MS Windows
briani 27239
Skrifttyper og -størrelser i MS Works-doku~
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-02-08 18:43

Er det rigtigt forstået at man i Works ikke kan ændre skrifttypen fra
Times New Roman til en anden foruddefineret standardtype, men at man er
nødt til 'manuelt' at markere / formatere hvert nyt dokument hvis man
foretrækker fx Arial elle Verdana?

Eller hvordan gør man?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.nyrnberggaarden.dk

Fra : ego

Dato : 27-02-08 19:59

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Times New Roman til en anden foruddefineret standardtype, men at man er
> nødt til 'manuelt' at markere / formatere hvert nyt dokument hvis man

Vælg Formater - Skrifttyper

Vælg den ønskede skrifttype, og tryk så på knappen standard... nederst til
venstre i formularen.

mvh
kaj

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 27-02-08 20:45

"ego" skrev:

> Vælg Formater - Skrifttyper
>
> Vælg den ønskede skrifttype, og tryk så på knappen standard... nederst
> til venstre i formularen.

Ja, sådan forsøgte jeg også at bilde min kone det ind, da hun fik egen
computer. Men nej! Både hendes og min Works ser ud som på screen-printet
her: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#opd

Det er åbenbart ikke ligesom i Word desværre. Derfor min bøn om hjælp.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-02-08 23:42

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> her: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#opd
>
> Det er åbenbart ikke ligesom i Word desværre. Derfor min bøn om hjælp.

I works 9 gøres det på følgende måde.
Åben works tekstbehandling. Mens det tomme dokument er fremme på skærmen
laver du de ændringer du ønsker med hensyn til skrifttype, tekststørrelse,
farve osv.
Herefter vælger du Filer - Gem som. I boksen der kommer frem vælger du nede
i højre hjørne Skabelon. Skriv et navn på skabelonen, sæt flueben ved "Brug
denne skabelon til tekstdokumenter". Tryk på OK. Luk works. Åben den igen og
se, at så burde ændringerne være slået igennem.
Om det er samme metode i tidligere versioner ved jeg ikke.

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-02-08 00:45

Kurt B. Andersen skrev bl.a.:

> I works 9 gøres det på følgende måde.
> Åben works tekstbehandling. Mens det tomme dokument er fremme på
> skærmen

Det ser ud til at funke i min gamle 7.0-version, så det gør det nok også
i konens nye. Tak for hjælpen!

Mvh.: Jørgen

Fra : ego

Dato : 27-02-08 21:54

> [...]
> her: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#opd
>
> Det er åbenbart ikke ligesom i Word desværre. Derfor min bøn om hjælp.

Sorry - læste som fanden læser biblen, og tog det for Word .

mvh
kaj