MS Windows
briani 27239
Virtuel hukommelse i xp pro
Fra : Tonni Madsen

Dato : 29-02-08 21:42

Jeg har defineret sidefilen på alle drev til "ingen" men alligevel har jeg
stadig en graf over "sidefils forbrug" som stiger og falder, desuden har jeg
valgt "vm-størrelse" under "processor" i "windows Joblisten" og den viser et
svingende virtuel forbrug ud for de forskellige processor... hvordan hulen
kan det være? troede da jeg havde slået "skidtet" fra, eller hva hulen sker
der?

Håber der er nogen der har mere styr på hvordan tingene hænger sammen end
mig...

Skal lige siges at jeg syntes systemet kører betydelig hurtigere som tingene
er nu, end når der er defineret sidefiler... Så et eller andet må det da
ændre...

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Paul8

Dato : 01-03-08 20:38

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end når der er defineret sidefiler... Så et eller andet må det da ændre...

Jeg har læst denne forklaring et sted at
Sidefilen bruges af mange programmer- også til andre formål end at swappe ram.

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-03-08 07:41

Paul8 wrote:

> "Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har læst denne forklaring et sted at
> Sidefilen bruges af mange programmer- også til andre formål end at
> swappe ram.

Det vigtige er at Windows dumper dll'er til den med det samme de er læst ind
under opstarten, det er en af grundene til at den med fordel kan være på en
anden spindel end windows. Har du flere diske, så lige meget på hver og 2
megabyte på den spindel, windows bor på. Opret dem med fast størrelse til i
alt 2 gange ram, dog som hovedregel ikke mere end 4 GB ram plus pagefile og
gør det tidligt, så de får en kontinuert plads yderst på diskene.

Med venlig hilsen

Peter Larsen