Er Siemens SL45 et godt køb ?
Fra : Olsen

Dato : 16-07-01 09:53

Jeg overvejer at købe en SL45, ved ikke om det er en god telefon, når man
kommer fra en nokia af ?... nogen som kan sige lidt negativt og positivt om
den ?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 16-07-01 16:24

On Mon, 16 Jul 2001 10:53:14 +0200, "Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe en SL45, ved ikke om det er en god telefon, når man
>kommer fra en nokia af ?... nogen som kan sige lidt negativt og positivt om
>den ?

Jeg har haft både Nokiaer og Ericsson - og aldrig Siemens - før SL45.
SL45 er min til dato bedste mobil.

Den er ikke perfekt, men næsten - havde den haft GPRS og kunne rumme
lidt flere kalendernoter (den kan klare 50) - så havde jeg været 100%
tilfreds.

Nu er jeg vel 97 % tilfreds - og det har ingen NOkia været i nærheden
af.
Jeg har haft både 6110, 6150, 8210, 8850 og 6210 i kortere og længere
tid - alle telefoner har jeg været glade for og lykkelige for på det
pågældende tidspunkt - men sammnelignet med SL45 falder de til
jorden.

SL45 er lille, let at betjene, gode knapper, flot design (ærgeligt med
den udvendige antenne - men den gør vel, at jeg oplever de bedste
modtage/sende forhold i en mobiltlf til dato), mange funktioner og
hamrende stabil - IKKE ET ENESTE CHRASH TIL DATO.
Og så har den ellers bitmaps, logoer, animationer og MP3.

Af negative punktr kan jeg nævne:
1. mangler GPRS
2. Kort batteri tid - dog har jeg lige købt et ikke-siemens batteri i
Tyskland, som holder en standbytid på 280 timer og kun gøre vægten 5
gram tungere - og FYLDER DET SAMME. Pris 52 DM
3. For få kalender notater.

Jeg kan ikke finde mere jeg er utilfreds med end dette - og det er
faktisk peanuts.
GPRS var kun i støbeskeeen da SL45 kom for snart 6 måneder siden.

Men jeg ville vente med at købe SL45 til SL45i kommer til august.
SL45i vil være præcis magen til SL45, men bare også rumme mulighden
for at have ekstra java programmer i den - spil og andre sjove små
programmer, man kan finde på nettet.

Kort sagt: Jeg kan kun anbefale den - et nyt pletskud fra...Siemens.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : bertone@post.tele.dk

Dato : 16-07-01 17:25

Måske bedre med en S40, en af de bedste tlf. jeg h ar haft, kommer
lige fra en 8210