 
 eller tilbage, alt efter hvilken vej der skal rulles. (på præcis samme måde, 
 som hvis jeg "midterklikker" et sted på siden) 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Kim Ludvigsen (04-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  04-03-08 09:32 |  
  |  
 
            Den 04-03-08 07.18 skrev Philip Nunnegaard følgende:
 > "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen 
 > 
 >>> Nej, jeg har netop ikke et hjul. Jeg har en knap, der i visse situationer 
 >>> kan fungere som et rullehjul, fx når jeg vil rulle indholdet i et vindue.
 > 
 > Jeg var så ikke klar over, at den kunne bruges som rullehjul. Går ud fra, at 
 > det foregår sådan, at du trykker på knappen og derefter kører musen frem 
 > eller tilbage, alt efter hvilken vej der skal rulles. (på præcis samme måde, 
 > som hvis jeg "midterklikker" et sted på siden) 
 Netop! Det virker så også med vandret rul.
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.
 http://kimludvigsen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Peter Knutsen (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Knutsen | 
  Dato :  06-03-08 12:09 |  
  |   
            Kim Ludvigsen wrote:
 > Den 04-03-08 07.18 skrev Philip Nunnegaard følgende:
 >> Jeg var så ikke klar over, at den kunne bruges som rullehjul. Går ud 
 >> fra, at det foregår sådan, at du trykker på knappen og derefter kører 
 >> musen frem eller tilbage, alt efter hvilken vej der skal rulles. (på 
 >> præcis samme måde, som hvis jeg "midterklikker" et sted på siden) 
 > 
 > Netop! Det virker så også med vandret rul.
 
 Vandret musebaseret rul, det gad jeg godt have!
 
 -- 
 Peter Knutsen
 sagatafl.org
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Philip Nunnegaard (06-03-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Philip Nunnegaard | 
  Dato :  06-03-08 19:41 |  
  |   
            "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:47cfd0d8$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > Vandret musebaseret rul, det gad jeg godt have!
 
 Det kan man også med almindeligt scrollhjul; Tryk hjulet ned og bevæg musen 
 i dén retning, du ønsker at rulle.
 Heldigvis er det efterhånden sjældent, at jeg har brug for vandret scroll. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |