MS Windows
briani 27239
XP Pro. - mangler fil?
Fra : sailor99

Dato : 27-02-08 19:36

Min datter har som så ofte tidligere lånt min bærbare. Hun havde haft et
eller andet installeret, som igen blev afinstalleret, inden jeg fik min pc
retur. - Hun mener selv, at hun desværre "vist nok" kom til at slette en dll
fil.

Mit problem er i hvert fald, at jeg ikke kan gennemføre en
systemgendannelse. XP kører det hele igennem for til sidst at meddele, at
gendannelsen ikke kunne gennemføres, og at der ingen ændringer er.
Et mindre problem er, at jeg heller ikke kan få et Logitech program til
konfiguration af en universalfjernbetjening til at virke, men det kan jeg da
leve med.

Jeg vil blive mægtigt glad for at få nogle løsningsforslag. Som jeg ser det,
er det vel næsten umuligt, når man ikke ved hvilken eller hvilke dll filer,
der er tale om.

Mvh
Georg

Fra : jama

Dato : 27-02-08 20:02

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil blive mægtigt glad for at få nogle løsningsforslag. Som jeg ser
> det, er det vel næsten umuligt, når man ikke ved hvilken eller hvilke dll

(skan systemfilerne) husk mellemrum
Ned i Kør og skriv: sfc /scannow
.
Mvh.Jama

Fra : sailor99

Dato : 27-02-08 20:17

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> "sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> (skan systemfilerne) husk mellemrum
> Ned i Kør og skriv: sfc /scannow
> .
> Mvh.Jama

Tak Jama!

Vil skanningen vise, hvad der mangler? Eller hvad kan jeg bruge den til?

Mvh
Georg

Fra : jama

Dato : 27-02-08 20:37

> [...]
>
> Tak Jama!
>
> Vil skanningen vise, hvad der mangler? Eller hvad kan jeg bruge den til?

Den fortæller hvilke dll. filer der er væk og gendanner disse, husk, at
lægge XP i drevet.
jama

Fra : sailor99

Dato : 27-02-08 20:22

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg får i et splitsekund en sort kasse op (som den gamle dos eller en
kommandoprompt kasse), men der sker tilsyneladende ikke andet.
Mvh
Georg

Fra : Hans

Dato : 27-02-08 20:24

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in message

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg får i et splitsekund en sort kasse op (som den gamle dos eller en
> kommandoprompt kasse), men der sker tilsyneladende ikke andet.

Så skriver du det ikke rigtigt.

sfc<mellemrum>/scannow<enter>

Hans

Fra : jama

Dato : 27-02-08 20:38

> "sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in message

> Så skriver du det ikke rigtigt.
>
> sfc<mellemrum>/scannow<enter>
>
> Hans

Nemlig
jama

Fra : sailor99

Dato : 28-02-08 08:31

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Nemlig
> jama

1000 tak for hjælpen til jer begge to. Det var lige det, der skulle til.
Ganske vist har jeg endnu ikke fået løst problemet, fordi min originale
version af XP Prof. er for gammel. Systemet forlanger, at jeg skal lægge
Service Pack 2 i, men det er jo den, jeg undervejs har downloadet. Men jeg
må se, om ikke en af mine bekendte har en nyere udgave.
Endnu engang TAK!
Mvh
Georg

Fra : Mads

Dato : 28-02-08 09:35

> [...]
>Service Pack 2 i, men det er jo den, jeg undervejs har downloadet. Men jeg
>må se, om ikke en af mine bekendte har en nyere udgave.

Du kan "Streamline" SP2 over i XP og lave en ny opdateret CD.
Det er faktisk ikke så svært og skal du nogensinde lægge XP
ind igen, så er SP2 med fra starten med understøttelse af SATA
diske osv.
Bare søg på ordet Streamline XP på Google. Der er masser af
guides til processen og det tar kun et kvarters tid.

mvh Mads

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-02-08 16:48

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bare søg på ordet Streamline XP på Google. Der er masser af
> guides til processen og det tar kun et kvarters tid.

Tænker du ikke på en slipstream?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Mads

Dato : 28-02-08 19:54

On Thu, 28 Feb 2008 16:47:37 +0100, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

>Tænker du ikke på en slipstream?

Jo, ups, senilitet er en træls ting.

Fra : sailor99

Dato : 28-02-08 19:57

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
>

> Tænker du ikke på en slipstream?
>
> --
> Mvh. Jørgen Nielsen.
> Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Når eksperterne ikke kan blive enige om, hvad det hedder, tror jeg, det er
bedst, at en amatør som jeg holder fingrene fra det for ikke at få endnu
mere "koks" i systemet.

Mvh
Georg

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 28-02-08 23:01

sailor99 wrote:

> Når eksperterne ikke kan blive enige om, hvad det hedder, tror jeg,
> det er bedst, at en amatør som jeg holder fingrene fra det for ikke
> at få endnu mere "koks" i systemet.

Nu er der ved at være cosensus mellem "eksperterne" om at den operation
hedder slipstrame. Her er et lille program der gør det hele meget nemmere.
http://www.nliteos.com/index.html
Har brugt programmet, da jeg lavede min winxp sp2. Ego. Det er ikke svært

mvh
Henning

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 02-03-08 15:57

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse
> Nu er der ved at være cosensus mellem "eksperterne" om at den operation
> hedder slipstrame.

Slipstrame ??

Fra : Ham selv

Dato : 02-03-08 16:34

"Jens Mikkel Lausten" <mlausten@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse
>
> Slipstrame ??

der mangler et u - det er en der engang har været ved at blive kvalt i et
slips!

Fra : Ham selv

Dato : 02-03-08 16:34

Fra : hcma

Dato : 29-02-08 18:54

> [...]
> Service Pack 2 i, men det er jo den, jeg undervejs har downloadet. Men jeg
> må se, om ikke en af mine bekendte har en nyere udgave.

Bare rolig - det er helt normalt
se her:
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
m v h