MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Realtek
Fra : Jørgen

Dato : 27-02-08 08:29

Når jeg starter min ACER-PC, M1100, får jeg hver gang REALTEK anbragt midt i
skrivebordet. Det er irriterende. Jeg ville gerne være fri for den, for jeg
har den fn.th. ved uret.

Hvor sidder det lille checkmærke, jeg skal fjerne for at forhindre det?

Realtek er kommet ind i min maskine med den OEM-version af WinXP, jeg
installerede i st.f. Vista.

Jeg savner en eller anden form for manual. Jeg har skrevet til
contact_us@realtek.com men de svarer mig ikke.

Mvh Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 27-02-08 08:39

Jørgen skrev blandt andet:

> [...]
> det?
> Realtek er kommet ind i min maskine med den OEM-version af WinXP, jeg

Realtek er driveren til dit lydkort og ikke en del af WindowsXP.
Du kan muligvis rette på indstillingerne under "Lyde og lydenheder" i
Kontrolpanel.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen

Dato : 27-02-08 12:22

> Realtek er driveren til dit lydkort og ikke en del af WindowsXP.
> Du kan muligvis rette på indstillingerne under "Lyde og lydenheder" i
> [...]

Javel. Så er det nok derfor, jeg ingen hjælp kan finde hos Windows.
Jeg har været inde og kigge i Lyde og Lydenheder, men der synes ikke at være
nogen hjælp at hente, ej heller et checkmark, jeg kan slette for at undgå
billedet i opstarten.
Mvh Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 27-02-08 14:16

Jørgen skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har været inde og kigge i Lyde og Lydenheder, men der synes ikke
> at være nogen hjælp at hente, ej heller et checkmark, jeg kan slette

Du skrev tidligere at der også ligger et ikon ved uret - er der ikke
nogle muligheder hvis du højreklikker på ikon'et?

--
vh
Ole C

Fra : Thore

Dato : 27-02-08 16:32

On Wed, 27 Feb 2008 12:21:43 +0100, "Jørgen" <laybourn@c.dk> wrote:

> [...]
>nogen hjælp at hente, ej heller et checkmark, jeg kan slette for at undgå

Det _kan_ også være et simpelt baggrundsbillede til skrivebordet.
Højreklik (et tomt sted på skrivebordet) -Egenskaber - Skrivebord og kig
efter... den lille "skærm" viser din aktuelle baggrund...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk