MS Windows
briani 27239
CD Rip - problem
Fra : Steen F.

Dato : 26-02-08 13:50

Jeg bruger normalt Exact Audio Copy v0.99 til at rippe cd'er og lave dem om
til mp3.
Men nu har jeg en cd med 22 numre som alle "hænger sammen". Dvs det er ET
langt mix. Hvordan ripper jeg det, så det også er ET langt nummer i mp3, og
ikke 22 enkelte mp3 numre?

Jeg har også Steinberg Wavelab 5 men tror heller ikke den kan.

Mvh Steen

Fra : mogens

Dato : 26-02-08 08:25

Hej Steen
Det er ikke et Windows-problem, så du skal over i en musik/audio-
gruppe.

Du vil bevare opdelingen i 22 numre, men der må ikke være pause
imellem. Der er en standard på 2 sekunders pause mellem musiknumre på
en CD, så du skal sådan set bare have slået den indstilling fra, så
der ikke indsættes pauser. Det kan være i rip-programmet eller i
afspille-programmet eller i brænde-programmet.

Hilsen Mogens

Fra : Steen F.

Dato : 27-02-08 09:05

mogens wrote:
> [...]
> der ikke indsættes pauser. Det kan være i rip-programmet eller i
> afspille-programmet eller i brænde-programmet.

Men som jeg skrev, så vil jeg ikke have 22 numre men kun ET langt nummer.
Når jeg lægger cd'en i afspilleren, skal der stå, at der kun er 1 nummer på
cd'en.

/Steen

Fra : Rado

Dato : 27-02-08 14:34

On Tue, 26 Feb 2008 13:49:34 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> [...]
>langt mix. Hvordan ripper jeg det, så det også er ET langt nummer i mp3, og

Kender godt problemet. Har selv klaret det ved at rippe dem som wav
filer (f.ex. med CDex, som er gratis ) og så splejse dem sammen med et
program jeg har lavet, og så konvertere den færdige wav fil til MP3.
Programmet er ikke helt færdigt endnu men det fungerer som sådan, send
en mail (fjern "fjern" i emailadressen) hvis du vil have en kopi og
være med til at betateste kommende versioner.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-02-08 21:18

Den 27-02-08 14.34 skrev Rado følgende:

> Kender godt problemet. Har selv klaret det ved at rippe dem som wav
> filer (f.ex. med CDex, som er gratis ) og så splejse dem sammen med et
> program jeg har lavet

Der er ingen grund til det ekstra arbejde. CDex kan sagtens rippe en cd
som ét nummer. Start CDex, smid en cd i drevet, og tryk på F10.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Rado

Dato : 28-02-08 09:24

On Wed, 27 Feb 2008 21:17:43 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Der er ingen grund til det ekstra arbejde. CDex kan sagtens rippe en cd
>som ét nummer. Start CDex, smid en cd i drevet, og tryk på F10.

Hm, det har du sgu ret i. Var ikke klar over at man kunne bruge den
funktion til det. Jamen så kan det program jo bare det hele, det er jo
pragtfuldt.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-08 10:05

Kim Ludvigsen skrev:

>CDex kan sagtens rippe en cd som ét nummer. Start CDex, smid en cd i
>drevet, og tryk på F10.

Samme funktion findes også i EAC, der er det dog shift + F7 der trykkes
på, så Steen F. (den oprindelige poster) behøver slet ikke at skifte program

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 18:30

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 18:30

Fra : mogens

Dato : 01-03-08 10:28

>Men som jeg skrev, ...

Der er forskel på hvad man tror man gør (det subjektive) og på hvad
man faktisk gør (det objektive): Du udtrykte dig faktisk mangetydigt,
dvs. upræcist og uklart.

Men blind høne finder også korn, som det fremgår efter de øvrige svar.

Hilsen Mogens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-03-08 19:16

mogens skrev:

>Der er forskel

Jeg har ikke skrevet "Men som jeg skrev," i denne tråd

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : mogens

Dato : 01-03-08 11:31

@Ivan V. Klattrup

>Jeg har ikke skrevet "Men som jeg skrev," i denne tråd

Nej, det kan jeg godt se. Jeg læser denne NG i en browser og har bare
klikket på nærmeste forrige "besvar", men skulle måske have klikket på
"besvar" tilhørende det indlæg jeg besvarer. Denne fremgangsmåde har
dog den hage, at man så kun kan besvare et indlæg pr. eget indlæg -
ofte besvarer jeg ellers gerne flere indlæg i samme indlæg! På den
anden side kunne du måske også bare lade være med at være så krakilsk
- du ved jo formentlig godt at det er et andet indlæg i denne tråd jeg
citerer. Formålet med disse NG'er er jo ikke at spænde ben for
hinanden, men at hjælpe hinanden. Jeg vil også gerne hjælpes.

Hilsen Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-03-08 18:30

Den 01-03-08 19.31 skrev mogens følgende:
> @Ivan V. Klattrup

> Nej, det kan jeg godt se. ... På den
> anden side kunne du måske også bare lade være med at være så krakilsk

Det er ikke et spørgsmål om at være krakilsk. Jeg sad også og undrede
mig over, hvad dit svar havde med Ivans indlæg at gøre.

> - du ved jo formentlig godt at det er et andet indlæg i denne tråd jeg
> citerer.

Jeg har ikke fundet det endnu, og jeg gider helt ærligt ikke at genlæse
samtlige indlæg i tråden for at finde ud af, hvilket indlæg det drejer
sig om.

Formålet med disse NG'er er jo ikke at spænde ben for
> hinanden, men at hjælpe hinanden. Jeg vil også gerne hjælpes.

Du er så blevet hjulpet til at prøve at finde en mere velegnet metode
til at besvare indlæg.

Hvis du vil bruge nyhedsgrupperne på fast basis, kan jeg anbefale dig at
bruge en rigtig nyhedslæser. Så bliver det meget nemmere at bruge
nyhedsgrupperne. Outlook Express kan bruges som nyhedslæser, og ellers
kan jeg anbefale Thunderbird. Andre kan sikkert anbefale andre
programmer igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : N/A

Dato : 03-03-08 13:22

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 18:30

Fra : mogens

Dato : 02-03-08 16:43

>Du er så blevet hjulpet til at prøve at finde en mere velegnet metode
>til at besvare indlæg.

Det er da ikke ritigt! Det er mig selv der foreslår at der opstod en
misforståelse på grund af forskellige måder at betjene NG'en. Det er
dermed også mig selv der bringer spørgsmålet om en nyhedslæser på
banen. Når det er sagt; så vil jeg nu stadig insistere på at man skal
kunne betjene NG'en via en browser - det kan simpelthen ikke passe at
en hjemmeside ikke kan programmeres til at tage højde for de der små
diskrepanser!

Jo tak, jeg skal tænke over det...

Hilsen Mogens

Fra : N/A

Dato : 03-03-08 20:13

Fra : N/A

Dato : 03-03-08 20:13

Fra : mogens

Dato : 02-03-08 17:33

@Kim Ludvigsen
Jeg overså flg. i første runde. (Trætte øjne)

>Det er ikke et spørgsmål om at være krakilsk. Jeg sad også og undrede
>mig over, hvad dit svar havde med Ivans indlæg at gøre.

Det har jeg simpelthen svært ved at tro på - fra sådan en garvet NG-
user.

>Jeg har ikke fundet det endnu, og jeg gider helt ærligt ikke at genlæse
>samtlige indlæg i tråden for at finde ud af, hvilket indlæg det drejer
>sig om.

Hvis du ikke gider - hvorfor skriver du så dette? Tror du så måske at
jeg gider at tage dit alvorligt?
Jeg kan anbefale en søgefunktion og så noget mindre klynk!

Hilsen Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-08 13:22

Den 03-03-08 01.32 skrev mogens følgende:

> Hvis du ikke gider - hvorfor skriver du så dette?

Fordi det ikke tager ret lang tid at skrive et indlæg, mens det tager
noget længere tid at tjekke samtlige indlæg i tråden for at finde det,
du svarede på.

Og for at fortælle dig, at Ivan ikke var krakilsk.

> Jeg kan anbefale en søgefunktion og så noget mindre klynk!

Det er nemmere at ignorere den slags indlæg, hvilket også var, hvad jeg
gjorde i første omgang. Jeg reagerede udelukkende, fordi du kaldte Ivan
krakilsk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : mogens

Dato : 03-03-08 10:42

@Kim Ludvigsen

Jeg synes at du snakker udenom. Man kan da ikke skose et indlæg man
ikke har læst og så spise NG'en af med at man ikke gider at finde og
læse det - det er for stift!

Det støder dig at jeg kalder Ivan krakilsk, men dette er du da nødt
til at forholde dig til faktuelt - altså finde en eller anden form for
dokumentation i indlæggene for, at han ikke er. Det er jo rent faktisk
det jeg gør, for det modsatte synspunkt, og jeg har endnu ikke fået
nogen grund til at ændre den opfattelse. Nu ved jeg ikke om du kan se
hvor det bærer hen ad? Jeg tror i hverttilfælde, at jeg hellere må
stoppe nu...

Hilsen Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-08 20:13

Den 03-03-08 18.41 skrev mogens følgende:
> @Kim Ludvigsen
>
> Jeg synes at du snakker udenom. Man kan da ikke skose et indlæg man
> ikke har læst og så spise NG'en af med at man ikke gider at finde og
> læse det - det er for stift!

Hvem har sagt, at jeg ikke har læst dit indlæg? Dit indlæg gav ikke
megen mening, så da jeg havde læst det, gik jeg tilbage til det indlæg,
du svarede på, nemlig Ivans. Og så gav dit indlæg endnu mindre mening.

Det, jeg ikke gad lede efter, var det indlæg, du burde have svaret på.
Der var ikke noget i dit intetsigende indlæg [1], der gjorde mig
nysgerrig nok til at ville bruge tid på at finde en mening.

[1] Intetsigende, fordi man ikke kunne se, hvad du svarede på. Dit
citat: "Men som jeg skrev, ..." hjalp jo ikke ret meget.

> Det støder dig at jeg kalder Ivan krakilsk, men dette er du da nødt
> til at forholde dig til faktuelt - altså finde en eller anden form for
> dokumentation i indlæggene for, at han ikke er.

Det er ikke krakilsk at brokke sig over at blive fejlciteret. Du svarede
på Ivans indlæg, og du havde ikke medtaget navnet på den, du reelt
svarede. Derfor fremstod det, som om du citerede Ivan for noget, han
ikke havde skrevet.

> Jeg tror i hverttilfælde, at jeg hellere må stoppe nu...

Jeg ser heller ingen grund til at fortsætte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere

Fra : mogens

Dato : 03-03-08 15:41

Suk...

Fra : Fynbo

Dato : 27-02-08 17:26

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og ikke 22 enkelte mp3 numre?
>
> Jeg har også Steinberg Wavelab 5 men tror heller ikke den kan.

DBPowerAmp kan det du ønsker, men er ikke gratis

http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Fynbo