MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fuld rettigheder i VISTA
Fra : Sørensen

Dato : 29-02-08 09:40

Realplayer siger at jeg ikke har rettigheder til at aktivere autoupdate selv
om at jeg er logget på som administrator.

Kan man ikke slå alt det der møg fra, min pc skal ikke bestemme hvad jeg har
rettigheder til, ellers ender det med at jeg må opgradere til XP.

--
vh.
Sørensen

Fra : KS

Dato : 29-02-08 10:15

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan man ikke slå alt det der møg fra, min pc skal ikke bestemme hvad jeg
> har rettigheder til, ellers ender det med at jeg må opgradere til XP.

Det crap til VISTA er lige til at lukke op og skide i ..... !!!!!

Hvis du vælger at fortsætte med det alligevel, er her noget du kan bruge:

I Windows XP var det muligt at sætte sit login til at være administrator og
derefter have fuld adgang til alt på ens computer.
I Vista er denne superadministrator account slået fra. Den normale
administrator account i Vista har altså ikke fulde rettigheder over
systemet, hvilket forklarer hvorfor man nogle gange ikke kan få lov til at
slette det man ønsker, selvom man kører systemet som administrator.
Der ligger altså en bagvedliggende administrator account og lurer, som endda
ignorer UAC meddelelser.
For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.
.. Gå til start
.. Alle programmer
.. Tilbehør
.. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
.. skriv "Net user administrator /active:yes"
.. Tryk ok
Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden
password, så dette skal selvfølgeligt sættes.
For at fjerne superadmin funktionen igen, skrives følgende i dos prompt
"Net user administrator /active:no"

Mvh KS

Fra : Henrik

Dato : 29-02-08 18:08

Bemærk at Administrator skal skrives med stort i

Net user Administrator /active:yes

/henrik

Fra : Ham selv

Dato : 29-02-08 19:48

"Henrik" <henrik.kjaerbyex@xget2net.dk> skrev i meddelelsen
> Bemærk at Administrator skal skrives med stort i
>
> Net user Administrator /active:yes
>
> /henrik

ikke her.....

Fra : Sørensen

Dato : 29-02-08 19:36

"KS > skrev >>
> Det crap til VISTA er lige til at lukke op og skide i ..... !!!!!

ENIG men det følger desværre med en firma-PC

> Hvis du vælger at fortsætte med det alligevel, er her noget du kan bruge:

> . skriv "Net user administrator /active:yes"

Prøver TweakUAC

vh.
Sørensen

Fra : Dr.Xerox

Dato : 29-02-08 14:38

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse news:47c7c4d9$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Kan man ikke slå alt det der møg fra, min pc skal ikke bestemme hvad jeg har rettigheder til, ellers ender det med at jeg må

Du kan bruge dette lille stykke værktøj, TweakUAC

http://www.tweak-uac.com/what-is-tweak-uac/

Mvh.

Fra : Sørensen

Dato : 29-02-08 20:03

"Dr.Xerox" > skrev >
> Du kan bruge dette lille stykke værktøj, TweakUAC

Hverken Administratorkonto eller TweakUAC afhjalp problemet øv øv.

vh.
Sørensen

Fra : Bo

Dato : 01-03-08 03:29

On 29 Feb., 10:39, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:
> [...]
>
> Kan man ikke slå alt det der møg fra, min pc skal ikke bestemme hvad jeg har
> rettigheder til, ellers ender det med at jeg må opgradere til XP.

Kontrolpanel->Brugerkonti->Slå brugerkontostyring til eller fra->FJERN
markering i Brug brugerkontrol............. husk OK

vh Bo

Fra : Sørensen

Dato : 01-03-08 18:58

"Bo" skrev
Kontrolpanel->Brugerkonti->Slå brugerkontostyring til eller fra->FJERN
markering i Brug brugerkontrol............. husk OK

vh Bo

Desværre det har jeg gjort.

vh.
Sørensen