MS Windows
briani 27239
Tjenester i XP?
Fra : JBJ

Dato : 25-02-08 00:45

Hvordan er det nu lige, skal alle tjenester køre som lokal system konto?
Gælder det også netværkstjenester?

Nogen der har en liste over hvilke tjenester der bør køre på en XP DK Pro
SP2, og hvilke der kan slåes fra? Jeg ved black viper har en, men så helst
at den var på dansk.

Fik en IRQ not less than equal og det ser ud til den er kommet fordi der er
tjenester der ikke kører som lokal service.

Iøvrigt kan jeg ikke finde noget som hedder lokal service under egenskaber
for nogen af tjenesterne, hvordan er det nu lige man skifter det?

Også pokkers at når man lærer noget nyt så ryger der noget gammelt ud af ens
hukommelse:) Gad vide hvornår vi mon kan få en opgradering

JBJ

Fra : kk

Dato : 25-02-08 08:51

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Også pokkers at når man lærer noget nyt så ryger der noget gammelt ud af
> ens hukommelse:) Gad vide hvornår vi mon kan få en opgradering

Hej,
Du kan sikkert finde hjælp her:

http://www.t29.dk/madsen/tjenester_winxp_sp1.pdf

i denne udmærkede redegørelse.
mvh
kk

Fra : Ole C

Dato : 25-02-08 11:46

kk skrev blandt andet:

> Du kan sikkert finde hjælp her:
>
> http://www.t29.dk/madsen/tjenester_winxp_sp1.pdf
>
> i denne udmærkede redegørelse.

Mon ikke snarere det er denne der er aktuel:
http://www.t29.dk/madsen/tjenester_winxp_sp2.pdf
JBJ skriver at det er XP m. SP2 det drejer sig om

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 25-02-08 12:31

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke snarere det er denne der er aktuel:
> http://www.t29.dk/madsen/tjenester_winxp_sp2.pdf
> JBJ skriver at det er XP m. SP2 det drejer sig om

> [...]

Fedt:D tusinde tak for svaret:) Så må vi se hvad der kan gøres:)

JBJ

Fra : JBJ

Dato : 25-02-08 12:32

> [...]
>
> Mon ikke snarere det er denne der er aktuel:
> http://www.t29.dk/madsen/tjenester_winxp_sp2.pdf
> JBJ skriver at det er XP m. SP2 det drejer sig om

Har du evt, et svar til de andre spørgsmål:D

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 25-02-08 18:48

JBJ skrev blandt andet:

> Har du evt, et svar til de andre spørgsmål:D

Hmm.
Jeg tror ikke meget på det med tjenester i forbindelse med din
fejlmeddelelse, men mere på driverfejl eller hardwarefejl.
Måske du bliver klogere af et kig i Log'en? - og jeg går ud fra at der
ikke er gule udråbstegn i Enhedshåndtering?
Prøv at teste dine RAM med Memtest: http://www.memtest.org/
Hvis den ikke viser fejl efter en time eller to, kan du prøve at tage
alt "overflødigt" hardware fra og sætte det tilbage ét ad gangen, så du
kan få identificeret hvor fejlen er.
Der kan også være tale om overophedning, så en tur med støvsugeren kan
under alle omstændigheder være en god idé - men pas på statisk
elektricitet!

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 28-02-08 02:11

> [...]
> Der kan også være tale om overophedning, så en tur med støvsugeren kan
> under alle omstændigheder være en god idé - men pas på statisk

Kunne godt se ud til at det var inkompatibilitet mellem to ram klodser,
sjovt de har siddet sammen i næsten 1 år uden at der har været noget
problem, og så tænder jeg en dag og så kommer fejlen. Den har ikke været der
siden jeg tog den mindste klods ud(256MB BJ Trading ram), så nu er der kun 1
klods på 512MB og det er en kingston. Jeg har kørt memtest før og der var
absolut ingen problemer, men det opstod der åbenbart lige den dag:(

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 28-02-08 10:02

JBJ skrev blandt andet:

> [...]
> kingston. Jeg har kørt memtest før og der var absolut ingen
> problemer, men det opstod der åbenbart lige den dag:(

Alt kan jo gå i stykker - også RAM-klodser.
I modsætning til hvad mange prædiker, kan din XP sagtens klare sig med
512 Mb RAM til langt de fleste formål, men ellers er RAM jo efterhånden
blevet en overkommelig investering.
Tillykke med at du fandt synderen!

--
vh