MS Windows
briani 27239
Vista vpn siger der ikke er internetforbin~
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 29-02-08 00:13

Hej!

Jeg har et lille, men på godt jysk rigtig træls problem med min VPN
forbindelse til arbejdet. Jeg kører Vista Ultimate med Service Pack 1
(Engesk version), og VPN'en er en standard windows-vpn der kører via min
almindelige internetforbindelse.

Problemet er, at jeg periodisk ikke kan få lov til at connecte til VPN
forbindelsen, da der står "This connection requires an active Internet
connection". Maskinen er fint på nettet, kan besøge hjemmesider, skrive til
newsgroups osv, men alligevel påstår Windows at der ikke er hul igennem til
Internettet...

Lige nu har jeg endda lige været på VPN, koblede så af, men kom i tanke om
noget jeg har glemt at lave og ville så på igen - men kan ikke. Problemet
forsvinder hvis jeg genstarter PC'en, men det er bare ikke lige en optimal
løsning på langt sigt Problemet var der også før jeg installerede SP1.
Og... jeg kører trådløst på nettet, og problemet opstår både hjemme ved mig
selv, og på diverse hoteller jeg ind i mellem bor på.

Nogen der kender en løsning på problemet? Kan man ikke bare på en eller
anden måde bilde Windows ind at der ALTID er hul igennem til Internettet?

--
Mvh.
Peter Bak